پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴
نتایج روز سوم المپیک ۲۰۲۰ توکیو؛

ناکامی بزرگ تکواندو در روز شگفتی‌سازی بانوی پاروزن ایران/ حسرت طلا برای تکواندو ۱۶ ساله شد/ ناکامی دو ملی‌پوش تیراندازی از صعود به فینال

يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 770756
سومین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با صعود بانوی قایقران ایران به نیمه نهایی، حذف ناهید کیانی و میرهاشم حسینی در تکواندو، باخت تیم ملی بسکتبال و ناکامی دو ملی‌پوش تیراندازی از صعود به فینال همراه بود.
ناکامی بزرگ تکواندو در روز شگفتی‌سازی بانوی پاروزن ایران/ حسرت طلا برای تکواندو ۱۶ ساله شد/ ناکامی دو ملی‌پوش تیراندازی از صعود به فینال
گروه ورزش جهان نيوز: ورزشکاران کشورمان در سومین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو، در رشته‌های تیراندازی، بسکتبال، تکواندو و قایقرانی به رقابت خواهند پرداخت.

* تیراندازی: مهیار صداقت در مرحله مقدماتی مسابقات تفنگ بادی 10 متر، با امتیاز 629.1 در رده نهم ایستاد و موفق به صعود به فینال نشد. نکته مهم اینکه صداقت تنها یک دهم امتیاز با نفر هشتم و 3 دهم امتیاز با نفر هفتم فاصله داشت.


* تکواندو: در رقابت‌های وزن 68- کیلوگرم مردان، میرهاشمی حسینی در دور نخست به مصاف «یوجن هوانگ» دارنده مدال نقره 2017 جهان، مدال نقره المپیک دانشجویان و سه مدال برنز گرندپری از چین تایپه رفت و مقابل حریف خود 18 بر 15 پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

راند نخست این دیدار با تساوی 2 - 2 به پایان رسید، اما میرهاشم حسینی در راند دوم با نتیجه 5 بر 3 پیروز شد تا در پایان این راند نتیجه 7 بر 5 به سود نماینده کشورمان باشد. راند پایانی نیز 11 بر 10 به سود حسینی خاتمه یافت تا در پایان با مجموع امتیاز 18 بر 15 حریف خود را شکست دهد. حسینی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف اولگبک رشیتوف از ازبکستان رفت. این تکواندوکار ازبک در مرحله قبل برابر دائی هون لی از کره جنوبی، دارنده یک نقره و یک برنز المپیک و سه طلا و یک برنز جهان و سه طلای بازی‌های آسیایی پیروز شده بود.

میرهاشم حسینی در مرحله یک چهارم نهایی برابر اولگبک رشیتوف از ازبکستان با نتیجه 34 بر 22 شکست خورد. حسینی در این دیدار ابتدا در راند نخست با نتیجه 7 بر 6 مغلوب شد و در راند دوم نیز نتیجه‌ای بهتر 7 بر 2 مقابل حریف خود نگرفت. نماینده کشورمان در راند سوم برای جبران اختلاف شش امتیازی خود شروع به حملات بدون برنامه کرد و در نهایت این راند را نیز 20 بر 14 واگذار کرد تا در مجموع با نتیجه 34 بر 22 مغلوب حریف خود شود و از صعود به دیدار نیمه نهایی بازماند. نماینده کشورمان برای حضور در جدول شانس مجدد باید منتظر نتیجه نهایی دیدار نمایندگان ازبکستان و بوسنی و هرزگووین می‌ماند تا در صورت صعود تکواندوکار ازبک به دیدار نهایی، در جدول شانس مجدد برای کسب نشان برنز تلاش کند.

با برتری 28 بر 5 اولگبک رشیتوف مقابل نیاد هوشیچ از بوسنی و هرزگووین و صعود تکواندوکار ازبکستانی، میرهاشم حسینی به جدول شانس جدول مجدد راه یافت و برای کسب نشان برنز به مصاف نماینده کره جنوبی رفت. میرهاشم حسینی در جدول شانس مجدد برابر «دائی هون لی» از کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه 30 بر 21 باخت و فرصت کسب برنز را از دست داد تا تکواندوی ایران برای نخستین بار در تاریخ المپیک، از دستیابی به مدال در این رویداد بزرگ ناکام بماند.

این نتیجه در حالی رقم خورد که آخرین مدال طلایی تکواندوی ایران در میدان المپیک مربوط می‌شود به سال 2008.


المپیک 2020 توکیو , تیراندازی - المپیک 2020 توکیو , تکواندو - المپیک 2020 توکیو , قایقرانی - المپیک 2020 توکیو , بسکتبال - المپیک 2020 توکیو ,

* قایقرانی: مرحله یک چهارم نهایی مسابقات برگزار شد و نازنین ملایی به نیمه نهایی A و B صعود کرد.‌ ملایی در این مرحله با پنج قایقران دیگر به رقابت پرداخت و  با زمان 8 دقیقه و 7 ثانیه سوم شد و به نیمه نهایی Aو B  راه یافت.

