جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
نیما نکیسا:

نکیسا: بهترین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران را داریم/ ساده پنداشتن گروه کشورمان در مقدماتی جام جهانی اشتباه است

سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 768982
پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص حریفان تیم ملی ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ توضیحاتی را بیان کرد.
بهترین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران را داریم
گروه ورزش جهان نيوز: نیما نکیسا پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حریفان تیم ملی فوتبال ایران  مسابقات در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: تیم ملی در رقابت های مقدماتی جام جهانی در گروه پیچیده‌ای قرار دارد، چرا که هیچ چیز مشخص نیست و نمی توانیم نتایج را از پیش پیش بینی کنیم. بازی اول تیم ملی با تیم ملی فوتبال سوریه است. کار برای ما سخت است البته می‌توانست شرایط بدتر باشد، اما باز هم می‌توانیم با حریفان خود بجنگیم و پیروز شویم. تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند به راحتی از گروه خود صعود کند، اما مهم این است که از موقعیت‌های خود در طول بازی استفاده کنیم.

او افزود: برای عملکرد بهتر در این رقابت‌ها باید اردو‌های تیم ملی زودتر آغاز شود تا بازیکنان به آمادگی کامل برسند. در واقع نباید زمان را از دست بدهیم. درگذشته ثابت شده است که چه در برگزاری اردو و چه در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال تعلل‌ می‌تواند زیانبار باشد. اشتباهاتی که در گذشته رخ داده است نباید تکرار شود. تیم ملی باید با آرامش راهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی شود. برنامه فدراسیون فوتبال باید به شکلی باشد که تیم ملی قبل از شروع این رقابت‌ها بازی تدارکاتی خوبی انجام دهد. این را نباید فراموش کنیم که روند آماده سازی تیم ملی بسیار مهم است.

بهترین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران را داریم
نکیسا در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما با هر کدام از تیم هایی که به این مرحله صعود کرده اند می‌توانستیم همگروه شویم. در گروه B تیم‌هایی حضور دارند که بهم نزدیک هستند و گروه سختی را تشکیل داده‌اند، اما نکته قابل توجه این است که تیم ملی فوتبال ایران در هر گروهی که قرار می‌گرفت باز هم دغدغه‌ای نداشتیم. ما بهترین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران را داریم چرا که بازیکنان خوب و مستعدی در تیم ملی فوتبال ایران حضور دارند و به راحتی می‌توانند به جام جهانی صعود کنند. بازیکنان تیم ملی هم باید این را بدانند که مردم ایران انتظارات زیادی از آن‌ها دارند و باید به مرحله بعدی جام جهانی صعود کنند.


ساده پنداشتن گروه ایران در مقدماتی جام جهانی اشتباه است
او ادامه داد: ساده پنداشتن گروه کشورمان در مقدماتی جام جهانی اشتباه است چرا که ما تیم‌هایی مانند سوریه، لبنان و امارات را هم نمی‌توانیم به راحتی شکست دهیم و باید برای پیروز برابر آنها تلاش کنیم. از مسئولان فدراسیون تا بازیکنان تیم ملی باید تلاش و مردم هم از تیم ملی حمایت کنند. باید زمان را غنیمت بشماریم و از زمانی که برای آماده سازی داریم نهایت استفاده را ببریم. اردو‌ها باید به موقع و طبق شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شوند تا بازیکنان از نظر سلامتی دچار مشکل نشوند. متاسفانه کرونا یک بار دیگر اوج گرفته است و شهر‌های مختلف کشور را به رنگ قرمز در آورده است. فدراسیون فوتبال باید تمهیدات ویژه ای را درباره این موضوع در نظر بگیرد.

فدراسیون باید تکلیف سرمربی تیم ملی را مشخص کند
پیشکسوت فوتبال درباره برنامه تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: به احتمال زیاد برنامه فدراسیون فوتبال این است که اول بازی‌های لیگ به پایان برسد و بعد از آن چکیده‌ای از بازیکنان لیگ برتر و لژیونر به اردوی تیم ملی دعوت شوند تا اردوی تیم ملی آغاز شود. در حال حاضر موضوع سرمربی تیم ملی مهم است، چرا که قرارداد اسکوچیچ تا پایان مرحله نهایی انتخابی جام جهانی تمدید شده است و بعد از آن و صعود به جام جهانی تکلیف تیم ملی مشخص نیست و به نوعی دوباره فرصت‌ را از دست خواهیم داد. امیدوارم فدراسیون در این خصوص اقدام لازم را انجام دهد.

عزیزی خادم مشکلات فدراسیون فوتبال و تیم ملی را به خوبی پیگیری می‌کند
نکیسا در خصوص عملکرد رئیس فدراسیون فوتبال گفت: عزیزی خادم فرد پرتلاشی است و از روزی که کار خود را در فدراسیون فوتبال آغاز کرده مشکلات و مسائل فدراسیون فوتبال را به خوبی مدیریت و پیگیری کرده است. نتایج تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند روی مردم ایران تأثیر بگذارد و برای عزیزی خادم مهم است که به مشکلات تیم ملی به خوبی رسیدگی کند. در واقع تمام افراد حاضر در فدراسیون فوتبال در خصوص تیم ملی فوتبال نگاه حمایتی دارند. ما هم امیدواریم ملی پوشان بتوانند عملکرد خوبی در مقدماتی جام جهانی داشته باشند.

تیم ملی عراق یا مربی پرتغالی می‌آورد یا مربی کروات
او در خصوص سرمربی تیم ملی فوتبال عراق بیان کرد: کاتانچ سال های سال است که سرمربی تیم ملی فوتبال عراق است. رفتن او می‌تواند شرایط را برای تیم ملی عراق عوض کند. به نظر من فدراسیون فوتبال عراق یک مربی پرتغالی یا کروات برای تیم ملی این کشور انتخاب خواهد کرد. اگر این اتفاق رخ دهد جنگ تفکرات فوتبال بلوک شرق اروپا را در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی شاهد خواهیم بود. در واقع تیم‌ها بیشتر فیزیکی بازی می کنند تا فنی یا تاکتیکی. بازی در چنین شرایطی کمی دشوار خواهد بود و باید آماده‌تر از همیشه باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بهترین بازکن ها ، بهترین مربی را میخواهد متاسفانه اسکوچیچ از مربیان داخلی هم سطح پایینی دارد.