جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷

صحبت‌های روحانی در مورد تامین کالاهای اساسی

يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 768840
کالاهای اساسی و ضروری، تولید و به میزان کافی تامین و وارد شده است و با رفع مشکلات تامین و ترخیص، کالاهای ضروری باید با سرعت در دسترس مصرف کنندگان و مردم قرار گیرد.
صحبت‌های روحانی در مورد تامین کالاهای اساسی
به گزارش جهان نيوز، دویست و سی و هشتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت تامین و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات کشور ارایه و پس از بررسی در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ شد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر گردید با توجه به اقدامات فوری منطبق بر قوانین و مقررات کشور طبق مصوبه پیشین ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، کمیته‌ای با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و متشکل از وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی و بانک مرکزی با قید فوریت و رعایت قوانین و مقررات مرتبط نسبت به تامین، خرید و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی اقدام کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت ادامه اقدامات موثر و فوری در تامین کالاهای اساسی گفت: دولت در دوران اوج جنگ اقتصادی با تلاش و پیگیری‌های موثر اجازه نداده است تحریم‌های ظالمانه مانع از تامین کالاهای اساسی شود و به همین جهت، علیرغم همه محدودیت‌های ارزی، کالاهای اساسی و ضروری، تولید و به میزان کافی تامین و وارد شده است.

روحانی با اشاره به وظایف کمیته تسریع ترخیص و تخلیه، گفت: دستگاه‌های مرتبط، با جدیت و سرعت برای برطرف کردن مشکلات تامین و ترخیص کالاهای اساسی تصمیمات و اقدامات موثری انجام و نباید اجازه دهند موضوعات فرعی موجب کندی و ناهماهنگی میان دستگاه‌ها شود بنابراین باید کالاهای ضروری با سرعت در دسترس مصرف کنندگان و مردم قرار گیرد.

در ادامه این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان و وارد کنندگان ارائه کرد.

رئیس جمهور با اشاره به ابلاغ بسته سیاستی چگونگی ایفای تعهدات ارزی از ابتدای سال، گفت: این بسته می‌تواند پاسخی مناسب به دغدغه‌های صادرکنندگان و واردکنندگان با هدف تسریع و تسهیل در ایفای تعهدات ارزی باشد و تلاش شده در تدوین این بسته سیاستی ضمن رفع موانع پیش روی صادرکنندکان، حمایت‌های لازم از صادرات صورت گیرد.

روحانی با بیان اینکه تجار و بازرگانان کشور چه در شرایط جنگ اقتصادی و چه در شرایط عادی به هیچ وجه نباید در مسیر فعالیت‌های اقتصادی خود درگیر موانع اداری شوند، تصریح کرد: درکنار رفع موانع و ایجاد سهولت و سرعت برای فعالیت صادرکنندگان و بازرگانان، دولت وظیفه خود می‌داند برای صادرکنندگان و واردکنندگان متعهد کشور مشوق‌هایی در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران همه تلاش آمریکا بر این بوده که کشور در زمینه تامین ارز مورد نیاز با مشکل مواجه شود، گفت: دولت با حمایت از صادرکنندگان محصولات غیر نفتی که بار تامین ارز مورد نیاز کشور را در این شرایط به دوش کشیدند، مانع از تحقق اهداف دشمن شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحانی گزارش دستاوردهای برجام را ارائه کند
روحانی گزارش دستاوردهای برجام را ارائه کند
Iran, Islamic Republic of
خدا به دادمون برسه...
Iran, Islamic Republic of
جنگ اقتصادی چرا فقط در زمان دولت حسن روحانی در کشور شروع و آغاز شده است.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی مردم ایران در تامین کالاهای اساسی نیست و نبوده است و فقط قیمت غیر قانونی کالاهای اساسی بوده است
Iran, Islamic Republic of
روز چهاردهم ماه بعد (مرداد) که روز برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دوره سیزدهم جناب آقای رئیسی است روز به یاد ماندنی خواهد شد..
Iran, Islamic Republic of
اکثر مردم کشورمان سالهای گذشته نیز همین میزان مصرف برق را داشتند کمی بیشتر یا کمتر. شاید عده‌ای متمول مصرفشان را بالا برده باشند ولی اینها مشکل نیست. مشکل اصلی دل بستن دولت به کدخدا و برجام و تن دادن به خواسته‌های او بود که از به‌روزرسانی سامانه و تجهیزات برق و سایر بخش‌های کشور مانع شد و حال به این روز افتاده‌ایم. ان‌شاءالله در دولت انقلابی قدم به قدم شاهد کاهش این مشکلات باشیم.