چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۱

فارغ‌التحصیلی دختری که هنوز به سن قانونی نرسیده!

يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 768103
جوان‌ترین دانشجوی دانشگاه تورنتو در سن ۱۶ سالگی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود.
فارغ‌التحصیلی دختری که به سن قانونی نرسیده!
به گزارش جهان نيوز، یک  دانشجوی چینی که "ویویان زی" (Vivian Xie) نام دارد، به زودی از دانشکده هنر و علوم دانشگاه تورنتو فارغ‌التحصیل می‌شود و قصد دارد مقطع کارشناسی ارشد خود را در رشته ایمونولوژی کاربردی ادامه دهد.

علاوه بر آن، "زی" امیدوار است که بتواند مقطع دکترای خود را تا ۲۲ سالگی به پایان برساند. سنی که اغلب انشجویان در حال آماده‌سازی برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد خود هستند.

وی چند سال مدرسه را به صورت جهشی گذارنده و در ۱۲ سالگی به دانشگاه راه یافته است.این دانشجوی نخبه می‌گوید: خانواده‌اش هرگز او را تحت فشار قرار نداده‌اند تا در تحصیلات سرآمد باشد.

"زی" گفت: در کودکی، همانطور که بازی می‌کردم، به من آموزش می‌دادند. از همانجا بود که کنجکاوی و لذت بردن از یادگیری را فراگرفتم. البته من به نمرات اهمیت نمیدادم و هدفم یادگیری بود.او گفته که سن کم او تاثیر مخربی بر زندگی دانشجویی "زی" نداشته است.

 
"چارلی کیل" (Charlie Keil) مدیر کالجی که زی در آنجا درس خوانده، گفت: وقتی از حضور یک دانشجوی ۱۲ ساله در دانشکده مطلع شدم، بسیار شگفت‌زده شدم. او مرا درگیر مباحث پیچیده حقوقی کرد و من را شگفت‌زده کرد.

وی ادامه داد: سن زی لزوما قابل توجه‌ترین نکته در مورد او نیست. به نظر می‌رسد، او با این ایده که می‌تواند از همه چیز یاد بگیرد، به همه چیز نزدیک می‌شود. البته این ذهنیت برای تحصیل یک فرد حائز اهمیت است.

این دانشجوی چینی اعلام کرد پس از مقطع دکتری به صنعت زیست فناوری و یا دانشگاه وارد خواهد شد.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تمام علوم عالم، ظهورات عقل کل و منشعب از علم ذات اقدس الهی است.
هو عالم الغیب والشهاده...