کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمان‌بندی واکسیناسیون کرونا در ایران

29 تير 1400 ساعت 10:02


فاز اول؛ زمان‌بندی واکسیناسیون کادر درمان
این برنامه در فاز اول با واکسیناسیون تمامی افراد کادر درمان شامل پزشکان (دولتی و خصوصی)، پرستاران و تمامی کارکنان بیمارستانی، پرسنل عملیاتی اورژانس، مراکز نگهداری سالمندان، جانبازان و معلولین، کارکنان مستقیم تغسیل متوفیان کرونا، پرسنل آزمایشگاهی و داروخانه‌ها، کارکنان خط اول حوزه بهداشت و جانبازان شیمیایی و جانبازان بالای 50 درصد شروع شد که در این فاز حدود 5/1 میلیون نفر واکسینه شدند.

این برنامه از اسفند 1399 شروع شد و تا اردیبهشت 1400 به اجرا درآمد؛ البته جاماندگان دریافت واکسن که جزء گروهای یاد شده هستند، همچنان می‌توانند با مراجعه به سایت مخصوص کادر درمان یا با ارائه مدارک شغلی خود نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

فاز دوم؛ زمان‌بندی سنی واکسن کرونا (سالمندان)
در فاز دوم قرار است حدود 8 میلیون نفر از سالمندان بالای 60 سال کشور و نیز افراد با بیماری زمینه‌ای (از 16 تا 64 سال) که تخمین زده می‎شود مجموعا حدود 4 میلیون نفر خواهند شد، واکسن کرونا را دریافت کنند.

بر اساس برنامه سنی واکسن کرونا، از ابتدای اردیبهشت سال 1400 سالمندان بالای 80 سال می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به یکی از مراکز تزریق واکسن مراجعه کرده و دو نوبت واکسن دریافت کنند. این برنامه با واکسیناسیون افراد بالای 75 سال و سپس افراد بالای 70 سال ادامه یافت. واکسیناسیون گروه سنی 65 تا 69 سال  نیز گروه سنی 60 تا 64 سال نیز به زودی آغاز می‌شود و امید است این فاز حداکثر تا مردادماه سال 1400 تکمیل شود.

اگر شما نیز شامل این برنامه زمان‌بندی سنی واکسن کرونا هستید و هنوز نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اید، با مراجعه به «بلد» می‌توانید آدرس نزدیکترین محل تزریق واکسن را به منزل یا محل کار خود پیدا کرده و با در دست داشتن کارت ملی واکسن کرونا را دریافت کنید. روی نقشه بلد می‌توان مراکز تزریق واکسن کرونا تهران، مراکز تزریق واکسن کرونا اصفهان، مراکز تزریق واکسن کرونا مشهد، مراکز تزریق واکسن کرونا تبریز، مراکز تزریق واکسن شیراز، مراکز تزریق واکسن کرونا کرج، مراکز تزریق واکسن اهواز و دیگر شهرها را مشاهده کرد.

فاز سوم؛ زمان‌بندی شغلی واکسن کرونا
در فاز سوم زمان‌بندی واکسن کرونا که از مردادماه سال جاری آغاز خواهد شد، ساکنین زندان‌ها و مراکز تادیب، پرسنل پلیس، نظامیان و سربازان در پادگان‌ها، پرسنل هلال احمر، معلمان و کارکنان مدارس، دانشجویان، پرسنل بانک‌ها، حمل و نقل عمومی و آموزش، پرسنل تولید و توزیع مواد سوختی، خدمات شهری و … در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند.

بر اساس برنامه تعیین شده، این فاز نیز که شامل واکسیناسیون حدود 4 میلیون نفر می‌شود، حداکثر تا شهریور ماه تکمیل خواهد شد.

اگر هنوز درباره مراکز تزریق واکسیناسیون اطلاعی ندارید، کافی است سری به «بلد» بزنید. در «بلد» صفحاتی ایجاد شده است که با مراجعه به آنها به راحتی می‌توانید اطلاعات به روز از مراکز تزریق واکسن کرونا را دریافت کنید. برای مثال آدرس مراکز تزریق واکسن کرونا تهران مانند مراکز بهداشت غرب تهران، مراکز تزریق واکسن شرق تهران، مراکز تزریق واکسن جنوب تهران و مراکز تزریق واکسن شمال تهران از طریق سایت بلد قابل دسترسی است. همچنین می‌توانید نزدیک‌ترین محل تزریق واکسن به منزل یا محل کار خود را بیابید، از میزان شلوغ یا خلوت بودن آن آگاه شوید و حتی بدانید چه نوع واکسنی در این محل تزریق می‌شود. همچنین تلفن اغلب این مراکز نیز در بلد موجود است و شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، از نحوه ثبت‌نام یا نوبت‌دهی برای دریافت واکسن کرونا مطلع شوید.


کد مطلب: 770338

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770338/زمان-بندی-واکسیناسیون-کرونا-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com