پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۸
هشدار به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی؛

واکنش شریعتمداری به تهدید اسراییل/ این چراغ سبز، قرمز می شود اگر ...

سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب: 771663
در صورت حماقت رژیم صهیونیستی، علاوه‌بر تلافی سنگین و پشیمان‌کننده ایران علیه این رژیم، آمریکا و انگلیس هم شریک جرم تلقی می‌شوند و منافع آنها در منطقه نمی‌تواند و نباید از پاسخ سخت ایران در امان باشد.
واکنش شریعتمداری به تهدید اسراییل/ این چراغ سبز، قرمز می شود اگر ...
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت:

پنج‌شنبه شب (۷ مرداد - ۲۹ جولای) کشتی نفتکش اسرائیلی «مرسر استریت» در دریای عمان و در ۳۰۰ کیلومتری جنوب مسقط مورد اصابت چند فروند پهپاد قرار گرفته و دو تن از خدمه آن که تابعیت انگیسی و رومانیایی داشته‌اند کشته می‌شوند. رژیم صهیونیستی مدعی است که حمله به این نفتکش از سوی ایران صورت گرفته و اعلام کرده است که آن را تلافی خواهد کرد!

در این باره گفتنی است؛

۱- در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی خبر داد که این رژیم طی دو سال گذشته به ۱۲ کشتی نفتکش که حامل محموله‌های نفتی به مقصد بنادر سوریه بوده‌اند، حمله کرده است! و نتانیاهو چند هفته بعد با مباهات از حمله به کشتی‌های نفتی در دریای عمان یاد کرد و گفت به هر قیمتی که شده مانع رسیدن محموله‌های نفتی به سوریه خواهد شد!

۲- در پی این اعتراف صریح، حمله متقابل به کشتی‌های اسرائیلی آغاز شد و از آنجا که نزدیک به ۹۰ در‌صد مبادلات رژیم صهیونیستی از طریق دریا صورت می‌پذیرد، حملات یاد شده که در آن ردپایی از حمله‌کنندگان نیز باقی نمانده بود، اسرائیل را با وحشت و اضطراب شدیدی رو‌به‌رو کرد و مقامات رژیم اشغالگر فلسطین با دستپاچگی راهی واشنگتن شدند.

۳- روز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰- اوایل ماه می‌- روزنامه سعودی شرق‌الاوسط که در لندن منتشر می‌شود، خبر داد که به تازگی چند تن از مقامات بلند پایه نظامی و اطلاعاتی اسرائیل وارد واشنگتن شده و با مقامات آمریکایی درباره میزان تاثیر حمله به کشتی‌های حامل نفت به سوریه به تبادل‌نظر نشسته‌اند! شرق‌الاوسط می‌نویسد طرفین در این نشست مشترک به این نتیجه رسیده‌اند که حمله به کشتی‌های ایران برای اسرائیل خسارت‌های فراوان و عواقب غیرقابل تحملی داشته است و برای مقابله با ایران باید راه‌کارهای دیگری جست‌وجو کرد.

۴- این نکته نیز گفتنی است که از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون ۵ کشتی نفتکش رژیم صهیونیستی با حملات موشکی و پهپادی رو‌به‌رو شده است که هنوز کانون حمله به این شناورهای غول‌پیکر مشخص نیست.

۵- اوائل خردادماه سال جاری - ۵ ژوئن- یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه‌ ها‌آرتص به طور تلویحی اعتراف کرد که حمله به کشتی‌های ایرانی، هنگامی موثر بود که این حملات پنهانی صورت می‌گرفت و برای در امان بودن از حمله متقابل ایران باید این حملات برای همیشه و یا دست‌کم برای مدتی متوقف شود.

۶- بعد از حمله پهپادی به نفتکش اسرائیلی «مرسر استریت» وابسته به شرکت صهیونیستی «‌زودیاک»، مقامات رژیم صهیونیستی ضمن نسبت دادن این حمله به ایران (که هیچ قرینه‌ای برای آن وجود ندارد) با سرو صدای زیاد و جنجال رسانه‌ای از واکنش متقابل سخن گفته‌اند! تا آنجا که شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده اسرائیل چراغ سبز ایالات متحده و انگلیس را برای انجام عملیات علیه ایران دریافت کرده است! و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و نیز دولت بی‌آبروی انگلیس نیز بر ضرورت حمایت از رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند!

