کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرقت صد‌ها قبضه اسلحه جنگی از ارتش آمریکا

باشگاه خبرنگاران , 27 خرداد 1400 ساعت 8:36

داده‌های دولتی نشان می‌دهد طی یک دهه اخیر دستکم ۱۹۰۰ قبضه سلاح گرم در ارتش آمریکا به سرقت رفته است.


به گزارش جهان نیوز، طی دهه ۲۰۱۰ میلادی حداقل ۱۹۰۰ قبضه سلاح گرم ارتش آمریکا به سرقت رفته یا مفقود شده است.

بر این اساس، اسناد دولتی نشان می‌دهد این سلاح‌ها شامل تپانچه، سلاح‌های خودکار، پرتاب کننده نارنجک از اسلحه خانه‌ها و انبار‌های تامین، کشتی‌های جنگی نیروی دریایی، میدان‌های تیر و دیگر اماکنی که از این سلاح‌ها استفاده، ذخیره و حمل می‌شد، ناپدید شده اند. این تسلیحات متعلق به ارتش، تفنگداران، نیروی دریایی و هوایی آمریکا بوده است.

برای مثال در یک مورد مواد منفجره نظامی شامل نارنجک‌های سوراخ کننده زره پوش مفقود شده بود که در نهایت در حیاط خانه‌ای در آتلانتای آمریکا کشف شد.

سرقت یا مفقود شدن تسلیحات از ارتش آمریکا در سراسر جهان صورت گرفته است. در افغانستان فردی با شکستن قفل انبار ارتش ۶۵ اسلحه برتا ام ۹ را به سرقت برد که این سلاح‌ها در آلبانی کشف شد. حتی یگان‌های ویژه در امان نماندند. یک عضو سابق یگان عملیات‌های ویژه تفنگداران آمریکایی با دو سلاح سرقتی بازداشت شد. یک تفنگدار نیروی دریایی سلاح خود را طی یک درگیری داخل رستورانی در لبنان گم کرد.

در پی انتشار نتایج تحقیقات آسوشیتدپرس، کریستین ورموث، وزیر ارتش در جلسه کمیته سرویس‌های مسلح سنا گفت تحقیقات جدیدی در مورد مسئولیت پذیری سلاح انجام خواهد شد.

ریچارد بلومنتال، سناتور آمریکایی در این رابطه گفت: باید پاسخگویی کامل در کنگره از طریق ارائه گزارش منظم در مورد تسلیحات مفقود شده یا سرقت شده وجود داشته باشد. به عنوان مثال ارتش و نیروی هوایی آمریکا اطلاعاتی درباره تعداد تسلیحات به سرقت رفته یا مفقود شده خودشان از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ را ارائه نکرده‌اند.

بازرسان ارتش آمریکا معمولا بدون یافتن تسلیحات یا اشخاصی که مسئول هستند، پرونده‌ها را مختومه اعلام می‌کنند. سرقت یا مفقود شدن تسلیحات بیش از آنچه به طور علنی مطرح شود در ارتش آمریکا رخ می‌دهد. تسلیحات به سرقت رفته معمولاً به اعضای باند خیابانی فروخته می‌شود و در جرایم خشونت آمیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.


کد مطلب: 766963

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/766963/سرقت-صد-ها-قبضه-اسلحه-جنگی-ارتش-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com