کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای جهانگیری! مشکل شمایید نه فضای مجازی

10 مرداد 1400 ساعت 8:47

اگر اینترنت، پهنای باند و امکانات و زیرساخت های فضای مجازی در این دولت توسعه نیافته بود کشور با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی طی اظهاراتی در افتتاحیه مسابقات ملی مهارت در کنایه به طرح مجلس برای صیانت از فضای مجازی با تاکید بر اینکه اتکا بر فناوری‌هایی نظیر آی تی و آی سی تی موجب افزایش شفافیت است، تصریح کرد: امکانپذیر نیست که در دنیای امروز مطلبی را از مردم مخفی و یا بر آنها تحمیل کرد. امروز نمی‌توان به مردم دروغ گفت. کشور در مرحله ای قرار دارد که نمی توان به مردم چیزی گفت ولی کار دیگری انجام داد.

به گزارش ایسنا، او با اشاره به فعالیت اقتصادی چندین میلیون ایرانی در فضای مجازی و اینترنت، ادامه داد: اینترنت از مواضع آشکار عدالت خواهی در کشور است تا جایی که یک روستایی در منطقه خاش در سیستان بلوچستان با استفاده از اینترنت و ایجاد کسب و کار توانسته کالاهای خود را با جلب مشتری به سراسر دنیا بفروشد که این مهم از مزایای بسیار زیاد گسترش اینترنت و پهنای باند در کشور است که با تلاش های دولت تدبیر و امید فراهم شده است.

جهانگیری همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: اگر اینترنت، پهنای باند و امکانات و زیرساخت های فضای مجازی در این دولت توسعه نیافته بود کشور با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شد. اگر پهنای باند در کشور ایجاد نمی شد ۱۴ میلیون دانش آموز، ۹۰۰ هزار معلم، ۴ میلیون دانشجو و اساتید دانشگاه نمی‌توانستند از طریق شبکه‌های مجازی و همچنین شبکه شاد در آموزش و پرورش کلاس‌ها و آموزش های خود را برقرار کنند.

این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد: در حال حاضر ۲۰ میلیون خانوار با بهره گیری از فضای مجازی و اینترنتی می‌توانند وام قرض الحسنه دریافت و یا خرید الکترونیکی داشته باشند. دنیای مجازی و اینترنت و اقتصاد مرتبط با این بخش دنیای متفاوتی خواهد بود.

*اظهارات جهانگیری در حالی است که منطقا و علی‌القاعده محتوای طرح نمایندگان مجلس این نیست که بخواهند با تصویب یک قانون، معاش مردم را مختل کنند و یا معیشت آن روستایی شریف را از بین ببرند.

این منطق آشکار هنگامی که در کنار توضیحات رئیس مجلس پیرامون این طرح مبنایی [۳] قرار می‌گیرد نشان می‌دهد که آقای جهانگیری عملا خود را به آن راه زده و یا در احتمال قوی‌تر قصد مظلوم‌نمایی در پایان یک کارنامه مشحون از ناکارآمدی و سیاه‌نمایی دارد.

باید به آقای جهانگیری متذکر شد معیشت آن روستایی شریف شهرستان خاش و آنهمه معلم و دانش‌آموز و شهروند را هیچکس به اندازه دولت روحانی - جهانگیری نمی‌توانست با آنهمه گرانی و سیاه‌نمایی مختل کند.

دولت آقای جهانگیری آنجا که می‌توانست جلوی گرانی‌ها را بگیرد و بر بازار نظارت کند اما نکردند و گفتند نمی‌توانیم! [۴] و آنجا که می‌توانستند ذهن مردم را آرام نگه دارند اما بر آتش اغتشاشات دمیدند و با اینکه مقام دولتی بودند اما اظهار کردند که ایران در "شرایط ته دره" قرار دارد!

اکنون نیز اعتراض به یک طرح از هرکس مسموع باشد از آقای جهانگیری و اعضای دولت ناکارآمد روحانی مسموع نیست...


کد مطلب: 771446

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/771446/آقای-جهانگیری-مشکل-شمایید-نه-فضای-مجازی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com