جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نمای بیرونی ساختمان به رنگ روشن جذاب‌ترین نمای سال

سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 771746
این موضوع که نمای هر ساختمان یکی از قسمت‌های مهم هر ساختمان محسوب می‌شود، بر همگان مشخص است. نکته مهم در این قسمت، رنگ نمای ساختمان است. هرچه نمای یک ساختمان روشن‌تر باشد، می‌تواند جلوه و شکوه بیشتری داشته باشد و زیبایی‌های موجود در نما را به خوبی نمایش دهد. در واقع می‌توان گفت رنگ نمای بیرونی ساختمان، یکی از تزیینات محبوب نما در کشور به شمار می‌رود.
 

انتخاب رنگ نمای ساختمان
جهت ساخت نمای ساختمان مواد و متریال‌های متعددی وجود دارد. به کارگیری هر کدام از آنها می‌تواند مزایا و معایبی را به دنبال داشته باشد. یکی از بهترین متریال‌ها جهت بکارگیری در نمای ساختمان، سنگ ساختمانی می‌باشد. سنگ‌ها به دلیل استقامت بالا و تنوع رنگی زیادی که دارند، گزینه‌های خوبی جهت به کارگیری در نمای ساختمان هستند.

 بحث رنگ نما نیز در این متریال ساختمانی مطرح خواهد بود. در مراجعه به انبار سنگ می‌توانید رنگ‌های مختلفی را ازسنگ‌های ساختمانی، مشاهده نمایید. اما علاوه بر توجه به رنگ سنگ، باید به جنس آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید و بدانید این سنگ جهت به کاربردن در نمای ساختمان مناسب است. اگر سنگ‌هایی با خطوط و طرح‌دار می‌پسندید، سنگ تراورتن موج‌دار برای شما بهترین گزینه خواهد بود. سنگ تراورتن آبگرم نیز به دلیل دارا بودن تمام ویژگی‌های یک سنگ نمای خوب به تمام سازندگان پیشنهاد می‌گردد.

انواع نمای ساختمان و رنگ آنها
همانطور که گفته شد جهت ساخت نمای ساختمان می‌توان از مواد مختلفی استفاده کرد. اما اگر بخواهیم سنگ ساختمانی را جهت نما در نظر داشته باشیم، چندین سبک نما می‌توان با این متریال ساختمانی ایجاد کرد. این مدل‌ها و سبک‌های نما، به چهار دسته نمای سنگی مدرن، نمای سنگی رومی، نمای سنگی ویلایی و نمای سنگی لاکچری تقسیم می‌شوند. در اداه این مطلب به توصیف هر کدام  از این سبک‌ها خواهیم پرداخت.
 
نما سنگی مدرن
یکی از محبوب‌ترین و زیباترین نماهای سنگی، نمای سنگی مدرن می‌باشد. این مدل نما از طرح‌ها و سبک‌های مدرن و امروزی الگوبرداری می‌کند. به کار بردن نمای سنگی مدرن در ساختمان، باعث انتقال حس آرامش به مخاطب و بیننده خود می‌شود.

 در این نمونه نما، هر چه که نما شیک‌تر و خلاقانه‌تر طراحی شود، اعتبار و ارزش ساختمان نیز بیشتر خواهد بود. رنگ نما در این مدل  نیز معمولاً به رنگ روشن است و سنگ‌های تراورتن‌ مانند تراورتن کرم آبگرم و یا تراورتن سفید آبگرم در این زیمنه بسیار کاربردی خواهند بود. نما سنگی مدرن همیشه جذاب و خاص است. در زمان اجرای این سبک حتماً باید با موقعیتی که ساختمان در آن قرار دارد و نوع طراحی پلان ساختمان، توجه داشته باشید. نکته قابل توجه دیگری که در این مدل نما وجو دارد، شرایط آب و هوایی آن منطقه است که می‌خواهید برای آن از سبک مدرن استفاده کنید.
 
نما سنگی رومی
نما سنگ رومی یکی دیگر از انواع نماهای ساختمانی می‌باشد که تقریبا اکثریت ما با آن آشنا هستیم. سبک نما رومی یک سبک شناخته شده و جهانی است که طرفداران خاص خود را نیز دارد. شما می‌توانید با نگاه کردن به معماری ساختمان، به راحتی سبک معماری رومی آن را از سایر سبک‌ها تشخیص دهید. در زمان به ساخت و ساز نما سنگی رومی، طرح‌هایی از ستون‌های قطور و مرتفع را که دارای حکاکی هستند و یا مجسمه‌های سنگی زیبا را بر روی نمای ساختمان قرار می‌دهند. این نمونه نما و طراحی جهت ویلاها و خانه‌های بزرگ نیز بسیار جذاب خواهد بود. در این مدل نمای سنگی نیز از سنگ‌های روشن و کرمی رنگ استفاده می‌شود، تا نقوش و حکاکی‌ها به خوبی در درون سنگ نمایان گردد.

نمای سنگی ویلایی
از پرطرفدارترین‌ترین طرح‌های نمای سنگی می‌توان نمای سنگی ویلایی را نام برد. این سبک می‌تواند در جذب مشتری در ویلاها خصوصاً در شمال کشور تاثیرگذار باشد.

بسیاری از ویلایی که در شمال و یا سایر شهرها  مشاهده کرده‌اید، از سبک نمای ویلایی بهره برده‌اند و نمای خاص و زیبایی را برای ساختمان خود خلق کرده‌اند. در بازار سنگ می‌توانید سنگ‌هایی با رنگ روشن، که جهت به کار بردن در این سبک نما قابل استفاده باشند به راحتی پیدا کنید. سنگبری آتاسنگ هم با عرضه کردن تراورتن‌های رنگ روشنی مانند تراورتن آبگرم، حاجی آباد، کاشان و غیره می‌تواند نیاز سنگ سازندگان و مصرف کننگان را تامین نماید.
 

نما سنگ لاکچری
نمای سنگ لاکچری نیز یکی از سبک‌های خاص و زیبا می‌باشد. آنچه که در مورد کاخ‌ها و قلعه‌های پادشاهی و قصرها در کتاب‌های تاریخی خوانده‌اید، اشاره مستقیم به این سبک نما داشته است. برای ساخت این نما همیشه می‌بایست از سنگ‌های ساختمانی با کیفیت بسیار بالا و رنگ‌های خاص استفاده کرد. علاوه بر کیفیت سنگ، رنگ روشن نما در این سبک بسیار با اهمیت است. سنگ‌های تراورتن سفید و روشن در این زمینه می‌توانند بسیار کاربردی باشند. در برخی مواقع از سنگ‌های دکوراتیو نیز در اجرای نماهای سنگی لاکچری استفاده می‌شود این نمونه سنگ‌ها بسیار زیبا، کاربردی و کارآمد هستند و جلوه خاصی به ساختمان می‌بخشند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *