کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند نکته درباره ترکیب نهایی تیم ملی والیبال

19 تير 1400 ساعت 6:11

ترکیب نهایی تیم ملی والیبال دارای چند نکته مهم و قابل تامل است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، با اعلام آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال، ۱۲ بازیکن جهت حضور در المپیک توکیو انتخاب شدند. این بازیکنان عبارتند از:

 
پاسور: سعید معروف، جواد کریمی
دریافت‌کننده: میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مرتضی شریفی
سرعتی‌زن‌: محمد موسوی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد
پشت‌خط‌زن‌: امیر غفور، صابر کاظمی
لیبرو: آرمان صالحی، مهدی مرندی

در خصوص انتخاب این بازیکنان همچنان حواشی و انتقادات زیادی وجود دارد؛ اما چند نکته بسیار مهم درباره آن وجود دارد که در ادامه می‌خوانید:

*جواد کریمی در همان روز‌های ابتدایی اردوی تیم ملی والیبال به بهانه اضافه وزن توسط آلکنو کنار گذشته شد؛ اما عملکرد ضعیف محمدطاهر وادی در لیگ ملت‌ها باعث شد کریمی در همان اواسط لیگ ملت‌ها به تیم ملی دعوت شود و در نهایت هم یکی از بازیکنان اعزامی به المپیک باشد.

*اعزام ۲ لیبرو انتقادات زیادی را به دنبال داشت. منتقدان بر این باور هستند که یک دریافت کننده باید به جای یکی از ۲ لیبرو به توکیو می‌رفت.

*کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند مرتضی شریفی یکی از ۱۲ بازیکن اعزام تیم ملی والیبال به توکیو باشد؛ اما او توانست نظر آلکنو را به خود جلب کند. جالب اینکه این بازیکن در لیگ ملت‌ها هم کمتر فرصت بازی پیدا کرد.

*خط خوردن امیرحسین اسفندیار که عنوان بهترین بازیکن جوانان جهان را در کارنامه دارد یکی دیگر از شگفتانه‌های آلکنو بود.

*کاملا مشخص بود که پیش از آغاز اردوی اخیر تیم ملی، لیست نهایی مشخص شده و دعوت از بازیکنانی همچون میرزاجانپور و قائمی همچنان نامشخص است.

*امیر غفور در لیگ ملت‌ها بازی‌های کمی انجام داد و دلیل آن هم مصدومیت عنوان شد. اینکه این بازیکن با توجه به شرایطی که دارد می‌تواند بازیکن موثری در المپیک توکیو برای تیم ملی باشد یا خیر یکی دیگر از ابهامات لیست آلکنو است.


کد مطلب: 769279

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/769279/چند-نکته-درباره-ترکیب-نهایی-تیم-ملی-والیبال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com