کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گسترش شهر‌های قرمز کرونا از جنوب به مرکز

7 تير 1400 ساعت 12:38

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گسترش شهر‌های قرمز کرونا از جنوب به مرکز کشور و نیز افزایش روند بستری در شهر تهران خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گسترش شهر‌های قرمز کرونا از جنوب به مرکز کشور و نیز افزایش روند بستری در شهر تهران خبر داد.

لاری افزود: شهرستان‌های مهران در استان ایلام، تنگستان، دشتستان، دشتی، دیر، عسلویه و کنگان در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه استان تهران، ایرانشهر، خاش، زابل و زاهدان از سیستان و بلوچستان، گراش، لارستان و لامرددر استان فارس در وضعیت قرمز از لحاظ بیماری کرونا قرار دارند.

وی اظهار داشت: در استان کرمان شهر‌های بم، رودبار جنوب، قلعه گنج، کرمان و منوجان، در استان هرمزگان شهر‌های بستک، بندر لنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، حاجی آباد، خمیر، رودان، قشم و میناب و یزد نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

افزایش روند بستری در تهران
لاری با بیان اینکه اکنون روند بستری در شهر تهران افزایش یافته و احتمال قرمز شدن تهران وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه روند شهر‌های قرمز کرونایی را رو به افزایش و اکنون ۳۲ شهر است و تعداد شهر‌های نارنجی ۱۷۴ و شهر‌های زرد نیز ۲۴۲ بوده از مردم می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را جدی کرده و کاملا رعایت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به روند واکسیناسیون علیه کرونا در کشور، باز هم مردم باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده را رعایت کنند در غیر اینصورت با موج پنجم کرونا مواجه خواهیم شد.

لاری افزود: تقاضای ما از هموطنان گرامی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری و پرهیز از سفر‌های غیرضروری است.
امیدواریم با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون کووید۱۹ در هفته‌های آتی و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در کشور کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: به همه افرادی که تاکنون واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند نیز توصیه می‌کنیم که همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام وزارت بهداشت، اکنون مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۸۴۵ نفر رسید، سه هزار و ۱۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۹۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.


کد مطلب: 768209

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/768209/گسترش-شهر-های-قرمز-کرونا-جنوب-مرکز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com