جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
در پی اهمال پزشکی عامدانه اتفاق افتاد؛

شهادت جوان شیعه بحرینی در زندان‌های آل خلیفه

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 766107
به دنبال سیاست اهمال پزشکی عامدانه آل خلیفه «حسین برکات» زندانی سیاسی بحرینی که به کرونا مبتلا شده بود، در زندان به شهادت رسید.
شهادت جوان شیعه در زندان‌های آل خلیفه
به گزارش جهان نيوز، یک جوان شیعی بحرینی در زندان‌های آل خلیفه به شهادت رسید. این جوان بحرینی «حسین برکات» نام دارد که پیشتر در زندان‌های آل خلیفه به کرونا مبتلا شده بود.

بر اساس این گزارش، خانواده برکات و فعالان حقوق بشری در بحرین، آل خلیفه را مسئول اصلی شهادت او دانسته‌اند.
به گفته فعالان حقوق بشری بحرین تاکنون حداقل ۲۴۰ مورد از ابتلا به کرونا در زندان مرکزی بحرین موسوم به «جو» و بازداشتگاه حوض الجاف به ثبت رسیده است. عدم رسیدگی بهداشتی مناسب به زندانیان، ادامه بدرفتاری، شکنجه و تعامل غیر انسانی با آنها در زندان‌ها موج جدیدی از نگرانی و وحشت را در میان خانواده‌های زندانیان ایجاد کرده است.

بحرین طی دو ماه گذشته هر روز صحنه ده‌ها تظاهرات اعتراض‌آمیز برای آزادی زندانیان بوده که طی چندین سال گذشته بی سابقه بوده است. به گفته جمعیت الوفاق از آغاز انقلاب بحرین در فوریه سال ۲۰۱۱ تاکنون زندان‌های بحرین شاهد بیش از ۱۸۰۰۰ زندانی سیاسی بوده است و هم اکنون بیش از ۲۰۰۰ زندانی سیاسی در این زندان‌ها به سر می‌برند.

جمعیت الوفاق بحرین با به صدا در آوردن زنگ خطر در خصوص وضعیت فاجعه بار شیوع کرونا در سطح بحرین و در زندان‌های آن تاکید کرد این حق طبیعی زندانیان سیاسی است که آزاد شوند. پیش از این آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین نیز طی چندین بیانیه و پیام شدیداللحن نسبت به فاجعه انسانی که در زندان‌های بحرین در حال رخ دادن است، هشدار داده و خواستار آزادی زندانیان اندیشه شده بود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *