پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ورود هندوستان به معادلات نظامی افغانستان!

سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب: 769695
یک رسانه پاکستانی مدعی شد که دو هواپیمای حاوی کمک‌های نظامی هند به طور مخفیانه به افغانستان رسیده است.
ورود هندوستان به معادلات نظامی افغانستان!
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «اکسپرس تریبون» نوشت که هواپیماهایی که مقامات را از کنسولگری هند در قندهار به دهلی‌نو منتقل کردند، در بازگشت به طور مخفیانه کمک‌های نظامی را از هند به افغانستان منتقل کردند.

این رسانه پاکستانی افزود که این هواپیماها از سری هواپیماهای ترابری C-17 است و در آخرین بار یک فروند از این هواپیما روز گذشته ساعت 5 بامداد یک محموله 40 تنی گلوله توپخانه 122 میلیمتری را به دولت افغانستان تحویل داده است.

اکسپرس تریبون در ادامه تصاویری را منتشر کرده و مدعی شد این تصاویر کامیون‌هایی است که تسلیحات هندی را در جاده‌های کابل جابجا می‌کنند.

پیش از این نیز، مقامات دولت پاکستان درباره نقش هند در روند صلح افغانستان به «اکسپرس تریبون» گفته بودند: از آنجایی که هند با افغانستان مرز مشترک ندارد، بنابراین نباید بخشی از این روند باشد.

گفته می‌شود از دلایل دیگر مخالفت پاکستان با ورود هند به روند صلح افغانستان، این است که اسلام‌آباد نقش دهلی‌نو را خرابکارانه می‌داند و مدعی است، دولت هند از خاک افغانستان برای تضعیف امنیت پاکستان استفاده می‌کند.

«معید یوسف» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور امنیت ملی نیز در این باره به یک شبکه تلویزیونی گفته بود: ما بارها اعلام کرده‌ایم که صلح با حضور تخریبگران این روند حاصل نمی‌شود.

هند هیچ منافعی در صلح افغانستان ندارد.

اگر صلح در افغانستان برقرار شود وضعیت تغییر می‌کند و نفوذ هند در آنجا کاهش می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
طالبان از کمکهای مستقیم نظامی و لجستیک و مالی پاکستان استفاده میکند و حیات خود را مدیون پاکستان است. ( طالبان از نیروهای نیابتی پاکستان است)