کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بلومبرگ:

آمریکا آماده بازگشت به مذاکرات وین

3 تير 1400 ساعت 12:36

یک مقام ارشد دولتی آمریکا گفت که مذاکره کنندگان آمریکایی آماده هستند تا به محض آماده شدن سران تهران، برای دور هفتم گفتگو‌های غیرمستقیم با ایران به میز مذاکره برگردند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، یک مقام ارشد دولتی آمریکا از آمادگی دولت آمریکا برای بازگشت به مذاکرات احیای برجام در وین خبر داد.

به گزارش «بلومبرگ»، این مقام ارشد دولتی آمریکا گفت «مذاکره کنندگان آمریکایی آماده هستند تا به محض آماده شدن سران تهران، برای دور هفتم گفتگو‌های غیرمستقیم با ایران به میز مذاکره برگردند.»

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد که تیم مذاکره کننده دولت جو بایدن به سرپرستی «رابرت مالی» می‌تواند هفته آینده برای پیگیری گفتگو‌ها به وین بازگردد، هرچند که ممکن است تاریخ آن به تعویق بیفتد.»

روز سه شنبه پایگاه خبری «پولیتیکو» گزارش داده بود که مقام‌های آمریکایی به ایران اطلاع داده‌اند که «جو بایدن» حاضر به رفع تمامی تحریم‌های اعمال شده توسط «دونالد ترامپ»، رییس جمهور پیشین آمریکا علیه ایران نیست، زیرا معتقد است که بسیاری از این تحریم‌ها مبنای قانونی دارند. این در حالی است که ایران بار‌ها تاکید کرده برای بازگشت به تعهدات برجامی، تمام تحریم‌های آمریکا باید لغو شود.


کد مطلب: 767804

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/767804/آمریکا-آماده-بازگشت-مذاکرات-وین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com