کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قالیباف: خاموشی‌ها در کوتاه‌مدت کاهش یافت

27 تير 1400 ساعت 11:58

نظارت بر استمرار فعالیت‌ها در قبال خاموشی‌ها تا آخرین روز فعالیت دولت مستقر ضروری و خواسته بحق مردم است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: قطعی‌های مکرر و بدون برنامه برق در هفته‌های گذشته علاوه بر آنکه جریان زندگی مردم را دچار اختلال جدی کرد، باعث شد بسیاری از کسب و کارها نیز در تمام سطوح با مشکلات جدی و بعضا ضرر و زیان‌های هنگفت مواجه شود.

رئیس مجلس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با محوریت کمیسیون انرژی موضوع خاموشی‌ها را پیگیری کرد و به واسطه برخی اقدامات فوری و البته اهتمام مسئولان اجرایی در این زمینه مشکل خاموشی‌ها تا حدی در کوتاه‌مدت کاهش داشته است.

وی افزود: ضمن تشکر از اقدامات اثربخش اعضای کمیسیون انرژی و همچنین تلاش‌های اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و صنایع و معادن تاکید می‌کنم که نظارت بر استمرار این فعالیت‌ها تا آخرین روز فعالیت دولت مستقر ضروری و خواسته بحق مردم است.

قالیباف خاطرنشان کرد: در این خصوص لازم به ذکر است که هر چند بحران برق با برخی اقدامات فوری در کوتاه مدت مدیریت شده است و این راضی شدن به تسکین مقعطی خلاف دوراندیشی است و باید به طور ویژه برای حل ریشه‌ای مشکل کمبود عرضه برق به خصوص بحث رانت‌خواری و دلالی انرژی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

رئیس مجلس اظهار داشت: موضوع دیگر بحث مدیریت کرونا و به خصوص برنامه‌ریزی دقیق و شفاف برای واکسیناسیون گروه‌های سنی و شغلی مختلف است. در هفته‌های اخیر شیوع پیک پنجم کرونا به خصوص در جنوب و جنوب شرق کشور علاوه بر زحمات مضاعفی که در دوش کادر درمان گذاشت، سختی‌های فراوانی برای مردم به وجود آورد. رواج سویه‌های جدید این ویروس و افزایش قدرت انتقال و تشدید عوارض آن، لزوم تسریع در واکسیناوسین را بیش از گذشته مطرح کرده است.

وی افزود: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدامات مهمی برای ایفای وظیفه نظارتی مجلس در مدیریت موج جدید شیوع کرونا و همچنین پیگیری روند تولید، توزیع و تزریق واکسن‌های داخلی به عمل آورده‌اند و بیش از این نیز با محوریت کمیسیون بهداشت و اهتمام مسئولان اجرایی اقدامات موثری برای بازگرداندن نظم و آرامش به مراکز تزریق واکسن انجام شده است تا از کرامت مردم عزیز ایران حفاظت و حراست شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد بهبود وضعیت واکسیناسیون به خصوص افزایش نظم مراکز تزریق واکسن بوده‌ایم و امیدواریم این وضعیت تداوم و بهبود یابد.

رئیس مجلس اظهار داشت: در این خصوص لازم به ذکر است که مسئولان اجرایی در هر سطحی باید به طور شفاف در باره روند واردات، تولید و تزریق واکسن آمار و اطلاعات دقیق به مردم ارائه کنند و از بیان هر گونه اخبار و آمار غیرقطعی و اطلاعاتی برآمده از حدس‌های غیردقیق بپرهیزند تا مردم به اشتباه نیفتند.

وی افزود: بحران کمبود آب خوزستان و گلایه‌ها و شکایت‌های بحق مردم شریف آن استان موضوع مهم دیگری بود که برای رسیدگی به آن رئیس کمیسیون انرژی ماموریت یافت با نظارت میدانی از نزدیک ابعاد مسأله را بررسی کرده و موضوع را پیگیری کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: با همت نمایندگان استان خوزستان و اعضای کمیسیون انرژی موضوعاتی مثل افزایش ظرفیت خروجی سد کرخه و دز، تامین آب پایین دست در دشت آزادگان، برای حل مشکل دامداران و کشاورزان، تامین مالی فوری فعالیت‌های مرتبط با تامین آب شرب و آب مورد نیاز برای دام و همچنین پرداخت خسارت‌های کشاورزان که پیش از این مورد تصویب قرار گرفته بود، به عنوان مهم‌ترین اقدامات نظارتی مجلس مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته که با همراهی و جدیت مدیران اجرایی کشور و استان منجر به نتایج موثری در کمتر شدن مشکلات مردم شد.

رئیس مجلس با بیان اینکه امیدواریم با ادامه اقدامات، مشکل مردم به طور کامل رفع شود، اظهار داشت: همچنین لازم به ذکر است که پیگیری فوری رئیس دستگاه قضا برای حل مشکلات آب در استان خوزستان و رفع دغدغه‌های مردم از اقدامات مثبت و ارزشمند روزهای اخیر بود که نقش قابل توجهی در افزایش هماهنگی‌ها و بسیج ظرفیت‌های هر سه قوه برای حل مشکلات مردم داشت.

وی افزود: فعالیت‌ مهم دیگری که در روزهای اخیر در مجلس بی‌وقفه و به طور منظم در حال پیگیری است، موضوع حساس و تأثیر گذار تدوین برنامه هفتم توسعه است که با حضور نمایندگان، اساتید دانشگاه و جمع کثیری از متخصصان و مسئولان در حال برگزاری است. هدف مجلس یازدهم آن است که برنامه هفتم توسعه، برنامه‌ای دقیق، عملیاتی و قابل ارزیابی باشد که با تلاش‌های صورت‌گرفته ان‌شاءالله برنامه هفتم، برنامه‌ای متفاوت از برنامه‌های قبلی خواهد بود و نقش موثری در هدایت مجموعه دستگاه‌های نظارتی، سیاست‌گذار و اجرایی برای توسعه همه‌جانبه و پایدار ایران عزیز خواهد داشت.

قالیباف خاطرنشان کرد: اقدامات مهم دیگری همچون بررسی لایحه مهم و ضروری رتبه‌بندی معلمان، پیگیری روند توزیع نهاده‌های دامی دپو شده، نظارت میدانی از استان‌ها، بررسی موانع و ایرادات قانون حمایت از معلولان، بررسی وضعیت اجرای سامانه املاک و اسکان و سایر اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده توسط نمایندگان در دو هفته اخیر بوده است.

رئیس مجلس اظهار داشت: در پایان ضروری می‌دانم در موضوع مهم لزوم پیگیری وظایف دولت مستقر تا آخرین روز استقرار تاکید کنم و انتظار می‌رود دولت و مسئولان اجرایی در تمامی سطوح وظایف خود را تا روز آخر با حداکثر توان و اهتمام به انجام رسانند و با تمام ظرفیت‌های خود مقدمات انتقال مسئولیت به دولت جدید را با مسئولیت‌پذیری کامل برعهده بگیرد.


کد مطلب: 770133

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770133/قالیباف-خاموشی-ها-کوتاه-مدت-کاهش-یافت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com