چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اگه می‌خوای خیالت از خرید ماشین راحت باشه، از کارنامه بخر!!

سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 770336
اگه می‌خوای خیالت از خرید ماشین راحت باشه، از کارنامه بخر!!
به گزارش جهان نيوز، ماشین خریدن همان‌قدر که آسان به نظر می‌رسد، سختی‌های زیادی هم دارد. سروکله زدن با فروشندگان از یک طرف، و گشتن در میان آگهی‌های مختلف و بازارهای خودرو، از طرف دیگر، گاهی خریداران را به شدت پشیمان می‌کند. آن‌قدر که حاضرند با پرداخت مبلغی بیشتر، بدون دردسر یک ماشین صفر کیلومتر بخرند و خود را از بالا و پایین بازار ماشین‌های کارکرده بیرون بکشند. اما همیشه هم به همین راحتی نیست. قیمت بالای ماشین، این روزها بسیاری از خریداران را ناچار به خرید ماشین دست دوم کرده است. به این ترتیب شاید بتوانند با پرداخت مبلغی بیشتر، ماشین مورد نظرشان را پیدا کنند. اما خریدن ماشین دست دوم، خیلی هم کار راحتی نیست. باید تا حدودی با زیر و بم بازار این ماشین‌ها آشنا بود. کارنامه اینجاست تا به شما در این زمینه کمک کند.

کارشناسان کارنامه چگونه یک ماشین تر و تمیز پیدا می‌کنند؟
کارنامه حالا به عنوان یک منبع خوب برای خرید و فروش ماشین شناخته می‌شود. دلیل این موضوع، وجود متخصصان حرفه‌ای در این گروه است. کارشناسان کارنامه تخصص کامل در زمینه فنی و تمامی موارد مربوط به ماشین را دارند. فرض کنید شما یک ماشین در نظر دارید اما خیالتان از تمامی بخش‌های آن راحت نیست. در این صورت کارشناسان کارنامه به داد شما خواهد رسید. این افراد ابتدا تمامی بدنه خودرو را از نظر تصادف و برخوردها بررسی می‌کنند. قسمت‌های پربرخورد ماشین، بیشتر مورد توجه کارشناسان است و این بخش‌ها را با ابزار خاص و با استفاده از عکاسی به دقت بررسی می‌کنند. رنگ شدگی‌ و صافکاری گاهی آنقدر حرفه‌ای و با دقت انجام شده که امکان ندارد بدون وسایل خاص قابل تشخیص باشند. کابین هم با همین دقت بررسی می‌شود. سلامت روکش‌ها، داشبورد و بخش‌های مختلف کنسول، باید تایید شود. اینکه بسیاری از افراد به دوستان و آشنایان خود توصیه می‌کنند که ماشینتو از کارنامه بخر، برای همین دقت و کامل بودن بررسی‌هاست.

بررسی فنی، بخش مهم کارشناسی
بعد از بررسی بدنه، حالا کارشناس خودرو به سراغ بخش فنی می‌رود. هر آنچه در زیر کاپوت ماشین باشد، که در بخش پیشرانه و چه دیگر قسمت‌ها، کاملا تست می‌شود. عملکرد پیشرانه با یک رانندگی کوتاه مدت و در حرکات مختلف می‌تواند خود را نشان دهد. بررسی سیم کشی و سیستم برق ماشین هم از موارد بسیار مهم در کارشناسی است. مشکل در سیستم برق کشی ماشین می‌تواند بسیاری از قسمت‌های ماشین را با ایراد روبرو کند. حالا نوبت آئشن‌ها است. حالا که ماشین‌های امروزی انواع و اقسام آئشن‌ها را دارند این بخش هم به بررسی‌ها اضافه شده است. تضمین فابریک بودن آپشن‌ها و عملکرد صحیح آن‌ها بر عهده کارشناسان است. کارشناس یک فرم مشخص دارد که هر بخشی را که بررسی می‌کند، در فرم ثبت می‌شود. بنابراین با بررسی این فرم شما کاملا با زیر و بم ماشین مورد نظرتان آشنا می‌شوید و می‌توانید تصمیم به خرید بگیرید.

خرید ماشین دیگر سخت نیست!
حالا با مواردی که گفتیم به نظر می‌رسد با کمک کارنامه دیگر خرید ماشین دست دوم، آنچنان هم کار سختی نیست. کارنامه در بخش  فروش خودرو های دست دوم ، تعداد زیادی آگهی ماشین دارد. این ماشین‌ها در قیمت‌ها و مدل‌های گوناگون در معرض دید خریداران قرار دارد. نکته مهم این است که تمامی ماشین‌های آگهی شده در این بخش، قبلا توسط کارشناسان کارنامه، بررسی شده و در فرم کارشناسی نقاط ضعف و قوت ماشین ثبت شده است. به همین دلیل خرید از این بخش، اطمینان خاطر را برای خریدار به همراه دارد. از طرف دیگر، کارنامه با اطمینان خاطر، تمامی کارشناسی‌های تیم خود را ضمانت می‌کند. پس جای هیچ گونه اعتراض و شکایتی هم باقی نخواهد ماند. زیرا همه چیز با دقت بررسی شده است. با این تضمین، کارنامه راه هرگونه کلاهبرداری را نیز سد کرده است. از هر طرف که به این موضوع نگاه کنیم، خرید ماشین دست دوم از کارنامه، یک کار منطقی و بدون دردسر است که در این روزها توصیه می‌شود.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *