پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۲۹

ماجرای یارانه ۵۲ میلیونی دولت به علی کریمی +تصاویر

شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب: 769427
در شرایطی که برق حکم حیاتی برای مردم پیدا کرده و دولت در تامین این نیاز اساسی با مشکل مواجه شده است اما یک سلبریتی ورزشی 21 برابر حد بهینه برق مصرف کرده و ماهیانه از یارانه 52 میلیونی انرژی ارزان استفاده می‌کند.
ماجرای یارانه ۵۲ میلیونی دولت به علی کریمی +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، در شرایطی که انرژی برق حکم ضروری‌ترین نیازهای زندگی روزمره را به خود اختصاص داده و تامین این نیاز حیاتی به دلایل متعدد از جمله کم بارشی، ضعف عملکرد دولت و همچنین شرایط اقلیمی با مشکلات گسترده مواجه شده است، برخی از مشترکان پر مصرف که عمدتا جزء اقشار پردرآمد جامعه نیز محسوب می‌شوند، بدون توجه به شرایط بدون هیچ ملاحظه‌ای اقدام به مصرف برق می‌کنند.

در همین راستا اخیرا یکی از سلبریتی‌های حوزه ورزش که سابقه زندگی در کشور آلمان را داشته و با سیاست‌های سخت‌گیرانه برخورد آلمان با پرمصرف‌ها نیز آشنایی کامل دارد، با انتشار اطلاعات مرتبط با شبکه برق خود، امکان دسترسی به اطلاعات مصرف برق خود را مهیا نمود.
 
*یک سلبریتی ورزشی 21 برابر مصرف بهینه برق استفاده می‌کند
بر همین اساس، در قبض مرتبط با آخرین دوره مصرف برق این مشترک، شاهد مصرف برق 6280 کیلوواتی وی هستیم. این در حالی است که حد مصرف بهینه در شهر تهران برابر 300 کیلووات است و این مشترک 21 برابر یک خانوار با رعایت حد مصرف بهینه برق مصرف می‌کند.

نکته قابل توجه پیرامون مصرف این سلبریتی ورزشی، مرتبط با میزان دریافت یارانه انرژی از محل مصرف برق است.

*یارانه انرژی یک سلبریتی ورزشی، ماهانه 52 میلیون تومان
برای اطلاع از رقم یارانه دریافتی این سلبریتی بهتر است، بدانیم که هزینه تمام شده تولید و توزیع هر کیلووات ساعت برق رقمی نزدیک به 30 درصد یک یورو در دنیا محاسبه می‌شود که با  احتساب هر یورو 30 هزار تومان، قیمت واقعی برق معادل هر کیلووات ساعت 9 هزار تومان است.

متاسفانه نظام تعرفه‌گذاری برق در ایران به گونه‌ای است که هیچ تناسبی با قیمت تمام شده تولید و توزیع برق ندارد و رقم دریافتی از مشترک بسیار کمتر از قیمت تمام شده است.

ما به التفاوت قیمت تمام شده و هزینه دریافتی از مشترکان تحت عنوان یارانه انرژی از منابع عمومی متعلق به همه مردم ایران پرداخت می‌شود.

چنین نظام تعرفه‌گذاری به معنای آن است که هر مشترکی که بیشتر مصرف کرد، می‌تواند از یارانه مضاعف‌ترین برخوردار شود.

در این شرایط پرمصرفان عمدتا ثروتمند حداکثر استفاده را از شرایط نابه سامان موجود کرده و با مصارف نجومی خود از یارانه انرژی پرداختی از بیت‌المال بهره‌مند می‌شوند.

بر همین اساس، در شرایطی که هزینه برق این سلبریتی ورزشی با مصرف نجومی مبلغ 3 میلیون و 880 هزار تومان برآورد می‌شود، اما هزینه واقعی برق مصرفی وی با احتساب هزینه انرژی تولید و توزیع معادل 56 میلیون و 520 هزار تومان برآورد می‌شود.

به عبارت دیگر دولت جمهوری اسلامی ایران از محل منابع متعلق به همه مردم ماهانه 52 میلیون و 639 هزار تومان یارانه به حساب این سلبریتی واریز می‌کند.

نکته قابل توجه در قبض برق این ورزشکار پرمصرف، نرخ تعرفه کم‌باری وی است که بر خلاف نرخ‌های تعیین شده برای عامه مردم معادل منفی 45 تومان تعیین شده است و با توجه به مصرف 2200 مگاواتی این مشترک دولت علاوه بر یارانه پرداختی، قبض وی را با تخفیف 100 هزار تومانی مواجه کرده است.

علاوه بر این با وجود اینکه این سلبریتی از برق 3 فاز استفاده می‌کند اما در تخلفی آشکار تعرفه برق وی مشابه تعرفه مشترکان خانگی تعیین شده است.

 


*تغییر در نظام تعرفه‌گذاری، نیاز فوری صنعت برق
به گزارش فارس، متاسفانه 15 درصد از مشترکان برق در کشور مشابه مصرف این سلبریتی به صورت نجومی از این انرژی استفاده کرده و حاضر به پرداخت واقعی این انرژی نیستند.
در همین راستا، محمد پورحمید، کارشناس انرژی با اشاره به این مسئله که 51 درصد از یارانه برق پرداختی در کشور سهم 3 دهک درآمدی پر مصرف می‌شوند، گفت:«متاسفانه نظام تعرفه‌گذاری غلط زمینه توزیع ناعادلانه یارانه انرژی را به وجود آورده و از سوی دیگر صنعت برق کشور را در مسیر انهدام قرار می‌دهد.»

این کارشناس انرژی با اشاره به اینکه تغییر تعرفه برق به معنای گران کردن برق نیست، بلکه مسئله دریافت هزینه واقعی از پرمصرف‌ها است، گفت:« هر گاه اسم تغییر تعرفه برق به میان آمد، همین پرمصرفان ثروتمند، کل مردم را به عنوان سپر انسانی تحریک کرده‌اند تا به مصرف نجومی خود ادامه داده و از منابع متعلق به همه مردم بهره‌مند شوند

