کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مربیان ایرانی از مورینیو بهتر هستند

31 تير 1400 ساعت 5:34

در شرایط موجود نشسته‌ام، به وضعیت رضا عنایتی و امثال او نگاه می‌کنم و تنها کاری که از دستم برمی‌آید ناراحت می‌شوم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، مجید جلالی، کارشناس فوتبال ایران، در خصوص صعود دو تیم فجرسپاسی و هوادار به لیگ‌برتر اظهار داشت: از صمیم قلب به ۲ سرمربی خوب کشورمان کلانتری و عنایتی تبریک می‌گویم. واقعاً لیگ یک فرسایشی است و هر دو مربی در خلال کار سختی کشیدند. مربیان ایرانی در وضعیت و شرایط موجود صرفاً به کار مربیگری نمی‌پردازند. در مورد رضا عنایتی این مورد ملموس و خیلی روشن بود. در شرایط موجود نشسته‌ام، نگاه می‌کنم و تنها کاری که از دستم برمی‌آید ناراحت می‌شوم.

وی افزود: نباید اجازه بدهیم مربیان بااستعداد ما از اصل مربیگری غافل شوند. مربیگری موضوعی است که سال‌ها درباره آن صحبت می‌کنم. از استعدادهای بی‌نظیر مربیگری فوتبال‌مان باید حمایت کنیم. تنها موردی که من دیدم وقتی استعدادهای مربیگری بازنده می‌شوند یکسری به آنها می‌خندند و اگر برنده می‌شوند برای برد آنها حرف و حدیث درمی‌آورند.

کارشناس فوتبال کشور گفت: مربیان فوتبالی باید به فکر به روزرسانی خودشان باشند و فقط به مدرک A آسیا اکتفا نکنند. هر سرمربی باید سه ویژگی داشته باشد. از نظر شخصیتی، علوم مربیگری و تجربه. اکثریت کسانی که وارد حوزه مربیگری شده‌اند، دارای کاراکتر لازم مربیگری هستند. از نظر علوم مربیگری متاسفانه توجه زیادی به مربیان کشور نمی‌شود. در حوزه تجربه بهتر است با سرمربیان بزرگ کشور رابطه برقرار کنند و تا قبل از اینکه خودشان به تجربه برسند از نظرات آنها استفاده کنند. چرا که کسب تجربه زمان زیادی می‌برد و ممکن است تا سنین پیری مربی طول می‌کشد.

جلالی با اشاره به این موضوع که مربیان ایرانی از مورینیو بهتر هستند، تصریح کرد: اینکه مورینیو در کنار مجهزترین آکادمی و با صرف هزینه‌های زیاد نتیجه می‌گیرد، کار بزرگی نکرده است، اگر موفق نشود باعث تعجب است؛ اما سرمربی ایرانی حواسش همزمان باید به مسائل مالی، انضباطی، فنی و... باشد. ناراحت کننده است افرادی که در بخش آموزش فوتبال سمت داشته‌اند می‌گویند در ایران مربی نداریم. امثال رضا عنایتی، علی اصغر کلانتری، محمد نصرتی، رسول خطیبی، مهدی تارتار، عبدالله ویسی جزو بهترین استعدادهای مربیگری ایران هستند. در فوتبال ایران برای مربی خارجی میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند، اما مربی ایرانی هیچ اهمیتی به آنها داده نمی‌شود.


کد مطلب: 770446

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770446/مربیان-ایرانی-مورینیو-بهتر-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com