کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در هنگام تهیه و خرید درب ورودی، پنجره دو جداره، درب آکوستیک باید به چه مواردی توجه کنیم؟

6 مرداد 1400 ساعت 8:42


قطعا یکی از اصلی ترین قسمت های یک ساختمان و خانه، درب و پنجره آن است که باید علاوه بر زیبایی، ساختار مناسبی نیز داشته باشد. در صورتی که این قسمت ها با تفکر و مهندسی دقیق انتخاب نشوند می توانند بسیار دردسر ساز شوند و یا حتی امکان زندگی در خانه را سخت نمایند. در انتخاب درب باید دقت داشته باشید که علاوه بر ایجاد امنیت، درب ورودی خانه باید زیبا باشد و با ساختار خانه و دکوراسیون داخل خانه هماهنگ باشد.
 
پنجره نیز به همین شکل است و در زمان تهیه و خرید آن باید دقت داشته باشید که پنجره ای که انتخاب می کنید علاوه بر بخشیدن زیبایی به خانه و هماهنگی با ساختار و محیط خانه، از ورود سروصدا و گرد و غبار به داخل خانه نیز جلوگیری نماید. اگر برای انتخاب، تهیه و خرید این اجزا ساختمان دارای مشکل هستید و یا به دنبال اطلاعات تکمیلی در این خصوص می گردید، با ما همراه باشید تا در ادامه اطلاعات بیشتری در این خصوص را با شما در میان بگذاریم.
 
لطفاً بخوانید: همه چیز در خصوص درب ورودی، پنجره دو جداره، درب اکوستیک که باید بدانید.
 
خصوصیات مهم در انتخاب درب ورودی خانه
توجه به زیبایی درب ورودی خانه بسیار مهم است اما زیبایی به تنهایی برای انتخاب درب ورودی کافی نیست. در هنگام انتخاب و خرید درب ورودی باید به خصوصیت استحکام و ایمنی درب ورودی نیز دقت نمایید. درب هایی که برای قسمت ورودی منزل و ساختمان قابل استفاده هستند در انواع مدل ها و جنس های مختلف قابل تهیه هستند که در ادامه به معرفی انواع آن خواهیم پرداخت.

می توان درب های ورودی را از لحاظ طراحی و مدل آن تقسیم بندی کرد و از جمله مهم ترین مدل ها می توان به مدل های زیر اشاره نمود:

همچنین درب های ورودی در جنس و متریال مختلف در بازار برای تهیه وجود دارند که می توان از انواع این مدل ها نیز به موارد زیر اشاره کرد:  در هنگام خرید پنجره به چه نکاتی دقت کنیم؟ مزیت های پنجره دو جداره چیست؟
از دید اکثر افراد، خانه محلی برای رفع خستگی ناشی از یک روز شلوغ و سخت است. به همین دلیل است که افراد خانه را به عنوان محلی پر از آرامش، امنیت و محلی برای استراحت می دانند. یکی از اجزا اصلی خانه که می تواند به آرام شدن محیط خانه و احساس امنیت آن کمک بسیار قابل ملاحظه ای کند پنجره خانه است.

در گذشته از پنجره های فلزی و چوبی قدیمی استفاده می شد که دارای یک شیشه برای جلوگیری از ورود صدا و عبور نور بودند. با گسترش شهر نشینی و ایجاد سر و صدا و شلوغی های مکرر در فضای شهر ها برای جلوگیری از وارد شدن این آلودگی صوتی به داخل خانه نیاز به تولید پنجره هایی با مقاومت بیشتر در مقابل صدا حس شد.
 
 
همچنین دلیل دیگر تولید این پنجره ها با ارزش شمرده شدن انرژی و نیاز برای تولید تجهیزاتی به منظور حفظ دمای منزل بود. با تولید پنجره های دو جداره پیشرفت زیادی در صنعت ساختمان سازی حس گردید و باعث ایجاد آرامش بیشتر در فضای خانه و احساس امنیت بیشتری گردید. برای تهیه و خرید پنجره باید دقت داشته باشید که از مدل های دو جداره استفاده کنید که مزیت های بسیار زیادی نسبت به پنجره های کلاسیک قدیمی دارند. در ادامه به تشریح مزیت های این پنجره ها می پردازیم.

از مزیت های مهم پنجره های دو جداره می توان به موارد زیر اشاره کرد:  
درب آکوستیک در چه مواردی استفاده می شود و هنگام خرید آن باید به چه مواردی توجه کنیم؟
درب های آکوستیک دارای طراحی و شکل دوخت خاصی هستند تا صدا های اطراف را جذب کرده و مانع از انتقال آن ها به داخل منزل و یا خارج از منزل شوند. به عبارتی با به کار گیری لایه های جاذب صدا به صورت متوالی در ساختار این درب ها و استفاده از روش دوخت لمسه کاری یا لمسه دوزی می توان از انتقال امواج صوتی به بیرون از محل استفاده این درب ها جلوگیری کرد.
 
در روش لمسه دوزی یا لمسه کاری، شکل دوخت به گونه ای است که از انتقال صوت تا حدی جلوگیری می کند که در این روش از موارد زیر استفاده می شود:


کد مطلب: 771095

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/771095/هنگام-تهیه-خرید-درب-ورودی-پنجره-دو-جداره-آکوستیک-باید-مواردی-توجه-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com