کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زاکانی به روایت حجت الاسلام زارع// قسمت اول

دکتر زاکانی می‌خواهد برای ولایت، انقلاب و مردم مفید باشد نه مهم!

20 خرداد 1400 ساعت 11:51

امروزه هم شاهدیم زاکانی با همان مشی و مرامی که فداکارانه در فاو و شلمچه وارد میدان‌های مین شد؛ وارد عرصه کنشگری سیاسی شده و به‌همین علت بر ما فرض مسلّم است نه بخاطر ایشان؛ بلکه برای ترویج این مرام؛ این کنشگری مقدس را بیان و تعریف کنیم.


گروه سیاسی جهان نیوز: حجت الاسلام بهزاد زارع از رزمندگان دفاع مقدس، جانباز شیمایی، از راویان دفاع مقدس و همچنین از فعالین سیاسی و فرهنگی است که در سلسله یادداشت های به ابعاد شخصیت فرهنگی و سیاسی دکتر زاکانی پرداخته است.

این سلسله یادداشت‌ها حاصل سالهای متمادی آشنایی و شناخت نزدیک این راوی دفاع مقدس از دکتر علیرضا زاکانی است.

به گزارش جهان نیوز، در ادامه اولین یادداشت حجت الاسلام بهزاد زارع را می‌خوانید:

«بنا داشتم پیرامون ورود دکتر زاکانی به انتخابات ریاست‌جمهوری بنویسم، اما به‌علت مشغله و بخشی هم ملاحظاتی که داشتم؛ منصرف شدم.

تا اینکه برخی دوستان سئوالات و پیام‌های متعددی مطرح کردند و این مهم را مطالبه داشتند، و چنین شد که بر خودم فرض دانستم نکاتی بنویسم.

 همان‌طور که خود ایشان هم هنگام ثبت‌نام بیان داشتند، قصد ورود به صحنه انتخابات را نداشتند، اما صف‌آرایی صحنه به‌گونه‌ای برای فریب مجدد مردم رقم می‌خورد که حقیقتاً بر خود تکلیف دانستند.

 زاکانی خود را سرباز انقلاب می‌داند و از ابتدای مدافع نظام وملت بوده و همواره برای دفاع از نظام ج.ا. آنچه را که در محاسبه نمی‌بیند؛ فقط خود ومنافع خود است!

 از جمله ویژگی‌های ایشان یکی اینکه اولویت‌ها را خوب تشخیص می‌دهند و دوم اینکه در عمل به اولویت‌های نظام و مردم، آنچه را که نمی‌بیند منافع شخصی خود است.

 از روزی که ایشان را می‌شناسم و حتی در گذشته (قبل از آشنایی) هم دقت کرده‌ام؛ «او همواره دنبال این بوده که برای ولایت و انقلاب و مردم مفید باشد نه مهم» و به‌نظرم امروز هم تشخیص او برای ورود به انتخابات، درست و به‌هنگام و فداکارانه بود!

 لذا همانطور که او مثل همیشه ایثار کرد و آبروی خود را به چنین میدان سختی آورد؛ بنده هم احساس می‌کنم وظیفه دارم صادقانه فهم خود را ان‌شاالله برای رضای خدا به میدان بیاورم و در معرفی ایشان سعی خود را بکنم.

 به‌نظرم دکتر زاکانی مثل همیشه این‌بار هم نقش بی‌بدیلی برای جبهه‌انقلاب ایفا خواهد کرد و معتقدم این حقیر هم به جهت ایفای نقش مؤثر او و هم به جهت نیاز اساسی جبهه انقلاب به معرفی چنین الگوهایی وظیفه دارم فهم و بضاعت خودم را درباره او و نقش مؤثرش بیان کنم.

چرا که انتخابات اساساً صرف‌نظر از نتایجش خود فرصت و بستری است برای رشد و تربیت سیاسی - اجتماعی جامعه و نیاز فعلی و مبرم جبهه انقلاب بویژه نسل جوان در این فرآیند هم معرفی الگوهایی مانند زاکانی است.

 همین ویژگی‌ها ملموس‌ترین شاهد مثال‌های تربیتی برای جوانان امروز است که در دفاع از انقلاب، علاوه بر شور و ایمان، عقلانیت و از خودگذشتگی هم لازم است.

و معتقدم حلقه مفقوده فعل و انفعالات سیاسی اجتماعی، امروزه کم‌رنگ شدن همین ارزش‌هاست.
رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات خود از شهید کاظمی آشتیانی به‌عنوان الگویی یاد کرد که توانست همان فرهنگ ایثار و فداکاری جبهه را به دانشگاه و کلاس‌های درس آورد و به‌وسیله همان فرهنگ، جوانانی همچون احمدی‌روشن ها تربیت کرد.

امروزه هم شاهدیم زاکانی با همان مشی و مرامی که فداکارانه در فاو و شلمچه وارد میدان‌های مین شد؛ وارد عرصه کنشگری سیاسی شده و به‌همین علت بر ما فرض مسلّم است نه بخاطر ایشان؛ بلکه برای ترویج این مرام؛ این کنشگری مقدس را بیان و تعریف کنیم.»


کد مطلب: 766205

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/766205/دکتر-زاکانی-می-خواهد-ولایت-انقلاب-مردم-مفید-باشد-نه-مهم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com