کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش ترامپ به ادعای تلاش برای کودتا

25 تير 1400 ساعت 13:33

ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای در تکذیب مطالب کتاب «به تنهایی می‌توانم درستش کنم» نوشت: من هرگز تهدید به کودتا نکرده‌ ام و درباره آن با هیچکس صحبتی نداشته‌ام.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، افشاگری یک نویسنده درباره تمایل دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به انجام کودتا پس از شکست در انتخابات، او را به مجبور به نشان دادن واکنش کرده است. ترامپ در بیانیه ‌ای در تکذیب مطالب کتاب «من به تنهایی می‌توانم درستش کنم» نوشت: من هرگز تهدید به کودتا نکرده‌ ام و درباره آن با هیچکس صحبتی نداشته‌ام.

رئیس جمهور سابق آمریکا در این بیانیه نوشت: خیلی مضحک است! متأسفم که این را به اطلاعتان می‌رسانم ولی کودتای من از نوع انتخابات است و اگر هم قرار بود کودتایی انجام دهم آخرین فردی که می‌خواستم با کمک او کودتا کنم ژنرال مارک میلی بود.

کارُل لیونینگ و فیلیپ راکر خبرنگاران روزنامه واشنگتن پست به طور مشترک کتابی در زمینه یک سال آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ نوشته‌ اند، و در آن اشاره داشته اند که فرماندهان ارشد نیروهای مسلح آمریکا نگرانی بودند دونالد ترامپ بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری از جو بایدن، درصدد انجام کودتا یا دیگر اقدامات غیرقانونی به منظور باقی ماندن در مسند ریاست جمهوری باشد.

به روایت نویسندگان کتاب، مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا و دیگر فرماندهان ارشد نظامی آمریکا نگران بودند که ترامپ یا متحدانش با تلاش برای کودتا، او را در ریاست جمهوری نگه دارند.

به نوشته هیل، در این کتاب آمده است، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در روزهای آخر ریاست جمهوری ترامپ نگران بود که او دستور پرتاب بمب اتمی را صادر کند.
ترامپ در پاسخ به این بخش از کتاب، گفت: نانسی پلوسی یک کودن است. این من بودم که آمریکا را از جنگ دور نگه داشتم نه اینکه کشور را وارد جنگ کنم.


کد مطلب: 769923

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/769923/واکنش-ترامپ-ادعای-تلاش-کودتا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com