شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آخرین مهلت ثبت نام اقدام ملی مسکن

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 766914
متقاضیان پنجمین مرحله اقدام ملی مسکن تا پایان امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ برای ثبت نام فرصت دارند.
آخرین مهلت ثبت نام اقدام ملی مسکن
به گزارش جهان نيوز، مرحله پنجم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در ۲۴۵ شهر از استان‌های از چهارشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شد و امروز آخرین روز ثبت نام است.

متقاضیان برای نام نویسی تا پایان امروز ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ می‌توانند به سایت اینترنتی tem.mrud.ir مراجعه و اطلاعات درخواستی را تکمیل کنند.

در این میان افراد متاهل و یا سرپرست خانوار و زنان خودسرپرست به شرط داشتن ۳۵ سال سن می‌توانند برای ثبت نام در این مرحله اقدام کنند.

حسب ماده یک آئین‌نامه اجرائی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، متقاضیان ثبت‌نام باید دارای چهار شرط فاقد زمین یا واحد مسکونی، پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، عدم استفاده از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن و متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان ساکن در کلان شهر تهران در این مرحله می‌توانند علاوه بر شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی، در شهرهای نصیرشهر، صفادشت و رباط کریم و قرچک نیز ثبت‌نام کنند.

متقاضیان ساکن در شهرهای بهارستان، قدس و ملارد می‌توانند در نصیرشهر و رباط کریم و متقاضیان ساکن در شهرری نیز می‌توانند در شهر قرچک ثبت‌نام کنند و محل تامین زمین متقاضیان ساکن در شهر مینوشهر در استان خوزستان، شهر خرمشهر است.

لازم به ذکر است در این طرح تسهیلات بانکی به مبلغ ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸% با دوره مشارکت مدنی (ساخت) حداکثر دو ساله و بازپرداخت تسهیلات در قالب فروش اقساطی به مدت حداکثر ۱۲ سال پرداخت می‌شود.

نحوه پالایش و اطلاع رسانی به متقاضیان
متقاضی پس از ثبت نام نهایی و می‌تواند وضعیت تمامی مراحل کار خود را از طریق بخش «مشاهده و پیگیری درخواست» در سامانه طرح اقدام ملی به آدرس tem.mrud.ir پیگیری کنند.

بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی صورت می‌پذیرد و بررسی سابقه مالکیت از طریق سیستم ثبت اسناد و سامانه تسهیلات شبکه بانکی انجام می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *