کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتایج روز هشتم المپیک ۲۰۲۰ توکیو؛

پایان کار تیم ملی بسکتبال با شکست مقابل فرانسه/ ناکامی دو بانوی تیراندازی از صعود به فینال

تسنیم , 9 مرداد 1400 ساعت 8:22

هشتمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با شکست تیم بسکتبال ایران مقابل فرانسه، ناکامی دو بانوی ملی‌پوش تیراندازی از صعود به فینال و راه نیافتن دونده سرعت کشورمان به نیمه نهایی پیگیری شد.


به گزارش جهان نیوز، هشتمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو با حضور ملی‌پوشان ایران در سه رشته بسکتبال، تیراندازی و دوومیدانی پیگیری شد.

نتایج رقابت ورزشکاران اتیران به شرح زیر است:

* دوومیدانی: حسن تفتیان از ساعت 15:55 در گروه 6 ماده دوی 100 متر با حریفانی از توگو، ساحل عاج، آفریقای جنوبی، آنتیگوآ، برزیل، کانادا، زیمباوه و لیبریا رقابت کرد. تفتیان در این رقابت زمان 10:19 ثانیه را به ثبت رساند و در رده چهارم ایستاد و موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی نشد.

نفر سوم این دسته که راهی نیمه نهایی شد، زمان 10:17 ثانیه را ثبت کرد و تفتیان تنها 2 صدم ثانیه با او فاصله داشت.

از هر کدام گروه‌های هفتگانه، 3 نفر برتر راهی نیمه نهایی می‌شوند. همچنین 3 نفر از سریعترین دوندگان نیز گام به نیمه نهایی خواهند گذاشت. با توجه به اینمه تفتیان نه در بین 3 نفر برتر گروهش قرار داشت و نه رکورد خوبی را به ثبت رساند، از صعود به نیمه نهایی بازماند.




* تیراندازی: مرحله مقدماتی رشته تیراندازی با تفنگ 50 متر سه وضعیت بانوان، برگزار شد و نجمه خدمتی و فاطمه کرم‌زاده ملی‌پوشان کشورمان به رقابت با  حریفان پرداختند.

در این رقابت که 37 تیرانداز حضور داشتند، نجمه خدمتی 388 امتیاز در مرحله نشسته، 391 امتیاز در مرحله درازکش و 386 امتیاز در مرحله ایستاده به‌دست آورد و در مجموع نیز 1165 امتیاز کسب کرد و هجدهم شد.

همچنین فاطمه کرم‌زاده 383 امتیاز در مرحله نشسته، 398 امتیاز در مرحله درازکش و 382 امتیاز در مرحله ایستاده کسب کرده با امتیاز نهایی 1163 به کار خود پایان داد و در رده بیست و دوم قرار گرفت.

بدین ترتیب این دو بانوی کشورمان که فاصله زیادی با 8 نفر برتر داشتند، موفق به صعود به فینال نشدند.
 

 
* بسکتبال: تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت 5:30 صبح در سومین دیدار خود در گروه A به مصاف فرانسه صدرنشین رفت و 79 بر 62 شکست خورد.

ایران در پایان کوارتر اول با نتیجه 22 بر 17 شکست خورد. کوارتر دوم با تداوم برتری فرانسه همراه بود و این تیم با عملکردی بهتر نسبت به ایران توانست اختلاف بیشتری را ایجاد کند و 24 بر 10 پیروز شود تا نیمه اول با برتری 46 بر 27 به پایان برسد.

با آغاز کوارتر سوم، ملی‌پوشان ایران بازی برابری را مقابل حریف قدرتمند خود به نمایش گذاشت و موفق به پیروزی 20 بر 16 در این کوارتر شدند. در کوارتر چهارم، فرانسوی‌ها اجازه خودنمایی به ملی‌پوشان ایران همچون کوارتر قبلی را ندادند و توانستند 17 بر 15 به برتری برسند. در نهایت این بازی با شکست 79 بر 62 ایران خاتمه یافت تا شاگردان مهران شاهین‌طبع با سه شکست پیاپی مقابل جمهوری چک و آمریکا به کار خود در المپیک پایان بدهند.
 


کد مطلب: 771328

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/771328/پایان-کار-تیم-ملی-بسکتبال-شکست-مقابل-فرانسه-ناکامی-دو-بانوی-تیراندازی-صعود-فینال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com