قایقرانان نیوزیلند و سوئیس و ایران   اول تا سوم شدند  و راهی نیمه نهایی A و B شدند. رقابت‌های نیمه نهایی  Aو B سه شنبه برگزار می‌شود.


* تکواندو: روز سوم بازی‌های المپیک برای ورزشکاران کشورمان با مبارزه ناهید کیانی نماینده کشورمان در وزن 57- کیلوگرم مسابقات تکواندوی بانوان مقابل کیمیا علیزاده ملی‌پوش سابق تکواندو ایران که در حال حاضر زیر پرچم پناهجویان به رقابت می‌پردازد، آغاز شد، مبارزه‌ای که در نهایت به شکست 18 بر 9 بانوی تکواندوکار کشورمان انجامید.

این دیدار در راند نخست به نتیجه تساوی 3 - 3 انجامید، اما در راند دوم با برتری 4 بر یک علیزاده به پایان رسید تا دو تکواندوکار با برتری 7 بر 4 علیزاده، راند سوم را شروع کنند. در راند سوم مسابقه نیز با وجود فشار ناهید کیانی این کیمیا علیزاده بود که از فرصت‌ها استفاده و در نهایت در این راند نیز 11 بر 5 به برتری دست یافت تا در مجموع با نتیجه 18 بر 9 نماینده کشورمان را شکست دهد و حریف جید جونز دارنده دو مدال طلای المپیک از انگلیس شود.

ناهید کیانی برای حضور در جدول شانس مجدد باید منتظر می‌ماند تا در صورت فینالیست شدن کیمیا علیزاده امکان تلاش برای کسب مدال برنز را داشته باشد، اما با شکست علیزاده در نیمه نهایی مقابل «تاتیانا مینینا» از کمیته المپیک روسیه، ناهید کیانی حذف شد و فرصت تلاش برای کسب برنز را نیز از دست داد.


* تیراندازی: مرحله مقدماتی رقابت‌های تیراندازی بانوان المپیک در ماده تپانچه 10 متر بادی پایان یافت و هانیه رستمیان از راهیابی به فینال بازماند. رستمیان در خط پنجم به رقابت با حریفان المپیکی خود پرداخت و در نهایت در جایگاه دهم ایستاد. در این رقابت نمایندگان چین، یونان، روسیه، چین، فرانسه، بلغارستان، اوکراین، فرانسه و مغولستان در جایگاه اول تا نهم ایستادند. رستمیان با امتیاز 576.19 در بین 53 تیرانداز دهم شد. در این رقابت تیرانداز چینی با 587.23 امتیاز به‌عنوان نفر اول فینالیست شد.
 




 
* بسکتبال: تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود در المپیک 2020 توکیو از ساعت 5:30 امروز (یکشنبه) به مصاف جمهوری چک رفت. مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی ایران در این بازی از ترکیب حامد حدادی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، صمد نیکخواه بهرامی و بهنام یخچالی استفاده کرد. نتیجه کوارتر نخست این بود 25 بر 19 به سود جمهوری چک بود. در این کوارتر بهنام یخچالی هفت و حامد حدادی چهار امتیاز برای ایران کسب کردند. تیم ملی جمهوری چک در کوارتر دوم نیز 21 بر 11 برنده شد و در پایان نیمه نخست با برتری 46 بر 30 به رختکن رفت.

تیم ملی ایران در کوارتر سوم، پنج امتیاز بیشتر از کوارتر قبلی کسب کرد و با نتیجه 21 بر 16 مغلوب حریف اروپایی خود شد. نتیجه در پایان کوارتر سوم، 67 بر 46  به سود جمهوری چک بود.

تیم ایران در کوارتر چهارم، عملکردی متفاوت و به مراتب بهتر از 3 کوارتر قبلی ارائه کرد و اختلاف را تا 5 امتیاز هم کاهش داد. نتیجه این کوارتر 32 بر 17 به سود ایران بود ولی شاگردان شاهین‌طبع در نهایت بازی را 84 بر 78 واگذار کردند.

تیم ملی ایران در دومین بازی خود از ساعت 9:10 روز چهارشنبه 6 مرداد به مصاف آمریکا، تیم نخست جهان و مدافع عنوان قهرمانی المپیک خواهد رفت.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برای کیمیا علیزاده متاسفم هرچی شد و به هرجا رسید صدقه سر تیم ملی ایران بود بعد به تیم ملی پشت کرد مبارکش نباشه و در ادامه خواهیم دید که نیست
Iran, Islamic Republic of
به هیچ جا نمیرسه.
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله .
نباید هم برسه کسی که به تمام زحماتی که تیم ملی کشورش براش کشید پشت کرد .
Iran, Islamic Republic of
وطن فروش نا کام ماند