با توجه به معضلات ایجاد شده توسط این نظام تعرفه‌گذاری ناعادلانه به نظر می‌رسد، تغییر در سازوکار تعرفه‌گذاری با توجه به پلکان موثر قیمت می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف ثروتمندان زمینه توزیع عادلانه یارانه انرژی در کشور را فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مرد همیشه مدعی
رضا
Iran, Islamic Republic of
ما تو خونمون یجوری مدیریت میکنیم یه کولر دائم روشن نباشه لامپ اضافی روشن نباشه نه بخاطر پولش بخاطر اینکه این احتمال رو میدیم با کار ما مردم نفعی ببرن! و اگر یک روز این عمل رو انجام ندیم وجدان درد میگیریم!
وقتی امثال این فوتبالیست رو میبینم که هیچ افتخار ملی نداشته (مثل علی دایی) که همچین عمارتی داره و همچین رقم مصرف برقی (حدود 131 برابر مصرف آخرین قبض برق ما) و طلبکار هم هست با خودم میگم ما چرا مثل این سلبریتی توجیح نکنیم؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
+ چرا انقدر برق مصرف میکنی؟.
Czech Republic
آقاي كريمي اصلاً اونا رانت بگیر و مسبب اصلی هجوم مردم به ارمنستان ! تو بیا در خصوص خودت بگو ! تو بیا بگو فقط کارت غر زدن هست یا نه میتونی حداقل خودت هم ۴ تا لوستر و موتور برق خوار عمارتت رو تو این وضعیت خاموش کنی ......
United Kingdom
⭕️ ولی مردم بیش از مصرف نجومی، از پررویی نجومی شما متعجب‌اند آقای سلبریتی!
Canada
⭕️ نشستم حساب کردم پول برق سه ساله ما هنوز یک میلیون هم نشده؛ علی کریمی اگه برق رو خورده باشه، خودشو با برق شُسته باشه، باک ماشینشم با برق پُر کرده باشه، حتی به درو همسایه هم برق رو کاسه کاسه داده باشه بازم نباید اینقدر مصرف کرده باشه؛ ......!!!!!!
Canada
علی خط قرمز همه بچه های تیردوقلو ه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!، حواستو جمع کن خلاصه!!!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
پس سلبریتی نوکیسه است!
Iran, Islamic Republic of
وقتی تو کشور نظام توزیع یارانه و برق نداشته باشیم و هر کس هرجوری خواست مصرف کند و پولش از جیب مردم پرداخت شود .می شود همین یک نفر خود را دی حق می داند ....
عزیزالله
Iran, Islamic Republic of
شرکت های اب وبرق باید از مشترکین پر مصرف که از حد معمول میگذرد باید دهها برابر بگیرند تا ترمز انها کشیده شود.
مصطفوی
Iran, Islamic Republic of
سلبریتی های سیاسی چپ و راست، با خانه ها و امکانات آنچنانی چقد یارانه از جیب مردم به جیب خود و خانواده های خود می زنند؟؟؟
نباتی
Iran, Islamic Republic of
از دولت جدید خصوصا وزیر جدید انتظار می رود امثال اینها که خیلی هم زیاد هستند را شناسایی و حق من روستایی را از آنان بگیرند ..
Iran, Islamic Republic of
.....
نباتی
Iran, Islamic Republic of
اینها باید برق خودشون رو از خورشید تهیه کنند ....!!
Iran, Islamic Republic of
قبض بقیه را هم بررسی کنند .
Iran, Islamic Republic of
خدا رو گواه میگیرم برق ما میاد 18 هزار تومن این علی اقا با برق چکار ...؟!
Iran, Islamic Republic of
کجایی برادر آدرس بده من ویلام تو شمال یکسال نرفتم کسی هم نیست کلا خاموشه هربار زیر 20 تومن کمتر نیومده
Iran, Islamic Republic of
آخرین برق خانه ما در مرکز شهر تهران یک خانواده 4 نفری
به همه امکانات متعارف اومده حدود 40 هزار تومن
تازه مصرف ما به نظرمون بالاس پس اون دوستمون درست گفته
Iran, Islamic Republic of
راستش ما هم سعی می کنیم فضای خونه رو شب ها با چراغ های کوچک ال ای دی روشن کنیم .
Iran, Islamic Republic of
منزل من سمت پاسداران هست نه کولر گازی دارم نه هیچ چیر نا متعارف دیگه خودم و خانمم هم شاغل هستیم عملا عصر به بعد خونه هستیم تو این یکسال یادم نیست زیر 50 تومن اومده باشه .
Iran, Islamic Republic of
لامپها رو روشن گذاشتی رفتی . لطفا برگرد و خاموش کن
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم این به قول شما سلبریتی جماعت لشکر دارن،توپ و تانک دارن،چی دارن اینقدر ازشون میترسید؟چهارتاشون رو بگیرید .... تا باقی حساب بیاد دستشون.والا به خدا.همه کار میکنن.
بهروز
Iran, Islamic Republic of
همیشه همین بوده سلبرتیها وورزشکاران میلیاردر به این فرار به جلو مشهور هستند تا مردم بی خبر از همه چی رو تحریک کنند تا بتوتنند خوب راحت ولاکچری زندگی کنند وذره ای هم به مردم فکر نمی کنند چون حق خودشون می دونند مردم باید عاقل باشند
Iran, Islamic Republic of
کل بازیکن های پولدار کشور روهم شاید اندازه چهار پنج تا کوچه یه محل مثل نیاوران باشه.
حسین
Iran, Islamic Republic of
من یزد گرمای طاقت فرسا زندگی میکنم خانواده 5 نفری قبض برقم اومده 34500 تومن فکر کنم اشتباه شده اقای وزارت نیرو بررسی کنید
Iran, Islamic Republic of
فکر کردی تو هم علی کریمی هستی که بهت چندین میلیون تخفیف بدن؟
رفیق صداش رو در نیار و الا بیان تخفیف سلبریتی ها رو می کشن رو قبض برقت!!!!
Iran, Islamic Republic of
قیمت انرژی و برق باید واقعی بشود...
برای همه اشخاص و موسسات....
Iran, Islamic Republic of
اینجوری سالیانه ۵۰۰ ملیون یارانه برق میگیره حدودا و این غیر از یارانه آب و گاز و بنزین هست یعنی حداقل سالانه رقم ملیاردی داره یارانه میگیره در حالی که همه جای دنیا همچین آدمای ثروتمندی یارانه که نمیدن هیچ، مالیات هم میدن.
Iran, Islamic Republic of
جالب این بابا دم از حقوق مستضعف هم میزنه واقعا باید ده برابر این رقم هر ماه ازش بگیرن که تفاوتی باشه بین غنی و ضعیف پرمصرف و کم مصرف
چراباید یارانه 52 میلیونی بهش بدن تو مملکت ما سیستم مالیاتی غلطی دارد از ضعیف به قوی امثال اینها میدن .