پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
ارمنستان:

آذربایجان قصد آغاز جنگی جدید در قره باغ را دارد

يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 770147
نخست وزیر ارمنستان گفته است باکو می‌خواهد درگیری‌های نظامی جدیدی را در منطقه قره باغ و در مرز بین دو کشور ایجاد کند.
آذربایجان قصد آغاز جنگی جدید در قره باغ را دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، نخست وزیر ارمنستان گفته است آذربایجان قصد دارد درگیری‌های نظامی جدیدی را در قره باغ و مرز باکو با ایروان  آغاز کند.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در یک کنفرانس مطبوعاتی با شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفت: براساس اطلاعات به دست آمده آذربایجان قصد دارد درگیری‌های نظامی جدیدی را در منطقه قره باغ و در مرز ارمنستان و آذربایجان ایجاد کند.

وی افزود: شواهد آغاز درگیری های مجدد از سوی آذربایجان را امروز در بخش نخجوان در مرز ارمنستان و آذربایجان می‌بینیم. این اقدامات تحریک برانگیز از سوی آذربایجان به ما اجازه نمی‌دهد گفتگوها درباره تعیین مرز را آغاز کنیم. 

پاشینیان اعلام کرد: ارمنستان آماده است روند مذاکرات درباره حل و فصل نهایی منازعه قره باغ را در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از سر بگیرد.

نخست وزیر ارمنستان اضافه کرد:‌ استفاده از زور و جنایات عظیم نمی‌تواند به حل مناقشه قره باغ کمک کند، حل و فصل آن فقط از طریق مذاکره تحت نظارت و در قالب یک حکم بین المللی از سوی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا امکان پذیر است. 

این در حالی است که پیشتر الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان با تاکید بر تمایل باکو برای تعیین مرز و امضای پیمان صلح با ایروان گفته بود مقامات ارمنستان تمایلی به این کار ندارند.

ارمنستان و آذربایجان برای به دست گرفتن کنترل قره باغ به مدت شش هفته در پاییز ۲۰۲۰ با هم درگیر شدند. این بحران که به شکست نظامی ارمنستان منجر شد، بیش از شش هزار و ۵۰۰ کشته بر جای گذاشت. به دنبال آتش بسی که با میانجیگری روسیه صورت گرفت، ایروان مجبور شد سرزمین‌هایی را که بعد از سه دهه تحت کنترل درآورده بود، به جمهوری آذربایجان تسلیم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تجاوز ارمنستان به قره باغ جنایت جنگی است.