کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خوش اشتهایی اصلاح طلبان؛

نمازی: رئیسی از ظریف در کابینه‌اش استفاده کند/ بهترین جا هم همین وزارت خارجه است!

2 تير 1400 ساعت 9:05

پیشنهاد بامزه نمازی در حالی مطرح می شود که یکی از بزرگترین نقاط ضعف دولت های تدبیر و امید همین وزرات خارجه و مدیریت جناب ظریف است.


گروه سیاسی جهان نیوز: علی محمد نمازی عضو حزب کارگزاران در گفتگو با روزنامه آرمان گفته است: بعیــد می‌دانم آقای رئیسی به سمت نیرو‌های اصلاح طلب بیاید و از آنها استفاده کند. این امر تا حدی غیرممکن است، امـا بـــر فرض محال اگر آقای رئیسی بخواهد از اصلاح‌طلبان در دولت خود استفاده کــند، به اعتقاد من هیچ مشکلی ندارد که اصلاح‌طلبان، بخواهند به ایشان کمک کنند اما بعید می‌دانم که چنین اتفاقی بخواهد بیفتد. حتی به طـــور فرض آقای رئیسی بخواهد از آقای ظریف استفاده کند هم بسیار خوب است، چراکه قبل اینـکه آقای ظریف در دولت روحانی به کار گرفته شود، سابقه اصولگرایی داشتند و بـــه سمت اصولگرایان گرایش‌ داشته. کمـا ایـــنکه دولت آقای روحانی هم تقریبا اصولگرا بود که با حمایت ما بر سر کار آمد. بنابراین بهترین قدمی که ایشان در این زمینه می‌تواند بردارند دست کم استفاده از آقای‌ظریف در کابینه خود است آن هم در همین مسئولیتی که در دولت روحانی داشتند.

پیشنهاد بامزه نمازی در حالی مطرح می شود که یکی از بزرگترین نقاط ضعف دولت های تدبیر و امید همین وزرات خارجه و مدیریت جناب ظریف است.

توافق ضعیف و پرخسارت برجام(فارغ از حواشی تلخ دوران مذاکرات)، سال ها رفتار منفعلانه در مقابل گستاخی اروپایی ها، غفلت از همسایگان و روابط راهبردی با کشورهای منطقه، آمریکای لاتین و آفریقا همه جزوی از کارنامه آقای ظریف است. تمرکز بیش از حد ظریف بر برجام به جایی رسیده بود که برخی او را وزیر مذاکرات نام گذاشته بودند.

حواشی دیگری نظیر زانو زدن در مقابل امیر کویت، قدم زدن با جان کری، ادعای عجیب پولشویی گسترده در داخل کشور، ناتوانی سیستم نظامی ایران در مقابل آمریکا و.... هم جزو خاطرات ماندگار از ظریف است. همه اینها در کنار اظهارات ظریف در فایل صوتی منتشر شده نشان می دهد که آقای وزیر خارجه کنونی حتی الان هم گزینه مناسبی برای تصدی وزرات خارجه جمهوری اسلامی ایران نیست.


کد مطلب: 767675

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/767675/نمازی-رئیسی-ظریف-کابینه-اش-استفاده-کند-بهترین-جا-هم-همین-وزارت-خارجه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com