کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آستانه المپیک توکیو؛

جذاب‌ترین افتتاحیه‌ها در ادوار المپیک +فیلم

ایسنا , 29 تير 1400 ساعت 15:50

مراسم افتتاحیه سه دوره از بازی های المپیک بیشترین جذابیت را برای مخاطبان داشته است.


گروه ورزش جهان نیوز: یکی از هیجان انگیزترین قسمت بازی های المپیک، مراسم افتتاحیه است و میزبان بازی‌ها در هر دوره تلاش می‌کند سناریویی را برای مراسم افتتاحیه طراحی کند که در حین جذاب بودن، تمام زوایای مختلف کشور خود از لحاظ فرهنگی، رشد اقتصادی و تمدن را به نمایش بگذارد.

روشن شدن مشعل المپیک هم اوج مراسم افتتاحیه است که در هر دوره شاهد ایده های جالبی برای روشن شدن مشعل بازی ها در استادیوم محل برگزاری افتتاحیه هستیم. در میان ادوار مختلف بازی های المپیک، افتتاحیه سه دوره از نظر مردم جذاب تر بوده و جزو خاطره انگیزین و بهترین مراسم افتتاحیه بازی های المپیک قرار گرفته است و در ادامه این سه دوره را معرفی می‌کنیم.

* المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا



 المپیک بارسلونا زمانی که برگزار شد شاید خیلی از ما به دنیا نیامده بودیم و یا به دلیل داشتن سن کم چیزی از آن بخاطر نداشته باشیم. این بازی ها در ۳ مرداد سال ۱۳۷۱ افتتاح شد. ۶۷ هزار نفر در مراسم افتتاحیه آن حضور داشتند. بازی ها توسط پادشاه خوان کارلو اول افتتاح شد.
 
فیلم روشن شدن مشعل المپیک بارسلونا


* المپیک ۲۰۰۸ پکن


 
المپیک پکن، بیست و نهمین دوره بازی ها بود و مراسم افتتاحیه آن در ۸ آگوست  سال ۲۰۰۸ (۱۸ مرداد سال ۱۳۸۷) در استادیوم ملی شهر پکن برگزار شد.

۹۱ هزار تماشاگر این افتتاحیه را از نزدیک نگاه کردند و بسیاری از ورزشکاران معتقدند بزرگترین مراسم افتتاحیه در تاریخ بازی های المپیک محسوب می شود. بازی ها توسط هو جینتائو رییس جمهور چین افتتاح شد.
 


فیلم روشن شدن مشعل المپیک پکن


* المپیک ۲۰۱۲ لندن


مراسم افتتاحیه  سی امین دوره المپیک ۲۷ جولای ۲۰۱۲ (۶مرداد سال ۱۳۹۱) در استادیوم ملی شهر لندن برگزار شد و بازی ها توسط ملکه الیزابت افتتاح شد.


 فیلم روشن شدن مشعل المپیک لندن
 


کد مطلب: 770398

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770398/جذاب-ترین-افتتاحیه-ها-ادوار-المپیک-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com