کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند استان کشور گرفتار کرونای دلتا شدند؟

9 مرداد 1400 ساعت 11:40

٢٩ استان کشور گرفتار موج کرونا با ویروس دلتا شده اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه هفتاد و هشتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا تاکنون  ۵٧٣ مصوبه داشته است و امروز آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست آقای دکتر روحانی برگزار شد و در طول این مدت نمایندگانی از سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه در جلسات حضور داشتند و رئیس جمهور از دستگاه‌های مشارکت کننده از جمله ناجا، نیروهای مسلح، دادستانی کل کشور، اعضای قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداران و به ویژه مردم تشکر کردند .

وی ادامه داد: امروز مروری بر وضع کرونا در همه کشورها شد و اکنون بیش از ١۶۴ کشور گرفتار موج دلتا شده اند، ویروس دلتا قدرت سرایت بالایی دارد و حتی در کشورهایی که واکسیناسیون با درصد بالایی صورت گرفته موارد ابتلا افزایش پیدا کرده است.

واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید توامان باشد
رئیسی بیان کرد: خواهش اول ما این است که عزیزان بالای ۵۵ سال برای ثبت نام واکسن اقدام کنند، همچنین باید توجه داشت با وجود درصد بالای واکسیناسیون در برخی کشورها همچنان درصد ابتلا بالاست اما بر اساس الگوهای موجود در سطح دنیا، آنهایی که واکسن زدند از جمله سنین بالا و ... نشان داده شده که هم میزان بستری و هم مرگ و میر ناشی از بیماری در افراد واکسن زده پایین است.

وی ادامه داد: خواهش دوم ما این است که افراد حتی اگر واکسن تزریق کرده‌اند، نکات بهداشتی را رعایت کنند، این افراد ممکن است مبتلا شوند اما میزان بستری و مرگ و میر در آنها پایین تر از سایرینی است که واکسن نزدند. در نهایت ما در کشور باید واکسن بزنیم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهیم تا زمانی که زنجیره بیماری قطع شود.

هشدار؛ تخت‌های بیمارستانی در حال پُر شدن هستند
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ٢٩ استان کشور گرفتار موج دلتا شده اند، گفت: میزان بستری و ورودی بیمارستان ها در حال افزایش بوده و بسیاری از تخت‌های بیمارستان‌ها در حال پّر شدن هستند و این یک هشدار جدی است و اگر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به همین شکل ادامه داشته باشد، تا یک هفته آینده ممکن است درگیر موج بسیار سهمگین تری شویم.

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به زیر ۴٠ درصد سقوط کرده است
وی بیان کرد: هنوز به قله موج پنجم کرونا در کشور نرسیده ایم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به زیر ۴٠ درصد سقوط کرده است و و ویروسی با این قدرت سرایت بالا می تواند همه را مبتلا کند و در همه خانواده‌ها افرادی هستند که به کرونا مبتلا شده‌اند، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم نیاز به مطالعه دقیق ندارد و اگر به شهر سر بزنیم می‌بینیم پروتکل‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود.

عده زیادی با وجود کرونای دلتا همچنان رستوران می‌روند
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: علی‌رغم اینکه هشدار دادیم خطر سرایت  کرونا در رستوران‌ها بالاست اما هنوز  عده بسیاری به رستوران می‌روند و این یک هشدار جدی است و باید توجه داشت حتی آنهایی که دوز اول واکسن را تزریق کرده اند، به دلیل قدرت سرایت بالا در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند و بنابراین باید از حضور در اماکن تجمعی و سربسته پرهیز کرد.

تا پایان مرداد ماه ۷ میلیون دوز واکسن به دستمان می‌رسد
رئیسی درباره واکسیناسیون کرونا بیان کرد: میزان واردات واکسن و سرعت واکسیناسیون قابل قبول است و در دو روز گذشته حدود ۲.۵ میلیون دوز  واکسن جدید به دستمان رسیده است و فردا هم  حدود یک میلیون دوز واکسن دیگر به دستمان می‌رسد و تا پایان مرداد حدود ۷ میلیون دوز واکسن به دستمان خواهد رسید.


کد مطلب: 771377

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/771377/چند-استان-کشور-گرفتار-کرونای-دلتا-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com