کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتایج روز نخست بازی‌های یورو ۲۰۲۰؛

طوفان ایتالیا مقابل ترکیه در بازی افتتاحیه

تسنیم , 22 خرداد 1400 ساعت 9:54

شانزدهمین دوره جام ملت‌های اروپا با پیروزی تیم ملی ایتالیا برابر ترکیه در ورزشگاه المپیکوی شهر رم آغاز شد.


به گزارش جهان نیوز، بازی افتتاحیه شانزدهمین دوره جام ملت‌های اروپا، یورو 2020  شب گذشته (جمعه) در ورزشگاه المپیکوی شهر رم میان تیم‌های فوتبال ایتالیا و ترکیه در گروه A آغاز شد که این بازی با پیروزی 3 بر صفر آتزوری در خاک خودش به پایان رسید. گل نخست بازی را مریح دمیرال مدافع ترکیه‌ در دقیقه 53 که به اشتباه دروازه خودی را باز کرد به ثمر رساند. دومین گل را هم چیرو ایموبیله در دقیقه 66 زد. سومین گل برد قاطع تیم تحت هدایت روبرتو مانچینی هم در دقیقه 79 توسط لورنزو اینسینیه بال تیم ناپولی به ثمر رسید.

نیمه نخست
در نیمه نخست این بازی کاملاً یک‌طرفه اگرچه هیچ گلی به ثمر نرسید، ایتالیایی‌ها اکثر اوقات در یک سوم دفاعی زمین حریف حضور داشتند و چند موقعیت خطرناک هم ایجاد کردند، از جمله دو باری که توپ‌های ارسالی از جناحین با دست بازیکنان ترکیه قطع شد هرچند داور هلندی بازی، دنی ماکلی با تصمیماتی بحث‌برانگیز، هیچ یک از این موارد را پنالتی تشخیص نداد.

آتزوری در 45 دقیقه نخست از هر نظر سوار بر بازی بود. شاگردان روبرتو مانچینی در مجموع 14 موقعیت داشتند و در آنها 8 بار توپ را به سمت دروازه ترکیه شوت کردند که 3 تای آن داخل چارچوب بود. ایتالیایی‌ها 64 درصد از زمان بازی تملک توپ داشتند و دو برابر حریف خود هم توپ را میان خود پاسکاری کردند.

نیمه دوم
ایتالیا در نیمه دوم خیلی زود حملاتش را از سر گرفت و همچون نیمه نخست پیشروی از جناحین و ارسال روی دروازه را تنها راه حل موجود برای ضربه زدن به دفاع پرتعداد ترکیه می‌دانست، البته این تاکتیک در نهایت جواب داد و در دقیقه 53 گل نخست بازی برای ایتالیایی‌ها به ثبت رسید. این گل را اما نه بازیکنان آتزوری بلکه مریح دمیرال مدافع میانی ترکیه به ثمر رساند که روی سانتر دومنیکو براردی با شانه خود توپ را به اشتباه درون دروازه خودی جای داد. به این ترتیب اولین گل جام یک گل به خودی شد آن هم از سوی بازیکنی که به سبب حضورش در یوونتوس انتظار می‌رفت به سایرهم‌تیمی‌هایش برای مهار ستاره‌های ایتالیا کمک کند.

با وجود پیش افتادن ایتالیایی، ترکیه باز هم میلی به خروج از لاک دفاعی نشان نداد تا آتزوری به خیمه زدن در نیمه زمین حریف ادامه دهد. همین موضوع هم سبب شد که مردان مانچینی در دقیقه 66 توسط چیرو ایموبیله دومین گل‌شان را به ثمر برسانند. مهاجم لاتزیو در ریباند شوت لئوناردو اسپیناتزولا که با دفع ناقص دروازه‌بان ترکیه همراه بود، توپ را به تور دروازه حریف چسباند و اختلاف را دو برابر کرد.

بعد از این گل ترکیه که دیگری چیزی برای از دست دادن نداشت، سرانجام کمی جلو کشید و بالاخره اولین خطر و موقعیت را روی دروازه خلق کرد تا دوناروما هم بیکار نبوده باشد. مردان سونل گونش اما نه تنها نتوانستند خطری برای ایتالیا ایجاد کنند، بلکه با پاس اشتباهی که دروازه‌بان این تیم چاکر داد، ضربه‌ای دیگر خورد و ایتالیایی‌ها با چند پاس کوتاه که آخرین آنها توسط چیرو ایموبیله ارسال شد، سومین گل را توسط اینسینیه در دقیقه 79 به ثمر رساندند.

به این ترتیب ایتالیایی‌ها در یک شب رویایی‌، گام اول برای صعود از گروه A برداشتند اما ترکیه در بازی نخست همان تعداد گل خورد که در تمام 10 بازی‌اش در مرحله مقدماتی.



یکی از نکات حاشیه‌ای این بازی رکوردی بود که برای کم‌کارترین بازیکن زمین مسابقه یعنی جان لوئیجی دوناروما به ثبت رسید. سنگربان فصل گذشته میلان با 22 سال و 106 جوان‌ترین دروازه‌بان ایتالیا در تاریخ رقابت‌های یورو و جام جهانی شد.

در این بازی همچنین چایلار سویونکو و درویش‌اوغلو از ترکیه تنها بازیکنانی بودند که از داور بازی کارت زرد گرفتند.


کد مطلب: 766175

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/766175/طوفان-ایتالیا-مقابل-ترکیه-بازی-افتتاحیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com