کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قمی: اجازه تعطیلی هیچ روضه‌ای را نمی‌دهیم

25 تير 1400 ساعت 13:10

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سال گذشته بخاطر دلایل بهداشتی بعضی هیات‌های مذهبی تعطیل شد اما امسال اجازه تعطیلی هیچ هیاتی را نخواهیم داد و جلوی ممانعت برگزاری آیین های دینی به ویژه روضه های خانگی نیز خواهیم ایستاد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی روز پنجشنبه در سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور و سومین همایش بانوان فعال در عرصه هیات ها در قم، افزود: ما موالیان اهل بیت(ع) و علاقه مندان به معارف الهی افرادی مسئولیت پذیر هستیم و اجازه نمی دهیم احکام و معارف بر روی زمین بماند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تعظیم شعائر حسینی(ع) تعظیم شعائر الله است و در هیچ ظرف مکانی و زمانی مانند دو ماه محرم و صفر نمی شود شعائر حسینی را گرامی داشت.

قمی ادامه داد: ما بچه های هیات تکلیف گریز نیستیم و با مسئولیت پذیری که داریم اجازه نخواهیم داد دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص شعائر دینی بر زمین بماند.

به گفته رییس سازمان تبلیغات اسلامی ،هیات، روضه خانگی و ایستگاه های صلواتی که سال گذشته تعطیل شد امسال با شکوه بیشتری باید برگزار شوند.

قمی تاکید کرد: ما اهالی هیات چون مسئولیت پذیر و قانونمدار هستیم اجازه نخواهیم داد تا با تعطیلی آیین های دینی در ماه محرم و صفر شعائر الهی تضعیف شود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: تعظیم شعائر حسینی(ع) عهد امسال هیات های مذهبی با امام عصر(عج) است.

وی یادآور شد: ما امسال در ماه محرم باید تمام ایران را سیاه پوش کنیم و همه دستگاه های اجرایی باید ظرفیت های خود را در جهت تعظیم شعائر به کار ببندند.

قمی با بیان اینکه در برپایی آیین های دینی تمام پروتکل های بهداشتی و توصیه های درمانی باید لحاظ شود، گفت: حتی اگر مسئولان بهداشتی اجازه برپایی مراسم عزداری در فضای مسقف را نیز بدهند ما چند روز در فضای باز به اقامه عزا خواهیم پرداخت.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه های مهم در آیین های محرم و صفر، گفت: فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده یکی دیگر از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است که توسط هیات های مذهبی دنبال خواهد شد.

سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور و سومین همایش بانوان فعال در عرصه هیأت، امروز به همت جامعه ایمانی مشعر در شهر مقدس قم آغاز شد و فردا به کار خود پایان می دهد.


کد مطلب: 769914

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/769914/قمی-اجازه-تعطیلی-هیچ-روضه-ای-نمی-دهیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com