پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰

حذف اسپانیا در ضربات پنالتی/ ایتالیا در فینال

چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 768985
تیم ملی ایتالیا توانست در نیمه نهایی یورو 2020 از سد اسپانیا عبور کند و به اولین فینالیست این رقابت نام گیرد.
حذف اسپانیا در ضربات پنالتی/ ایتالیا در فینال
گروه ورزش جهان نيوز: در چارچوب اولین بازی نیمه نهایی یورو 2020 در ورزشگاه ومبلی لندن، تیم ملی ایتالیا پس از تساوی یک بر یک مقابل اسپانیا در 120 دقیقه  توانست با پیروزی در ضربات پنالتی به اولین فینالیست این رقابت نام گیرد.
گل‌ها: فدریکو کیه‌زا (60) ایتالیا - آلوارو موراتا (80) اسپانیا

بازی در نیمه اول با اقتدار کامل اسپانیا بر بازی به پایان رسید. شاگردان انریکه با درخشش پدری توانستند مالکیت بازی را در دست گیرند و حتی توانستند یک موقعیت خوب بدست آورند که این توپ با ضربه دنی اولمو و مهار فوق العاده دوناروما به گل بدل نشد. 

در دقایق پایانی نیمه اول نیز امرسون پالمیری نیز با یک نفوذ خوب از سمت چپ یک موقعیت بدست آورد ولی شوت او به دیرک دروازه برخورد کرد تا نیمه اول با حساب بدون گل به پایان رسد.

نیمه دوم نیز با نمایش خوب تیم ملی اسپانیا آغاز شد. شاگردان انریکه برخلاف انتظارات نمایش برتری در میدان به ثبت رساندند و توانستند چندین موقعیت‌ نیز بدست آورند که این حملات با بی‌دقتی بازیکنانی مثل فران تورس و میکل اویارزابال به بیرون رفت. 

در لحظه‌ای که اسپانیا بر میدان تسلط داشت، دوناروما یک شروع بسیار خوب داشت و تیم ملی ایتالیا توانست به یک ضد حمله مناسب دست پیدا کند. حمله ایتالیا با پاس دیدنی اینسینیه به ایموبیله رسید و پس از دفع توپ توسط مدافعان اسپانیا موقعیت از آن کیه‌زا شد که این مهاجم ایتالیا قدر موقعیت را دانست و توانست با یک ضربه بسیار خوب دروازه را باز کند.


پس از برتری ایتالیا، حملات اسپانیا بیشتر شد ولی موقعیت‌ها به سرانجام نرسید تا اینکه در دقیقه 80 آلوارو موراتا توانست گل تساوی بخش ماتادورها را به ثمر رساند. این موقعیت با یک و دوی زیبای موراتا و اولمو بدست آمد و ستاره یوونتوس توانست با یک ضربه بسیار خوب دوناروما را تسلیم کند. 

پس از گل نیز این اسپانیا بود که بازی را در دست گرفت و حملات خوبی را به ثبت رساند ولی هیچ کدام به گل بدل نشد. بازی در طول 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافی کشیده شود.  

در نیمه اول وقت‌های اضافی باز هم تیم ملی اسپانیا سوار بر بازی‌ بود و موقعیت‌های بسیاری را بدست آورد.

واکنش‌های دوناروما و دفاع همه جانبه ایتالیا باعث شد تا باز هم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکند. در نیمه دوم اما ایتالیا بازی را در دست گرفت و توانست موقعیت‌های خوبی نیز ایجاد کند ولی این نیمه نیز گلی رد و بدل نشد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. 

در ضربات پنالتی آندره‌آ بلوتی،‌ لئوناردو بونوچی، فدریکو برنادسکی و جورجینیو برای ایتالیا و جرارد مورنو، تیاگو آلکانتارا برای اسپانیا گلزنی کردند.

لوکاتلی از ایتالیا و دنی اولمو و آلوارو موراتا از اسپانیا پنالتی‌های خود را از دست دادند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *