پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

باکتری‌ها در کدام قسمت بدن جمع می‌شوند؟

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۳۲
کد مطلب: 766298
باکتری‌ها موجوداتی میکروسکوپی هستند که در قسمت‌های بدن حضور دارند و تجمع آن‌ها در برخی قسمت‌ها بیشتر است.
باکتری‌ها در کدام قسمت بدن جمع می‌شوند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از آنا، طبق بررسی‌های انجام شده میلیون‌ها باکتری در بدن انسان زندگی می‌کنند و درحالی که بسیاری از مردم تصور می‌کنند این موجودات برای سلامتی مضر هستند، ولی باکتری‌های مفیدی نیز در بدن وجود دارند.
 
وجود برخی از انواع باکتری‌ها در بدن ضروری است و باعث تقویت سیستم ایمنی و عملکرد بهتر اعضا می‌شود. پزشکان معتقدند در صورت عدم وجود برخی از باکتری‌ها در بدن سلامتی انسان به خطر افتاده و دچار بیماری می‌شود. باکتری‌هایی که داخل روده و معده وجود دارد به هضم غذا کمک کرده و تعدادی از انواع این موجودات میکروسکوپی به بهبود زخم در بدن کمک می‌کنند. تجمع باکتری‌ها در تمامی قسمت‌های بدن یکسان نیست و تعداد آن‌ها روی برخی از اعضا بیشتر است. بر اساس تحقیقات دانشمندان بیشترین میزان باکتری‌ها درون دهان هستند. البته تمامی باکتری‌های موجود در دهان مفید نیستند و بعضی از آن‌ها عامل بیماری محسوب می‌شوند.
 
از جمله باکتری‌هایی که درون دهان زندگی می‌کنند می‌توان به استرپتوکوک ویریدانس اشاره کرد. به طور دقیق‌تر این باکتری داخل حلق زندگی کرده و از رشد و تکثیر میکروب‌ها در آن ناحیه جلوگیری می‌کند. داخل چشم نیز تعدادی باکتری وجود داشته که فرایند میکروب‌زدایی را در سطح قرنیه انجام داده و کیفیت دید را در حالت مطلوب حفظ می‌کنند.
برچسب ها: باکتری بدن سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *