کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بهانه تامین امنیت؛

ناو هسته‌ای آمریکا وارد خاورمیانه شد

5 تير 1400 ساعت 10:54

ناو هواپیمابر هسته‌ای «رونالد ریگان» به بهانه تأمین پشتیبانی هوایی عملیات خروج نظامی از افغانستان، وارد آب‌های منطقه شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، ناو هواپیمابر «یو اس اس رونالد ریگان» در رأس ناوگروهی که شامل رزم ناو «یو اس اس شیلو» و ناوشکن «یو اس اس هلسی» با قابلیت پرتاب موشک‌های هدایت شونده هستند؛ وارد آب‌های محدوده عملیاتی ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا (خاورمیانه) شد.

«فرد گلدهمر» فرمانده ناو هواپیمابر رونالد ریگان در راستای حضور این ناوگروه ضربت در خاورمیانه مدعی شد: «حضور انعطاف پذیر ناو رونالد ریگان عاملی کلیدی در دادن اطمینان خاطر به شرکای منطقه‌ای است مبنی بر اینکه ایالات متحده به تضمین آزادی دریایی متعهد می‌ماند».

وی همچنین ادامه داد: «خدمه این ناو به دنبال حفظ صلح از طریق قدرت نمایی و آماده پاسخگویی به نیازها هستند».

حضور این ناوگروه ضربت در خاورمیانه طبق ادعای نیروی دریایی آمریکا جهت تمرین و کمک به متحدان نظامی آمریکا در منطقه و علی الخصوص کمک به روند تخلیه نظامیان آمریکایی از افغانستان عنوان شده است.

طبق اعلام تروریست‌های واحد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، این نخستین بار از سال ۲۰۱۲ است که رونالد ریگان در محدوده عملیاتی ناوگان پنجم فعالیت می‌کند.


کد مطلب: 767951

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/767951/ناو-هسته-ای-آمریکا-وارد-خاورمیانه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com