کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش دولت امارات به انفجار مهیب بندر «دبی»

17 تير 1400 ساعت 14:50

دولت امارات امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای به وقوع انفجار مهیب در بندر «جبل علی» واقع در شهر «دبی» واکنش نشان داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، دولت امارات به انفجار مهیب اخیر که بندر «جبل علی» واقع در شهر «دبی» را به لرزه درآورد، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، مقامات اماراتی وقوع انفجار گسترده در بندر جبل علی در شهر دبی را تأیید کردند. در همین ارتباط، دفتر رسانه ای دولت دبی بیانیه ای را صادر و در آن اعلام کرد: این انفجار به دلیل آتش سوزی ناشی از افزایش درجه حرارت مواد قابل اشتعال در یک کشتی رخ داده است.

در بیانیه دفتر رسانه ای دولت دبی همچنین آمده است: این آتش سوزی تلفات جانی نداشت و اکنون کشتی مذکور در حال آماده سازی برای پهلوگیری در یکی از اسکله های بندر است.

بیانیه دفتر رسانه ای دولت دبی درباره علت وقوع انفجار در این شهر درحالی است که برخی رسانه ها انفجار مذکور را بی ارتباط به تشدید اختلافات و درگیری ها میان عربستان سعودی و امارات نمی‌دانند. انفجار بندر دبی درست یک روز پس از درگیری سعودی اماراتی بر سر میزان و زمان بندی تولید نفت، به وقوع پیوست.

منابع محلی شامگاه چهارشنبه از وقوع انفجاری عظیم در دبی خبر دادند. شاهدان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌ بودند شدت انفجار به حدی بوده که مراکز تجاری و مسکونی دوبی هم لرزیده‌اند.

ویدئوهای همرسان شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌داد در اثر شدت آتش‌سوزی آسمان دبی در شامگاه چهارشنبه نورانی بوده است. صدای انفجار هم به شعاع بیست و پنج کیلومتری محل حادثه در ۱۵ دقیقه مانده به نیمه شب شنیده شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی هم با انتشار تصاویری بندر «جبل‌علی» دبی را محل وقوع این انفجار اعلام کرده‌اند. گزارشات اولیه از انفجار یک نفتکش حکایت داشت.
 
 

 
دانلود فیلم


دانلود فیلم


دانلود فیلم


کد مطلب: 769181

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/769181/واکنش-دولت-امارات-انفجار-مهیب-بندر-دبی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com