جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۹
۴
انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲؛

صعود ایران به عنوان صدرنشین با پیروزی مقابل عراق/ جهنم بحرین بهشت شد + جدول

سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب: 766697
تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در انتحابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین موفق به شکست عراق شد و به عنوان صدرنشین صعود کرد.
صعود ایران به عنوان صدرنشین با پیروزی مقابل عراق/ جهنم بحرین بهشت شد + جدول
به گزارش جهان نيوز، تیم‌های ملی ایران و عراق در چهارچوب دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین از ساعت 21 امشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه شیخ علی بن محمد آل خلیفه (المحرق) به مصاف هم رفتند که تیم ملی با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. سردار آزمون در دقیقه 35 مسابقه دروازه بحرین را باز کرد.

شاگردان اسکوچیچ با این برد 18 امتیازی شد و بالاتر از عراق 17 امتیازی در صدر این گروه ایستاد و راهی مرحله بعدی انتخابی جام جهانی 2022 شد. عراق به عنوان تیم دوم مجوز صعود را دریافت کرد.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی (69 - میلاد سرلک)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی (69 - میلاد محمدی)، علیرضا جهانبخش (78 - سامان قدوس)، مهدی طارمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، علی قلی‌زاده (3+90 - کاوه رضایی) و سردار آزمون (78 - مهدی قایدی).

ترکیب تیم ملی عراق: جلال حسن، سعد ناطق (86 - شیرکو کریم)، میثم جبار، احمد ابراهیم، علی عدنان، امجد عطوان، صفا هادی، علاء مهاوی، همام طارق، بشار رسن (86 - محمد قسیم) و مهند علی (60 - ایمن حسین).

داور: ایلگیز تانتاشف

نیمه اول
دقیقه 9:
 احمد نوراللهی با خطای بی احتیاطی از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 13: همام طارق با خطایی که انجام داد، با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 15: صفا هادی پشت محوطه جریمه ایران با پاس همام طارق در موقعیت خوبی قرار گرفت که شوت او پس از برخورد به بازیکنان ایران، به کرنر رفت.

دقیقه 18: علی قلی‌زاده با پاسی بلند پشت مدافعان سردار آزمون را صاحب توپ کرد که او هم توانست با یک ضربه خوب دروازه عراق را باز کند، اما پرچم داور به نشانه آفساید بالا بود تا این گل مردود اعلام شود.

دقیقه 28: سردار آزمون و مهدی طارمی در محوطه جریمه عراق صاحب توپ شدند و موقعیت خوبی برای گلزنی داشتند، اما تراکم خط دفاعی عراق اجازه همکاری مناسب به این دو بازیکن را نداد تا بتوانند دروازه جلال حسن را باز کنند.

دقیقه 35: احسان حاج‌صفی از سمت چپ نفوذی به محوطه جریمه عراق داشت و سپس با پاس در عرض سردار آزمون را صاحب توپ کرد تا مهاجم گلزن تیم ملی نیز با یک بغل پا توپ را وارد دروازه جلال حسن کند.

دقیقه 42: علیرضا جهانبخش با خطایی که پشت محوطه جریمه عراق انجام داد، با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 44: کرنری که نصیب عراقی‌ها شده بود با یک ضربه سر آرام در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

نیمه دوم

دقیقه 47:
 بشار رسن شوتی ناگهانی را روانه دروازه ایران کرد که علیرضا بیرانوند موفق به مهار توپ شد تا دروازه ایران را بسته نگه دارد.

دقیقه 49: سعد ناطق به دلیل کنترل توپ با دست، با کارت زرد داور مسابقه جریمه شد.

دقیقه 53: صادق محرمی به دلیل ضربه به توپ پس از سوت داور مسابقه، سومین بازیکن اخطاری ایران لقب گرفت.

دقیقه 63: عراقی‌ها پشت محوطه جریمه ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که بشار رسن پشت ضربه ایستاد و ضربه او با فاصله کمی از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه 64: ارسالی از سمت چپ توسط حاج‌صفی به دهانه دروازه عراق مقابل علیرضا جهانبخش قرار گرفت که البته او روی تیر دوم یک قدم برای ضربه زدن به توپ کم آورد.

دقیقه 73: سردار آزمون روی توپ بلندی که به زمین عراق آمده بود، مهدی طارمی را صاحب توپ کرد و در محوطه جریمه خودش توپ را پس گرفت، اما در ادامه جلال حسن مانع از گلزنی سردار شد و در نهایت یک کرنر نصیب ایران شد.

دقیقه 77: سردار آزمون از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 80: علی قلی‌زاده پشت محوطه جریمه عراق صاحب توپ شد و پس از نزدیک شدن به دروازه این تیم، ضربه‌اش را به قصد باز کردن جلال حسن شلیک کرد، اما دروازه‌بان عراق موفق به مهار توپ شد.

دقیقه 82: مهدی طارمی نیز پس از خطایی در میانه میدان، با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 84: پشت محوطه جریمه عراق بازهم موقعیت نصیب بازیکنان ایران شد که این بار جلال حسن سامان قدوس را ناکام گذاشت.

دقیقه 85: احمد نوراللهی از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که ضربه او بازهم توسط دروازه‌بان عراق مهار شد.

دقیقه 5+90: کاوه رضایی در محوطه جریمه پاسی را در دهانه دروازه به مهدی قایدی داد که این بازیکن نتوانست دروازه عراق را باز کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یاشاسین آیران
Iran, Islamic Republic of
به امید برد تیم ملی ایران
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
United States
بارک الله .... دل مردم را شاد کردید....
Ali
United States
سرمربی داخلی که تجربه جام جهانی نداره و همچنین سرمربی های خارجی و ناشناس که برای کسب اعتبار خود (کالدرن )که برای اولین بار پابه این تورنمنت بزرگ میزارن به اعتبار تیم ملی لطمه میزنن.