پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۷

bZ۴X؛ کراس اووری لوکس از تویوتا با طراحی متفاوت +جدول

سه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 767619
تویوتا آماده است تا با کراس اوور ۲۰۲۲ bZ۴X وارد بخش خودرو‌های الکتریکی شود.
کراس‌ اووری لوکس از تویوتا با طراحی متفاوت
به گزارش جهان نيوز، تویوتا آماده است تا با کراس اوور ۲۰۲۲ bZ۴X وارد بخش خودرو‌های الکتریکی شود. این خودرو دارای یک سبک طرحی متفاوتی است که آن را از SUV‌های بنزینی تویوتا متمایز می‌کند. bZ۴X برخلاف آخرین وسیله نقلیه تمام الکتریکی این شرکت (RAV۴ EV) در نمایندگی‌های تویوتا در سراسر کشور فروخته می‌شود.

اگرچه تویوتا از نامگذاری نام bZ۴X خبر داده است، اما در عین حال چندین مورد از مارک‌های تجاری را با استفاده از نام‌های دیگر bZ ثبت کرده است، که ما را به این باور می‌رساند که این شرکت در حال برنامه ریزی خانواده‌ای از وسایل نقلیه الکتریکی با استفاده از moniker است.

انتظار می‌رود نسخه تولیدی bZ۴X از اواسط سال ۲۰۲۲ وارد نمایشگاه‌های تویوتا شود، هنگامی که این کار انجام شود، به یک گروه در حال رشد از SUV‌های غیر لوکس EV که شامل شورولت بولت EUV، فورد موستانگ ماچ E، ​​هیوندای کونا الکتریک، کیا نیرو EV، تسلا مدل Y و فولکس واگن است، می‌پیوندد.


تویوتا نگفته است که bZ۴X چقدر هزینه خواهد داشت و یا در چند سطح‌ ارائه می‌شود، اما ما انتظار داریم که یک قیمت شروع شده در دامنه بالای ۳۰ هزار دلار با مدل‌های بارگیری شده با علامت گذاری ۴۰۰۰۰ دلار باشد. تویوتا هنوز اطلاعات زیادی در مورد پیشرانه bZ۴X منتشر نکرده است، با این تفاوت که پیشرانه تمام چرخ را به صورت استاندارد ارائه می‌دهد. این می‌تواند به معنای موتور‌های الکتریکی دوتایی باشد که در هر محور یک منبع تغذیه داشته باشد، یا می‌تواند به نوعی به سیستم چهار چرخ محرک اشاره داشته باشد که برق را از یک موتور الکتریکی به هر دو محور هدایت می‌کند.


 
اطلاعات بیشتری در مورد پیشرانه bZ۴X نزدیک به تاریخ فروش SUV خواهیم دانست. از عکس‌ها، می‌توانیم بگوییم که bZ۴X طراحی داشبورد آینده نگرانه تری را نسبت به سایر مدل‌های تویوتا، با صفحه نمایش دیجیتال، صفحه نمایش لمسی بزرگ سرگرمی و کنسول وسط گسترده بین دو صندلی جلو ارائه می‌دهد. اندازه کابین جادار و از نظر اندازه شبیه RAV۴ است، اما تا زمانی که فرصتی برای شرکت در یک تست درایو پیدا نکنیم، نمی‌دانیم که این خودرو چقدر مناسب است.


به‌تازگی مرسدس بنز از خودروی الکتریکی EQS رونمایی کرده و آئودی نیز A۶ E-Tron را معرفی کرده است. به نظر می‌رسد با ورود خودروساز‌های قدیمی به بازار خودرو‌های الکتریکی کار قرار است صنعت خودرو تحولاتی اساسی را به خود ببیند. تسلا البته کماکان از نظر نرم‌افزار و همچنین جایگاه‌های شارژ سریع با اختلاف پیشتاز است. 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر ایرانخودرو و سایپا خودروساز هستند پس مجمع الجزائر قمر هم میتواند خودروساز شود.
Iran, Islamic Republic of
....ض
حسین
United States
بین پراید و تیبا دودلم کدومو بخرم...
Iran, Islamic Republic of
یا خداااا
یا هر دو بخر یا هیچ کدام
اگر پراید خریدی پراید سوار میشی !
اگر تیبا خریدی تیبا سواری !
ولی تیبا بخر
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بخدا آدم این ماشینهارو میبینه ..از هرچی پژو پراید اصلا کل ماشین ها داخلی حالش بهم میخوره.اونها هم دارن ماشین سوار میشن ماهم ماشین داریم
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
ما هم موتور پراید رو تراش میدیم میشه تیبا یه گریبکس سی وی تی هم از بلژیک میگیریم میندازیم روش
مهدی
Iran, Islamic Republic of
قیمت این تویوتا بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون با دلار آزاد است.حالا خودتون حساب کنید دنا توربو پلاس چند می ارزه