پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جزئیات جدید دیدار سید حسن نصرالله و «هنیه» از زبان یکی از رهبران حماس

پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب: 768495
یکی از رهبران حماس با اشاره به دیدار دیروز رئیس دفتر سیاسی این جنبش با دبیرکل حزب الله لبنان، گفت که روابط این دو جنبش در هیچ دوره‌ای قطع نشده بلکه در حال توسعه نیز داشته است.
جزئیات جدید دیدار سید حسن نصرالله و «هنیه»
به گزارش جهان نيوز، «خلیل الحیه»، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که روابط این جنبش با حزب الله لبنان خوب بوده و هیچ موقع این روابط قطع نشده است. 

الحیه امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با سایت خبری «عربی 21» گفت: «شاید در گذشته و حال در برخی مسائل با حزب الله اختلاف نظر داشته باشیم ولی هیچ تنشی بین ما و برادران ما در حزب الله و هیچ یک از گروه‌های امت اسلامی وجود ندارد؛ زیرا ما به دنبال رابطه طبیعی با همه هستیم». 

خلیل الحیه گفت که روابط حماس با حزب الله از زمان دور وجود داشته و این روابط عمیق، ثابت و راسخ است و می‌‌توانم بگویم که این روابط در حال توسعه است. 

دیروز اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان در بیروت و شماری از شخصیت‌های لبنانی و فلسیطنی ساکن این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. 

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه در ارتباط با این دیدار گفت: «در این دیدار چند مسئله مربوط به مسئله فلسطین از جمله بررسی نتایج نبرد "شمشیر قدس" بررسی شد. این نبرد واقعیت جدیدی را در مواجهه با دشمن اشغالگر ترسیم کرد. در این دیدار دو طرف در مورد نتایج این نبرد بر صحنه عربی و اسلامی گفت‌وگو کردند؛ چرا که در آینده باز ترسیم آرمان فلسطین واقعیت جدیدی را ایجاد کرده است». 

او همچنین گفت که هیئت حماس با رهبران حزب الله مسائل مختلفی که مربوط به مردم فلسطین ساکن لبنان و امکان کمک حزب‌الله به آن‌ها برای دست‌یابی به برخی از حقوق اجتماعی و انسانی بوده، رایزنی و تأکید شد که مردم فلسطین در اردوگاه‌های لبنان به عنوان میهمان بوده و در انتظار بازگشت به فلسطین و خانه و کاشانه خود هستند. 

ماه گذشته گروه‌های مقاومت در غزه از جمله جنبش جهاد اسلامی و حماس در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «الشیخ جراح» در شهر قدس اشغالی و تلاش برای اخراج فلسطینیان ساکن در این منطقه، عملیاتی موسوم به «شمشیر قدس» آغاز کردند که 11 روز به طول انجامید و طی این مدت، علاوه بر شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین اطراف غزه بلکه شهرهای مهم از جمله تل‌آویو، پایتخت هدف موشک‌ها و راکت‌‌های مقاومت قرار گرفت و صهیونیست‌‌ها مجبور به عقب‌نشینی از تخلیه الشیخ جراح شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *