جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آیا انسان هم پوست می‌اندازد؟

دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 768900
متخصصان می‌گویند انسان‌ها نیز مانند سایر موجودات در بازه‌های زمانی معینی پوست می‌اندازند.
آیا انسان هم پوست می‌اندازد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از آنا، پوست یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن و اولین لایه محافظت کننده از بافت‌ها و سلول‌ها است. تمامی موجودات زنده روی کره زمین دارای پوست هستند و تنوع و جنس این نوع پوشش در جانداران مختلف با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. از جمله ویژگی‌های مهم پوست قابلیت بازسازی و ترمیم است. پوست بدن انسان همانند تعداد زیادی از جانداران در بازه‌های زمانی معینی می‌افتد و لایه‌ای جدید جای آن را می‌گیرد.

احتمالاً تاکنون چیز‌هایی در مورد فرایند پوست‌اندازی در برخی از حیوانات شنیده و یا در مستند‌های حیات وحش مشاهده کرده‌اید. چنین فرایندی به سلامت حیوان و ایجاد لایه‌ای جدید و مقاوم در برابر آسیب‌های پوستی کمک می‌کند.
 
جالب است که بدانید یکی از شگفتی‌های بدن انسان پوست‌اندازی است. قسمت‌های مختلف پوست بدن تمامی انسان‌ها در طول عمرشان به طور مداوم می‌افتد و به سرعت و بدون احساس هیچ‌گونه دردی پوست جدید جایگزین آن می‌شود. بررسی‌های محققان نشان داده است انسانی که به سن ۷۰ سالگی می‌رسد در مدت عمر خود حدود ۴۵ کیلوگرم پوست انداخته است. پس اگر از این پس قسمتی از پوستتان آسیب دید دیگر لازم به نگرانی نیست، زیرا به زودی لایه‌ای جدید جایگزین آن می‌شود.
برچسب ها: سلامت پوست انسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *