پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

پایان تلخ تکواندو ایران در المپیک توکیو

يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 770792
میرهاشم حسینی آخرین نماینده باقی مانده تکواندوی ایران در جدول مسابقات در شانس مجدد مغلوب حریف کره‌ای شد و تیم تکواندو ایران بدون کسب مدال در المپیک به کار خود پایان داد.
پایان تلخ تکواندو ایران در المپیک توکیو
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، میرهاشم حسینی تکواندوکار ایران در رقابت‌های وزن 68- کیلوگرم مردان، در دور نخست به مصاف «یوجن هوانگ» دارنده مدال نقره 2017 جهان، مدال نقره المپیک دانشجویان و سه مدال برنز گرندپری از چین تایپه رفت و مقابل حریف خود 18 بر 15 پیروز شد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت.

راند نخست این دیدار با تساوی 2 - 2 به پایان رسید، اما میرهاشم حسینی در راند دوم با نتیجه 5 بر 3 پیروز شد تا در پایان این راند نتیجه 7 بر 5 به‌سود نماینده کشورمان باشد. راند پایانی نیز 11 بر 10 به‌سود حسینی خاتمه یافت تا در پایان با مجموع امتیاز 18 بر 15 حریف خود را شکست دهد.

حسینی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف اولگبک رشیتوف از ازبکستان رفت. این تکواندوکار ازبک در مرحله قبل برابر دائی هون لی از کره جنوبی، دارنده یک نقره و یک برنز المپیک و سه طلا و یک برنز جهان و سه طلای بازی‌های آسیایی پیروز شده بود.

میرهاشم حسینی در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر اولگبک رشیتوف از ازبکستان با نتیجه 34 بر 22 شکست خورد. حسینی در این دیدار ابتدا در راند نخست با نتیجه 7 بر 6 مغلوب شد و در راند دوم نیز نتیجه‌ای بهتر از 7 بر 2 مقابل حریف خود نگرفت. نماینده کشورمان در راند سوم برای جبران اختلاف شش‌امتیازی خود شروع به حملات بدون برنامه کرد و در نهایت این راند را نیز 20 بر 14 واگذار کرد تا در مجموع با نتیجه 34 بر 22 مغلوب حریف خود شود و از صعود به دیدار نیمه‌نهایی بازماند.

نماینده کشورمان برای حضور در جدول شانس مجدد باید منتظر نتیجه نهایی دیدار نمایندگان ازبکستان و بوسنی و هرزگووین می‌ماند تا در صورت صعود تکواندوکار ازبک به دیدار نهایی، در جدول شانس مجدد برای کسب نشان برنز تلاش کند.

با برتری 28 بر 5 اولگبک رشیتوف مقابل نیاد هوشیچ از بوسنی و هرزگووین و صعود تکواندوکار ازبکستانی، میرهاشم حسینی به جدول شانس جدول مجدد راه یافت و برای کسب نشان برنز به مصاف نماینده کره جنوبی رفت.

میرهاشم حسینی در جدول شانس مجدد برابر «دائی هون لی» از کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه 30 بر 21 باخت و فرصت کسب برنز را از دست داد تا تکواندوی ایران برای نخستین بار در تاریخ المپیک، از دستیابی به مدال در این رویداد بزرگ ناکام بماند.

این نتیجه در حالی رقم خورد که آخرین مدال طلایی تکواندوی ایران در میدان المپیک مربوط می‌شود به سال 2008.

نتایج تکواندو ایران در المپیک:
۲۰۰۰ سیدنی: یک برنز توسط هادی ساعی
۲۰۰۴ آتن: یک طلا توسط هادی ساعی و یک برنز توسط یوسف کرمی
۲۰۰۸ پکن: یک طلا توسط هادی ساعی
۲۰۱۲ لندن: یک نقره توسط محمد باقری معتمد
۲۰۱۶ ریو: یک برنز توسط کیمیا علیزاده
۲۰۲۰ توکیو: بدون مدال
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آغازش هم تلخ بود... کلا تلخ بود.