سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

اسماعیل هنیه با سید حسن نصرالله دیدار کرد +عکس

سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 767206
«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد.
دیدار اسماعیل هنیه با سیدحسن نصرالله
به گزارش جهان نيوز، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در جریان سفر به لبنان امروز با «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله دیدار کرد.

هنیه و سید نصرالله در این دیدار نتایج نبرد «شمشیر قدس» را مورد بررسی قرار دادند.

دبیر کل حزب‌الله و رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین بر عمق روابط حزب‌الله و حماس و جایگاه اصلی آن در محور مقاومت و نبرد سرنوشت ساز تاکید کردند.
 
چند روز قبل اسماعیل هنیه به همراه یک هیئت عالی‌رتبه از رهبران حماس سفرهای خود به کشورهای عربی را آغاز کرده و در آنجا با مقامات رسمی و نخبگان سیاسی و اجتماعی این کشورها دیدار کرده‌اند. آنگونه که منابع اعلام کرده‌اند سفر رهبران جنبش حماس و اسماعیل هنیه به کشورهای منطقه همچنان دنبال می‌شود که البته مکان و تاریخ این سفرها مشخص نیست.

منابع درباره ماهیت پرونده‌هایی که هنیه در جریان سفر خود در لبنان مورد بحث قرار خواهد داد اعلام کردند که 4 پرونده اصلی در دستور کار جلسات حماس با مقامات لبنانی وجود دارد که تحولات سیاسی فلسطین پس از جنگ اخیر غزه در صدر این پرونده ها قرار دارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با مقامات لبنانی از مواضع دولت و ملت لبنان در حمایت از فلسطین و آرمان آن و همچنین تلاش‌ها در نزدیک کردن دیدگاه‌های گروههای فلسطینی تشکر و قدردانی کرده و نتایج نبرد شمشیر قدس را مورد بازنگری قرار داد و گفت، یکی از مهمترین نتایج این نبرد آن بود که نشان داد قدس مرکز درگیری با دشمن اشغالگر و نیز قطب‌نماست که عنصر اتحاد میان فلسطینیان را تشکیل می دهد.

دیدار با مقامات دولتی و رئیس مجلس
رئیس دفتر سیاسی حماس روز گذشته نیز به دیدار «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان در کاخ بعبدا رفت.

عون در این دیدار با اعلام اینکه حوادث اخیر در نوار غزه نشان داد که ملت فلسطین در میدان نبرد تنها نیستند، تاکید کرد که باید این فداکاری‌ها ثمر دهد و حق به حق‌دار برسد به ویژه که صلح بدون عدالت و عدالت بدون احترام به حقوق وجود ندارد.

رئیس جمهوری لبنان ابراز امیدواری کرد که بازسازی نوار غزه هر چه زودتر انجام شود و کشورهای عربی و دیگر کشورها از این موضوع پشتیبانی کنند.

هینه نیز در این دیدار با تاکید بر حق بازگشت آوارگان گفت که مردم فلسطین تا زمان بازگشت به میهن به عنوان مهمان در لبنان اقامت دارند و آنها و اردوگاه‌های فلسطینی عنصر امنیت و ثبات برای لبنان هستند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه تاکید کرد بیت المقدس محور منازعه و درگیری با اشغالگران باقی می ماند و مقاومت، گزینه راهبردی برای آزادسازی است و وحدت مردم فلسطین رکن مهم برای تحقق این آزادی است.

هینه همچنین با «نبیه بری»، رئیس مجلس و «حسان دیاب»، نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و با آنان درباره نتایج نبرد شمشیر قدس و حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پیروزی مقاومت فلسطین گفت و گو کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *