جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

«پاپیون» به روز‌ شده در گوانتانامو +عکس

دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 769561
در حالی که نیمی از عمرش را در زندان گوانتانامو گذرانده است اما می‌گوید کارهای هنری‌اش باعث می‌شود تا این حقیقت تلخ که تا آخر عمر زندانی خواهد بود را فراموش کند.
«پاپیون» به روز‌ شده در گوانتانامو +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، معاذ العلوی که بنا بر ادعای خودش به جنایت مشخصی متهم نشده، بیش از ۱۹ سال را در زندان نظامی آمریکایی گوانتانامو در کوبا گذارنده است.

او در مستند کوتاهی که درباره زندگی‌اش منتشر شد، درباره آثار هنری که در زندان می‌سازد صحبت کرده است.
 
نشریه نیویورک تایمز در گزارشی به آثار هنری ساخته شده توسط این زندانی پرداخته است. گفته شده نخستین بار آثار او در نمایشگاهی که مخصوص آثار هنری ساخته شده توسط زندانیان گوانتانامو برپا شده بود دیده شده و به خاطر دقت و ظرافت در ساخت کشتی ها مورد توجه قرار گرفته است.

معاذ العلوی با استفاده از وسایل محدودی که در زندان در دسترس داشته این آثار را ساخته و گاهی نیز از دیگر زندانیان و حتی نگهبانان زندان برای تهیه وسایلی که بتوان در آثار هنری از آن استفاده کرد، کمک گرفته است.

این هنرمندِ در بند، گفته است گاهی دو روز را نخوابیده تا آثر هنری‌اش را به سرانجام برساند.


یکی از آثار معاذ العلوی
 
طبق این گزارش در ابتدای برپایی نمایشگاه زندانیان، به زندانی های گوانتانامو اجازه داده نمی‌شد تا آثارشان را به نمایش بگذارند و ساخت مستندی کوتاه به معاذ العلوی کمک کرد تا هنرش دیده و صدایش شنیده شود؛ اگر چه اجازه صحبت مستقیم با او داده نشده است.

زندان آمریکایی گوانتانامو اکنون در آستانه ۲۰ سالگی است و اقامت اجباری  معاذ العلوی نیز در این زندان به زودی بیست ساله خواهد شد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا بزرگترین و بدترین بلای دو قرن 20 و 21 میلادی در سراسر دنیاست.