پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۲

آخرین خبرها از انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران/ یحیی گل‌محمدی گزینه تیم ملی است؟

جمعه ۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 767849
گمانه زنی‌ها درباره سرمربی تیم ملی ایران همچنان ادامه دارد ودر تازه‌ترین خبرها، شایعه شده یحیی گل محمدی یکی از گزینه های هدایت تیم ملی در راه جام جهانی 2022 قطر است.
آخرین خبرها از انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، وضعیت سرمربیگری تیم ملی ایران مشخص نیست، فدراسیون فوتبال ایران مدعی است قراداد دراگان اسکوچیچ به پایان رسیده و این حق را برای خودش می‌بیند که با گزینه‌های جدید وارد مذاکره شود. از طرفی، دراگان اسکوجیج می‌گوید تا پایان سال 2023 با ایران قرارداد دارد و چیزی فسخ نشده است.

موردی که در قرارداد دراگان با تیم ملی بحث برانگیز شده مرحله‌ای بودن آن و رضایت فدراسیون فوتبال ایران است. از آنجا که رقم این فسخ قرارداد هم چندان زیاد نیست فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند در پایان مرحله گروهی، یعنی درست همینجا، قرارداد دراگان را فسخ کند و مبلغی به او بپردازد.

در بین کاندیداهایی که این روزها در رسانه ها از آنها به‌عنوان جانشین احتمالی یاد می‌شود، نام یحیی گل محمدی هم مطرح شده است. هر چند یحیی فاکتورهایی دارد که می‌تواند این شایعه را قوت ببخشد ولی مواردی وجود دارد که حضور او را هم با حرف‌وحدیث روبه‌رو می‌کند تا فدراسیون از این موضوع عقب نشینی کند.

هر چند که بسیاری از علاقمندان به فوتبال در ایران یحیی گل محمدی را بهترین گزینه ایرانی برای هدایت تیم ملی می دانند و از انتخاب احتمالی او استقبال کرده اند ولی او همین حالا سرمربی پرسپولیس است. با فرض انتخاب یحیی گل محمدی، ممکن است طرفداران پرسپولیس علیه فدراسیون فوتبال شوند.

یحیی که با پرسپولیس در کورس قهرمانی لیگ برتر و همچنین یکی از شانس های قهرمانی در جام حذفی است باید در شهریور ماه تیمش را برای بازی مقابل استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا آماده کند، این بازی دقیقا 6 روز بعد از اولین بازی تیم ملی در مرحله بعد مسابقات انتخابی جام جهانی برگزار می شود که باعث می شود تا خود به خود حضور همزمان یحیی در تیم ملی و پرسپولیس امکانپذیر نباشد.

یحیی گل‌محمدی که سال گذشته و پس از توافق با جعفر سمیعی قراردادش را در تاریخ 9/9/99 امضاء کرد 2 سال دیگر با این باشگاه قرارداد دارد و در صورتی که گزینه هدایت تیم ملی باشد باید فدراسیون فوتبال رضایت باشگاه پرسپولیس را جلب کند.

بحث انتخاب یحیی گل محمدی به عنوان یکی از گزینه های هدایت تیم ملی در حالی مطرح شده است که یک منبع آگاه نزدیک به سرمربی قرمزها به خبرنگار پایگاه خبری فوتبالی گفت:" تاکنون هیچ مذاکره ای و حتی تماس یا پیشنهادی به صورت حضوری و یا تلفنی از سوی فدراسیون فوتبال با او صورت نگرفته و در صورتی که این پیشنهاد هم مطرح شود بعید است با توجه به وضعیت حال حاضر پرسپولیس یحیی حاضر باشد در این مقطع قبول کند تا سرمربی تیم ملی شود."

ابراهیم شکوری معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس شب گذشته با حضور در برنامه ورزشگاه که از شبکه پنج پخش می شود درباره حضور گل‌محمدی در تیم ملی گفت: "شایعات زیاد است و قطعا لیاقت آقا یحیی تیم ملی است. مطمئن باشید اگر این اتفاق امسال نیفتد، اما شاید طی سال‌های آینده بیفتد. یحیی گل‌محمدی به‌عنوان مربی ایرانی که توانسته با تمام مشکلات تیم را به فینال آسیا برساند، مطمئن باشید لایق تیم ملی است. اما قطعا تا پایان فصل 1401 در خدمت آقا یحیی هستیم و مطمئنا برای تمدید قراردادشان تلاش خواهیم کرد، اما بالاخره هر مربی باید یک روز برود و به تیم ملی کشورش خدمت بکند ولی فکر می‌کنم آن زمان، الان نیست."

در هر حال خبرهایی که از گوشه و کنار فدراسیون فوتبال هم به گوش می رسد این نکته را یادآور می شود که گزینه های فدراسیون فوتبال برای تیم ملی اصلا داخلی نیست و نه تنها یحیی، بلکه هیچ سرمربی داخلی دیگر، شانسی برای سرمربی شدن در تیم ملی فوتبال ایران ندارند. فدراسیون فوتبال یا با اسکوچیچ ادامه می دهد یا سرمربی خارجی جدیدی را معرفی خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بدبخت اسکوچیچ که 7 بازی 7 تا برد داشت
اینا همون ویلموتس به دردشون میخوره
Iran, Islamic Republic of
عادت داریم که آدم موفق را زمین بزنن
Iran, Islamic Republic of
آخه تیمهای مطرحیم نبرده
حمید
Iran, Islamic Republic of
فدراسیون به دنبال ماجراجویی و درد سر میگردد . کم از مربیان خارجی ضربه خوردیم ؟ حالا که یک مربی نجیب وبی حاشیه و موفق مانند اسکوجیج پیدا شده سعی کنید حفظش کنید . .
Iran, Islamic Republic of
هدف این فدراسیون اینه که تیم ملی به جام. جهانی نره برای همین اسکوچیچ را آوردن ....!!!???
erfani
Iran, Islamic Republic of
قحط الرجاله
هوادار تیم ملی
Iran, Islamic Republic of
.....
جعفر
Iran, Islamic Republic of
چقدر اینا بی شعورن اسکوچیچ هم بحرین رو برد هم عراق اون همه پول رو دادن کیروش نتونست اینارو ببره حالا این بدبخت هیچی نمیگه ...
۰۰۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
شایعه شده،!!!!!!!!!!
پس حتما سرمربی تیم ملی میشه
محسن
Iran, Islamic Republic of
همین اسکوچیچ از سرمونم زیاده
Romania
غالبا، جابجاییها، درراستای منافع شخصی بوده نه جمعی. ...ظاهرا باید اینجور باشه
Iran, Islamic Republic of
....