دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

فروش تجهیزات شبکه در ویرا شبکه کاسپین

شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 770675
فروش تجهیزات شبکه در ویرا شبکه کاسپین
شرکت ویرا شبکه کاسپین در بخشی از خدمات گسترده خود، به فروش انواع تسترهای شبکه و ارائه خدمات پس از فروش محصولات پسیو و اکتیو شبکه می‌پردازد.
ویرا شبکه کاسپین در این زمینه با برندهای مطرح دنیا همچون فلوک-لگراند-لویتون-اشنایدر-آر اند ام و... که در زمینه انفورماتیک و تکنولوژی‌های نوین فعالند، همکاری می‌کند.

اخذ نمایندگی رسمی شرکت‌های معتبر طراحی و عرضه محصولات پسیو شبکه، ویرا شبکه کاسپین را به یک مرکز همیشه در دسترس خرید تجهیزات شبکه تبدیل کرده است.

خوشبختانه پس از این همکاری، امکان دسترسی آسان شما به انواع محصولات پسیو شبکه از طریق یک تماس کوتاه وجود دارد.

بر همین اساس اگر به هر یک از تجهیزات پسیو شبکه از قبیل انواع رک، انواع پچ پنل ، پچ کورد شبکه، کابل شبکه، ترانک ،کیستون،سینی و هر ابزار مدرن دیگری در این زمینه نیاز پیدا کردید،
ویرا شبکه کاسپین به شما کمک می‌کند.

 
 

تست فلوک چیست؟
پس از اتمام کار شبکه مسی و فیبر نوری(تست شبکه FLUKE و OTDR)، برای بررسی عملکرد و کیفیت کابل کشی و همچنین قطع نبودن اتصالات، آن را باید تست نمود. یکی از ابزارهای تست که بسیار متداول و مرسوم است، دستگاه تست فلوک می‌باشد.

دستگاه تست فلوک یکی از بهترین نمونه‌های دستگاه تست است که اطلاعات جامعی را از وضعیت کابل کشی و کیفیت شبکه مسی و فیبر نوری، طول کابل‌های کار شده در شبکه و… به کاربر می‌دهد. این دستگاه قادر است اطلاعات را در خود ذخیره نموده و به وسیله نرم‌افزار آن را به صورت فایل پی دی اف به کاربر ارائه دهد.
 
تست فلوک برای کابل های مسی چگونه عمل می‌کند؟
روش‌های مختلفی برای انجام تست فلوک وجود دارد که از هر کدام بسته به شرایط و پارامترهایی که کاربر نیاز دارد استفاده می‌گردد.

یکی از روش‌های مرسوم تست فلوک، روش چنل (channel) است. در این روش دو سر کابل را به کیستون‌ها وصل کرده و پس از آن کابل‌ها را توسط پچ کوردهای مخصوص به دستگاه تست متصل می‌کنند. حال شبکه برای انجام تست فلوک آماده است. متراژ استاندارد برای انجام این تست تا ۱۰۰ متر است.

روش دیگر تست فلوک، روش دائمی یا پرمننت (permanent) است. در این روش کابل‌ها پس از اتصال به کیستون، باید به ماژول‌های ویژه این روش متصل شوند تا پس از برقراری تماس با دستگاه، آماده تست فلوک گردند. این روش نسبت به روش چنل از دقت بالاتری برخوردار بوده و اطلاعات کامل‌تری را به کاربر عرضه می‌کند. متراژ استاندارد برای انجام این تست تا ۹۰ متر است.

شبکه‌ای که تست پرمننت را با موفقیت پشت سر بگذارد، به طور حتم در تست چنل نیز موفق عمل خواهد کرد. اما برعکس آن صادق نیست و ممکن است شبکه‌ای از پس تست چنل برآید، اما تست پرمننت را نتواند پاس کند.

بنابراین بهتر است برای مکان‌هایی که سرعت و عملکرد صحیح شبکه در آن حائز اهمیت است (مانند دانشگاه ها، بیمارستان ها، بانک ها، سایت‌های صنعتی و…)، از تست فلوک پرمننت استفاده نمود تا شبکه ما بالاترین تضمین عملکرد را به کاربر ارائه دهد.

فروش ویژه انواع کابل شبکه مسی و فیبرنوری برندهای لگراند لویتون -نگزنس و ....
 
 

کابل فیبر نوری
فيبر نوري يا تار نوري (Optical Fiber) رشته باريک و بلندي از يک مادّه شفاف مثل شيشه يا پلاستيک است که مي‌تواند نوري را که از يک سر به آن وارد شده، از سر ديگر خارج کند. فيبر نوري داراي پهناي باند بسيار بالاتر از کابل‌هاي معمولي مي‌باشد.

کابل فیبر نوری سینگل مود
این دسته نور را بصورت مستقیم و بدون شکست عبور می‌دهند. منبع نوری این دسته از کابل‌ها لیزر می‌باشد و شدت نور بالایی دارند. همچنین قطر هسته این کابل‌ها بسیار کم و برابر 9 میکرومتراست.فیبرهای سینگل مود تا سرعت 100 مگابیت را تا مسافت 100 کیلومتر می تواند پشتیبانی کند البته این محدودیت به دلیل عدم توانایی تجهیزات اکتیو می باشد.

کابل فیبر نوری مالتی مود
این دسته کابل‌های فیبر نوری Multi mode هستند که قطر هسته آنها در مقایسه با کابل‌های فیبر نوری تک حالته بسیار بزرگتر و برابر با 50 یا 62.5 (الي ١٠٠) میکرو متر هستند. منبع نوری این کابل‌ها LED ها هستند و نور را در پرتوهای متعدد با طول موج‌های مختلفی منتشر می‌کنند که این پرتوها بسته به نوع کابل، شکل انتشارهای مختلفی را در طول کابل دارند.

فیبرهای مالتی مود می تواند در سرعت 100 مگابیت با 2 کیلومتر مسافت را پاسخگو باشد. اما در سرعت های گیگابیتی ، فیبرهای مالتی مود5.62 فقط در حدود 300 متر ومالتی مود فقط در حدود 550 متر را پشتیبانی می کند.

رک اچ پی آسیا
تاریخچه برند اچ پی آسیا
شرکت پایا در کنار برند اصلی خود پایا سیستم، برندی دیگر را در زمینه تجهیزات شبکه پایه‌گذاری کرد. در سال ۱۳۹۰ در شرایطی که کشور زیر شدیدترین تحریم‌های جهانی قرار داشت، برای اتکای بیشتر به توان داخلی، شرکت اچ پی آسیا شروع به کار کرد. این شرکت با بهره گیری از تجربه بیست ساله پایا و همچنین استفاده از زبده‌ترین متخصصان جوان ایرانی توانست به سرعت خود را به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در عرصه ارتباطات و شبکه به مصرف کنندگان بشناساند.

اکنون اچ پی آسیا “HPA” با تولید تجهیزات مختلف شبکه فیبر نوری به ویژه رک، نقش مهمی در بازارهای داخلی ایفا می‌کند.

انواع رک‌ها
رک‌ها را بر اساس موقعیت قرار گرفتن به دو نوع تقسیم می‌کنند. رک‌های دیواری و رک‌های ایستاده. با شناخت ویژگی رک‌ها می‌توان بر حسب نیاز خود دست به انتخاب درستی زد. برای انتخاب رک بهتر است که ابتدا شبکه طراحی و اجرا شده و پس از اتمام آن نوع رک مورد نیاز انتخاب و خریداری شود.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *