کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با جهان نیوز:

بایدن شکست آمریکا را پذیرفت و نیروهای نظامی آمریکایی را از افغانستان خارج کرد/ واقعیت افول آمریکا چاره ای جز ترک افغانستان را باقی نگذاشت

13 تير 1400 ساعت 9:24

آمریکایی ها به خاطر سیاست های غلط و شکست هایی که در این منطقه داشتند از این منطقه دارند اخراج می‌شوند.


گروه بین الملل جهان نیوز: فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با جهان نیوز درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اظهارداشت: حمله آمریکا به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریست بود اما آنان به دنبال اهداف ژئوپلیتیک بودند و خروج آنان پس از بیست سال از افغانستان بدون دستیابی به اهدافی که در نظر داشتند، نشانه شکست آنان در افغانستان است. البته برای آمریکایی ها پذیرش این شکست سخت بود، ولی در دوره جدید بایدن این شکست را پذیرفت و نیروهای نظامی آمریکایی را از افغانستان خارج کرد.
 
وی با بیان اینکه مشکلات افغانستان راه حل نظامی ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به واقعیت افول آمریکا و مشکلات داخلی این کشور، آنان چاره ای جز ترک خاک افغانستان نداشتند. آمریکا اصولاً با گروه‌های تندرو و تروریستی مشکلی ندارد به شرطی اینکه این گروه ها در راستای منافع آمریکا کار کنند.
 
این کارشناس مسائل بین المللی در پایان با اشاره به آغازشمارش معکوس برای خروج آمریکایی ها از منطقه ، گفت: آمریکایی ها به خاطر سیاست های غلط و شکست هایی که در این منطقه داشتند از این منطقه دارند اخراج می‌شوند. البته بخشی از نیروهای آمریکایی در افغانستان می‌مانند به هر حال دولتی که در کابل مستقر می‌باشد به نیروهای خارجی وابستگی دارد و سفر اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به آمریکا جهت دریافت کمک از دولت این کشور نشان دهنده این وابستگی است.


کد مطلب: 768735

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/768735/بایدن-شکست-آمریکا-پذیرفت-نیروهای-نظامی-آمریکایی-افغانستان-خارج-واقعیت-افول-چاره-جز-ترک-باقی-نگذاشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com