پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

پای صدای مردم بدون سودای ریاست

سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 765885
رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری یک روزه و با هدف نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه استان ایلام و گفتگو با مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها وارد ایلام شد.
پای صدای مردم بدون سودای ریاست
به گزارش جهان نيوز، روزنامه جوان نوشت: شنیدن صدای مردم مستقیماً از زبان آنان و در حالی که میان زبان مردم و گوش مسئولان فاصله‌ای به قدر شانه‌های آنان باشد، حتی در مردمی‌ترین نظام‌های جهان یک امر دشواریاب است.

ممکن است آن را امری سهل و ممتنع (آسان و سخت) فرض کنیم. آسان از آن جهت که رفتن میان مردم را کاری شدنی و کم هزینه بدانیم و سخت از آن جهت که مواجهه با مطالبات مردم و شنیدن صدای واقعی آنان و نه صدای گزارش شده از طرف عوامل و عناصر را در هر صورت برای یک مقام مسئول، مسئولیت‌آور و با دشواری‌های خاص خود فرض کنیم. اما این را باید از مردم پرسید که حضور فیزیک رئیس‌جمهور یا رئیس قوای دیگر را مغتنم می‌شمارند. شاید برخی از رئیس‌مجلس شورای اسلامی انتظار می‌کشیدند اکنون که از کورس و بورس انتخابات ریاست‌جمهوری خارج شد و به ریاست سال دوم مجلس هم رسید، دچار انفعال و افول در خدمت و مسئولیت‌پذیری شود، اما او غنیمت حضور در میان مردم آن هم در یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور را بی‌پاسخ نگذاشت. مسئولی که به میان مردم می‌رود، هرگاه به اتاق کار خود برمی‌گردد، سخت است که به آنان خیانت کند یا آنان را به فراموشی بسپارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری یک روزه و با هدف نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه استان ایلام و گفتگو با مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها وارد ایلام شد. در این نظارت میدانی علاوه بر نمایندگان استان، ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، رضایی کوچی رئیس و علی پور خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران، رئیس قوه مقننه را همراهی کردند.

قالیباف همزمان با این سفر در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «‏نظارت میدانی، راهی برای شنیده شدن صدای مردم و تکمیل کردن زنجیرۀ بررسی نظام مسائل استان با حضور در میدان مشکلات است. ‏امروز در جهت ایفای وظایف نظارتی مجلس، به همراه رؤسای محترم برخی کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان محترم استان، نظارت میدانی استان سرافراز ایلام را آغاز کردیم.»

ایلام در دفاع مقدس سنگ تمام گذاشت
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس مجلس در بدو ورود به استان ایلام در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در استان شهیدپرور و ولایتمدار ایلام، گفت: این عزیمت چهارمین نظارت میدانی از استان‌های کشور است. استان ایلام از جمله استان‌هایی است که شناخت دقیقی از روزهای ابتدایی جنگ از آن دارم و مردم بسیار خونگرم و زحمتکشی دارد. این مردم در دوران دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند. افزون بر این مهم‌ترین جبهه‌های ایلام توسط جوانان همین استان مورد دفاع و صیانت قرار گرفت، جبهه‌هایی از جمله صالح آباد، گیسکه و قلاویزان مورد دفاع قرار گرفت. رئیس مجلس یادآور شد: پس از جنگ تحمیلی این استان آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت و ایلام امروز یکی از استان‌های محروم کشور محسوب می‌شود. رئیس قوه مقننه کشورمان تأکید کرد: در مجلس شورای اسلامی مصمم هستیم که در برنامه هفتم توسعه این استان را در اولویت مسائل زیرساختی به ویژه حوزه نفت و گاز، کشاورزی و دامپروری و حمل و نقل قرار دهیم. البته در بودجه ۱۴۰۰ مجلس توجه ویژه‌ای به استان ایلام در حوزه محرومیت زدایی و اشتغال داشته است. قالیباف گفت: هدف از این نظارت میدانی شنیدن مشکلات مردم و دیدن مسائل از نزدیک است، چرا که در ماه‌های پیش رو آماده تدوین برنامه هفتم توسعه می‌شویم و امیدواریم بتوانیم توجه ویژه‌ای به این استان محروم در تدوین برنامه‌ها داشته باشیم.

بازدید از پروژه کبیرکوه
قالیباف سپس با حضور در شهرستان آبدانان، از پروژه کبیرکوه بازدید و در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این مسیر مواصلاتی یکی از مسیرهای منحصر به فرد و متصل‌کننده راه‌های شرقی غربی در استان است و افزون بر این مسیر مهم ترانزیتی بار و مسافر به عراق نیز است. وی با اشاره به اینکه این پروژه بیش از ۱۰ سال است که آغاز شده، ولی طی دو سال گذشته به دلیل تزریق مناسب اعتبارات پیشرفت خوبی داشته است، گفت: ضرورت دارد رقم ۵۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود تا سرعت اجرای پروژه افزایش و پروژه تکمیل شود. رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: در جلسه شورای اداری استان مصوبه خوبی در جهت پیشرفت این پروژه به تصویب برسد و در برنامه هفتم نیز به این پروژه توجه ویژه شود.

