کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قدرت سرایت و انتقال «دلتا» نگران کننده است

12 تير 1400 ساعت 9:29

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره قدرت انتقال و سرایت واریانت دلتا ابراز نگرانی کرد و گفت: دلتا می‌تواند به ویروس غالب در پیک جدید بیماری تبدیل شود.


به گزارش جهان نیوز، علیرضا ناجیرئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با مهر، به میزان بسیار بالای سرایت ویروس دلتا اشاره کرد و گفت: این ویروس در مقایسه با همزاد انگلیسی خودش که در پیک چهارم درگیر آن شده بودیم، از قدرت سرایت پذیری بیشتری برخوردار است و از همین رو، باید نگران بود.

وی افزود: ویروس دلتا نشان داده است از سرعت انتقال بالایی برخوردار است و می‌تواند به ویروس غالب در پیک جدید بیماری تبدیل شود.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: همین ویِژگی های دلتا باعث شده تا نگران گسترش بیماری کرونا در سراسر کشور باشیم.

ناجی در واکنش به این سوال که آیا وارد پیک پنجم کرونا شده‌ایم یا خیر، گفت: به نظر می‌رسد که وارد پیک جدید بیماری شده‌ایم.

وی افزود: روند افزایشی موارد بستری در استان‌های جنوبی و همچنین گسترش بیماری به تهران و…، نشان می‌دهد درگیر پیک پنجم کرونا شده‌ایم.

ناجی بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی در مقابله با این ویروس تاکید کرد و گفت: در حال حاضر باید آماده مقابله با پیک جدید بیماری باشیم.


کد مطلب: 768671

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/768671/قدرت-سرایت-انتقال-دلتا-نگران-کننده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com