۷- و اما، این بار رژیم صهیونیستی آشکارا و رسماً از احتمال حمله به کشتی‌های ایرانی سخن می‌گوید و از این روی اگر دست به حماقتی بزند باید توجه داشته باشد که؛

الف:‌ ایران اسلامی بر اساس اصل شناخته‌شده و رسماً تعریف‌شده «حق مقابله به مثل» -retaliation - مقابله به مثل را حق قانونی خود می‌داند و مخصوصاً وقتی پای رژیم کودک‌کش، جعلی و اشغالگر رژیم صهیونیستی در میان باشد، نه فقط از آن عدول نمی‌کند بلکه از آن استقبال نیز خواهد کرد.

ب: در صورت حماقت رژیم صهیونیستی، علاوه‌بر تلافی سنگین و پشیمان‌کننده ایران علیه این رژیم، آمریکا و انگلیس هم شریک جرم تلقی می‌شوند و منافع آنها در منطقه نمی‌تواند و نباید از پاسخ سخت ایران در امان باشد. آنها به خوبی می‌دانند که تمام خاک فلسطین اشغالی زیر بُرد موشک‌های نقطه‌زن ماست، ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین فقط ۲۴۰ کیلومتر با ما فاصله دارد و منافع انگلیس هم در منطقه به آسانی در دسترس خواهد بود و ...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
تا مملکت را وارد یک جنگ ویرانگر نکنید دست بردار نیستید. هزینه این جنگ احتمالی را چه کسی میدهد جز مردم ....!!!!!!
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
به۴:۴۱
با همین ترسوندن از سایه جنگ ملت رو وارد دوره ۸ساله فشار مقدس کردید....!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خطاب به حمیدرضا: اول انتقام های سخت قبلی رو بگیرین بعد تهدید کنین
Iran, Islamic Republic of
شما لازم نیست از کشورت دفاع کنی. جوانان با غیرت هنوز هم کم نیستند..
United States
کسی ازت نخواست نظر بدی-کسی ازت نخواست بری جنگ!
United States
بجای مردم هم حرف نزن لطفاً
Iran, Islamic Republic of
سوراخ موش میفروشیم برای صهیونیست ها
شسم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در این کارزار هر کس جا بزند، باخته است. این منطق آنارشیک سیاست بین الملل است. با مقابله نکردن، دشمن وقیح تر می شود، با مقابله کردن نه تنها جنگ نمی شود، بلکه دشمن عقب می نشیند.
United States
نظام حق دفاع از موجودیت خود را همواره مشروع و قانونی میداند.....
Iran, Islamic Republic of
آخه تو چی کاره مملکتی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
farshid
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج حسین شریعتمداری که زبان گویای نظام است.الحمدلله الان ایران به قدری قوی شده است که هیچ قدرتی جرات مقابله با آن را ندارد.
Czech Republic
زنده باد حاج حسین
کورباد چشم دشمنانش
Iran, Islamic Republic of
سلام

جناب شریعتمداری همواره در طول سالهای بعد از انقلاب ترفندهای خائنین به این ملت را بخوبی شناسایی کرده و دست خائنین داخلی و خارجی را رو کرده است. و این هنر بی بدیل این بنده خدا برای ملت است..
Iran, Islamic Republic of
سلام. دانشمندان هستی ما را شهید کردند عده ای گفتند پاسخ ندهید جنگ میشه در سایتهای هستی را خرابکاری کردند عده ای ترسو گفتند عکس العمل انجام ندهید جنگ میشه کشتی‌های ما را هدف قرار دادند باز عده‌ای میگند بترسید از پاسخ دادن جنگ میشه عزیزمن آنچه باعث میشه جنگ نشه قدرت بازدارندگی است اراده پاسخگوی است نه ترسیدن از جنگ اگر در ما اراده پاسخگوی را نبیند خاطر جمع باش هر روز یک سناریو مثل سوریه خواهیم داشت
Romania
تا دشمنان تهدید نشوند دست از تجاوز برنمی دارند.
خداوند در قرآن به مسلمین دستور داده از هرآنچه که مظهر قدرت و برتری نظامی است به دشمن نشان دهند تا دشمن از تجاوز بهراسد.
ف،ع
Iran, Islamic Republic of
اسراییل مثل سگ هار هست اگه بترسی و فرار کنی دنبالت خواهد کرد اگر شجاعانه بایستی و گارد بگیری کوتاه میاد ...
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران از هیچکس واهمه ندارد .......