قالیباف ادامه داد: سایر ظرفیت‌های استان با تکمیل زیرساخت و توسعه راه‌ها تکمیل می‌شود که امیدواریم با تعامل مناسب با دولت آینده این پروژه در اولویت قرار گیرد. وی یادآور شد: این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تونل اصلی آن نیز ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. بر اساس گفته مدیران و پیمانکاران شروع پروژه تونل کبیرکوه سال ۱۳۸۹ بوده و این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات تکمیل نشده است. طول تونل اصلی پروژه ۴ هزار و ۷۵۰ متر و طول کلی این پروژه ۲/۱۷ کیلومتر است. تاکنون مبلغ ۲۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده و این پروژه کارکرد استانی و کشوری دارد. در پایان بازدید رئیس مجلس از این پروژه جمعی از کارگران در گفت‌وگویی بی‌واسطه با دکتر قالیباف مشکلات خود را به وی مطرح کرده و خواستار پرداخت حقوق عقب افتاده خود شدند. رئیس مجلس نیز تأکید کرد که دستگاه‌های اجرایی باید به وظیفه خود در قبال این پروژه و کارگران عمل کنند و مجلس این مسئله را پیگیری می‌کند.

بازدید قالیباف از طرح سد مخزنی کنجان چم
دکتر محمدباقر قالیباف در ادامه عزیمت یک روزه خود به استان ایلام از پروژه سد مخزنی کنجان چم بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان مراحل پیشرفت این پروژه مهم قرار گرفت. پیمانکار این پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بوده و این پروژه از سال ۹۲ آغاز شده است و در مرحله بهره برداری قرار دارد. ظرفیت این سد ۸۵ میلیون مترمکعب و سطح آن ۴۴۵ هکتار است. نوع این سد نیز خاکی به شمار می‌آید. طرح بزرگ گرمسیری شامل چهار قطعه است که سد کنجان چم یکی از قطعه‌های مهم آن به شمار می‌آید.

عزم مجلس برای تکمیل سد مخزنی کنجان چم
قالیباف همچنین در جریان بازدید از سد مخزنی کنجان چم، مسئله انتقال آب در منطقه گرمسیری استان ایلام و کرمانشاه را موضوعی مهم برشمرد و این پروژه را در همین راستا دانست و گفت: این پروژه می‌تواند آب کشاورزی و صنعت را در استان تأمین کند و این مهم تا چندین دهه آب منطقه را تأمین خواهد کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این پروژه پیشرفت خوبی با تزریق اعتبار از صندوق توسعه ملی با دستور رهبر معظم انقلاب داشته است، افزود: برآورد ما این است که قریب به ۴ هزار میلیارد تومان برای بهره‌برداری از این پروژه نیاز است. وی با یادآوری اینکه تاکنون ۱۰ میلیارد دلار برای این پروژه هزینه شده است، ادامه داد: در حال حاضر دولت و مجلس مصمم هستند رقم مورد نیاز برای بهره‌برداری از این پروژه را تأمین کنند تا پروژه به طور کامل به بهره‌برداری برسد. قالیباف تأکید کرد: حتماً خسارتی که از عدم بهره‌برداری این پروژه به دلیل حجم بالای سرمایه‌گذاری تحمیل خواهد شد بیشتر از رقم مورد نیاز برای تکمیل پروژه است. این پروژه این قابلیت را دارد که ده‌ها هزار هکتار زمین را زیر کشت ببرد و به همین دلیل امیدواریم بخش مهمی از ۴ هزار میلیارد تومان مورد نیاز این پروژه را امسال تأمین کنیم تا نهایتاً این پروژه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

گفت وگوی بدون واسطه با مردم
محمدباقر قالیباف در ادامه سفر یک روزه خود به استان ایلام با حضور در بهشت رضای شهر ایلام بر سر مزار شهدای گمنام حاضر و فاتحه قرائت کرد و با اهدای گل به مقام والای شهدا ادای احترام کرد. در حاشیه این بازدید، مردم با حضور در مزار شهدا به صورت مستقیم و بدون واسطه با رئیس مجلس دیدار و گفتگو کردند. یکی از بازنشستگان نیروهای مسلح خواستار اعمال امتیاز مزایای بازنشستگی مرزنشینان برای بازنشستگان نیروهای مسلح استان ایلام شد که این امتیاز اخیراً لغو شده است. همچنین یکی دیگر از اهالی ایلام با انتقاد از عدم توجه مسئولین استان به حاشیه شهر ایلام خواستار حضور میدانی مسئولان استانی در حاشیه شهر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
از ترس و وحشت حضور قالیباف در انتخابات هر روز روزنامه ها سایت های اصلاح طلب چیزی علیه ایشان می گفتند. الان دیگر ایشان مشکل نگارند.? تمام شد? برای منافع شما دیگه خطری ندارد?