جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
با وخیم شدن اوضاع؛

کره جنوبی سفر به افغانستان را ممنوع کرد

سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 769050
کره جنوبی اعلام کرد تمامی اتباع این کشور که در افغانستان مانده‌اند باید نهایتا تا پایان ماه جولای این کشور را ترک کنند یا منتظر مجازات کیفری باشند.
یک سال زندان برای سفر به افغانستان
به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابعی در وزارت خارجه کره جنوبی گزارش داد که در حال حاضر سفر از این کشور به افغانستان ممنوع شده و نقض این قانون از سوی شهروندان، حکم یک سال زندان یا پرداخت جریمه نقدی معادل ۸ هزار و ۸۳۷ دلار را در پی خواهد داشت.

این خبرگزاری افزوده است که هنوز تعدادی از شهروندان کره جنوبی با وجود هشدارهای دولت سئول در افغانستان به سر می‌برند. به نوشته یونهاپ، در صورت نادیده گرفتن این قانون از سوی شهروندان کره جنوبی مبنی بر ترک افغانستان، این افراد با پیگرد کیفری روبه‌رو خواهند شد.

گفته می‌شود با وجود درخواست‌های دولت سئول، هنوز تعدادی اندک از شهروندان کره جنوبی به دلایل شخصی در افغانستان هستند و تلاش می‌شود تا اقدامات لازم برای خروج هرچه سریع‌تر آن‌ها از این کشور انجام شود.

توصیه شده که پیش از وخیم‌تر شدن اوضاع در افغانستان که در پی خروج غیرمسئولانه نیروهای آمریکایی ایجاد شده، شهروندان کره جنوبی به این کشور بازگردند.

گفته می‌شود هیأتی از جانب دولت سئول نیز اخیراً به کابل رفته تا با آن دسته از شهروندان کره جنوبی که در افغانستان باقی مانده‌اند دیدار و به آن‌ها تاکید کند تا هرچه سریع‌تر از این کشور خارج شوند.

پیش از این، سفارت‌خانه‌های برخی کشورهای دیگر در افغانستان نیز از شهروندان‌شان خواسته بودند تا افغانستان را ترک کنند.

همزمان با خروج ادعایی نظامیان بیگانه از خاک افغانستان، درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای افغان شدت بیشتری به خود گرفته است. برخی کارشناسان بر این باورند که آمریکا با خروج غیرمسئولانه خود به دنبال زمینه چینی برای آغاز جنگ داخلی در افغانستان است تا ناامنی را دستاویزی برای بازگشت دوباره به این کشور قرار دهد که در حوزه منافع مشترک روسیه، چین و ایران قرار دارد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *