چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تفاوت بیماری آسم با آلرژی

پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 771945
آسم به حساسیت راه‌های هوایی گفته می‌شود. این حساسیت منجر به تنگی راه‌های هوایی شده، اما با درمان و خود بخود قابل برگشت است.
تفاوت بیماری آسم با آلرژی
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، علی جواد موسوی درباره تفاوت «بیماری آسم و آلرژی»، گفت: آسم به حساسیت راه‌های هوایی گفته می‌شود.

فوق تخصص بیماری‌های ریوی ادامه داد:این حساسیت منجر به تنگی راه‌های هوایی می‌شود و این تنگی با درمان و خود بخود قابل برگشت است؛ این حالت را آسم می‌گویند. آسم یک نوع آلرژی است؛ یعنی یکی از اعضای خانواده آلرژی، آسم است.

این فوق تخصص ریه یادآور شد: آلرژی یا حساسیت یک فرم کلی است؛ مثلا فردی ممکن است در چشم دچار حساسیت باشد یا در بینی، پوست و نقاط دیگر بدن دچار حساسیت باشد. اگر این آلرژی در ریه باشد می‌گوییم فرد آسم دارد.

موسوی در خصوص «اثر آلودگی هوا بر بیماران آسمی»، اضافه کرد: خوشبختانه اکنون به دلیل اینکه مردم از ماسک استفاده می‌کنند این موضوع روی بروز آلرژی و آسم تاثیر می‌گذارد.
وی متذکر شد:در این مدت حملات آسم را کمتر داشتیم؛ برای اینکه افراد ماسک استفاده کردند و این مانع ورود هوای آلوده شده است؛ بنابراین تشدید حملات آسم را کمتر داشتیم.

این فوق تخصص ریه تصریح کرد: بنابراین یکی از کار‌های خوب استفاده از ماسک و کار موثر دیگر جلوگیری از آلودگی داخل منزل است؛ یعنی باید از مصرف سیگار، قلیان و مواد مخدر پرهیز شود و سعی کنیم در منزل از وسائل پخت و پز استفاده کمتری کنیم؛ چرا که باعث ایجاد دود در منزل و تشدید آلودگی هوا می‌شود.
برچسب ها: آسم بیماری سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *