کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام شمار آوارگان در سطح جهان

29 خرداد 1400 ساعت 5:30

کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد تعداد آوارگان در جهان به بیش از ۸۲ میلیون نفر رسیده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، گزارش کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل نشان می‎دهد تعداد جهانی افرادی که به دلیل آزار و اذیت، درگیری، خشونت و نقض حقوق بشر از خانه‌های آواره شده‎اند به ۸۲.۴ میلیون نفر افزایش یافته که رقمی بی سابقه است.

به گزارش «دویچه وله»، این گزارش خواستار معکوس کردن روند جهانی افزایش آوارگی ناشی از خشونت و آزار و اذیت شده که تقریباً برای یک دهه ادامه داشته است.

رقم کلی تازه منتشر شده نشان دهنده افزایش ۴ درصدی در مقایسه با سال قبل است.

در گزارش منتشر شده در سال قبل که مربوط به آمار آوارگان تا پایان سال ۲۰۱۹ بود، اعلام شده بود که ۷۹.۵ میلیون در پایان سال ۲۰۱۹ در سرتاسر جهان آواره بوده‎اند.

بیشتر آوارگان و پناهجویان در سراسر جهان توسط کشور‌هایی که با مناطق بحران زده مرز مشترک دارند و کشور‌هایی با درآمد کم و متوسط هستند، میزبانی می‌شوند.

کشور‌های کمتر توسعه یافته جهان میزبان ۲۷ درصد از پناهندگان جهان هستند.

در پایان سال گذشته میلادی، ۲۰.۷ میلیون پناهجوی تحت ماموریت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل قرار داشتند؛ ۵.۷ میلیون پناهجو فلسطینی و ۳.۹ میلیون پناهجو ونزوئلایی بودند که از خانه‌های خود گریخته بودند.

همه این ارقام نشان دهنده افزایش جزئی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ است.

همچنین ۴۸ میلیون نفر دیگر در داخل کشور خود آواره شدند در حالی که ۴.۱ میلیون پناهجو وجود دارد.

این ارقام همچنین نشان می‌دهد که با وجود همه گیری کرونا و فراخوان آتش بس جهانی، درگیری‌ها همچنان مردم را از خانه‌های خود بیرون می‌راند.

این گزارش همچنین نشان داد که در اوج همه گیری در سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۶۰ کشور مرز‌های خود را به روی افراد بسته بودند، در حالی که ۹۹ کشور برای افرادی که به دنبال حمایت بین المللی بودند مرز‌های خود را باز گذاشته بودند.

بر اساس این گزارش، کودکان در هنگام بحران آوارگی به طور ویژه‌ای تحت تاثیر قرار می‌گیرند، به ویژه اگر آوارگی آن‌ها برای سال‌ها طولانی شود.

سازمان ملل تخمین می‌زند که تقریبا یک میلیون کودک بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ به عنوان پناهجو متولد شده‎اند؛ همچنین ۴۲ درصد از آوارگان دختر و پسر زیر ۱۸ سال هستند.


کد مطلب: 767169

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/767169/اعلام-شمار-آوارگان-سطح-جهان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com