پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
تهدیدات مقاومت جواب داد؛

رژیم صهیونیستی «راهپیمایی پرچم» را لغو کرد

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 765822
مقامات صهیونیست در پی تهدیدهای مقاومت فلسطین تصمیم گرفتند راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی را لغوکنند.
رژیم صهیونیستی «راهپیمایی پرچم» را لغو کرد
گروه بین الملل جهان نيوز: رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که پلیس این رژیم تصمیم گرفته است راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی پرچم» را که قرار بود شهرک‌نشینان صهیونیست روز پنجشنبه در قدس و مسجدالاقصی برگزار کنند را لغو کند.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت، بازرس‌کل پلیس اسرائیل به سازمان‌دهندگان راهپیمایی پرچم اعلام کرد این راهپیمایی را لغو کنند.

رئیس حزب صهیونیسم دینی در این باره گفت: لغو این راهپیمایی به‌معنی تسلیم شدن در برابر تهدیدات حماس است.
«یحیی السنوار» رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه، درباره تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی هشدار داده و تأکید کرده بود که اگر صهیونیست‌ها بار دیگر به مسجدالاقصی بازگردند، مقاومت «زمین و زمان را بر سرشان خراب می‌کند».

جنبش حماس تهدید کرده بود که برگزاری این راهپیمایی موجب تکرار حوادث 11 می و ازسرگیری درگیری‌ها با مقاومت خواهد شد.

پیش از این «خلیل الحیه» نایب‌رئیس جنبش حماس در غزه به رژیم اشغالگر درباره راهپیمایی پرچم که شهرک‌نشینان صهیونیست قصد برگزاری آن را دارند هشدار داده ابراز کرد: امیدوارم این پیام روشن به آنها برسد.

وی تأکید کرد: ما به‌شکل واضح به واسطه‌ها و جامعه جهانی می‌گوییم که زمان مهار رژیم اشغالگر فرا رسیده است و در غیر این صورت صاعقه‌ها و پاسخ‌های مقاومت همچنان به‌قوت خود باقی خواهد بود. ما علاقه‌مند به جنگ نیستیم؛ اما آزادی و استقلال و ثبات در سرزمین خودمان را می‌خواهیم.

پیشتر پلیس رژیم صهیونیستی با برگزاری راهپیمایی پرچم موافقت کرده بود.

در همین زمینه روز گذشته «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم درباره انفجار اوضاع داخلی در اطراف مسجد الاقصی به‌دلیل احتمال برگزاری راهپیمایی هزاران شهرک‌نشین صهیونیست هشدار داد.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد که اشکنازی در پیامی خطاب به نتانیاهو خواستار بحث درباره اوضاع قدس شده است. وی همچنین از نتانیاهو خواست محل «راهپیمایی پرچم» را که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در منطقه باب العامود واقع در مرکز قدس اشغالی در آن شرکت می‌کنند تغییر دهد و یا این راهپیمایی را لغو کند.

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که چنانچه برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی توسط صهیونیست‌ها «نیازمند اعمال تدابیر امنیتی فوق‌العاده و برهم‌زننده نظم عمومی و فرآیندهای دیپلماتیک (آتش‌بس در غزه) باشد»، وی خواستار لغو آن خواهد شد.

این راهپیمایی قرار بود قبل از جنگ 11روزه غزه برگزار شود اما ساعتی قبل از برگزاری آن مقاومت فلسطین که از قبل به صهیونیست‌ها نسبت به برگزاری آن هشدار داده بود، قدس اشغالی و برخی مناطق اشغالی دیگر را هدف حمله راکتی قرار داد و مانع از برگزاری این راهپیمایی در اطراف مسجد الاقصی شد.

مقاومت فلسطین بار دیگر نسبت به برگزاری این راهپیمایی تحریک‌آمیز در قدس هشدار داده است که ممکن است برگزاری آن به ازسرگیری جنگ و درگیری‌ها در غزه و تشدید تنش در سرتاسر اراضی اشغالی منجر شود.

هدف سازمان‌دهندگان این راهپیمایی، تأکید بر لزوم پاکسازی علیه شهروندان فلسطینی ساکن در قدس اشغالی است؛ امری که با واکنش شدید و مخالف جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و دعوت این جنبش از هموطنان فلسطینی برای مقابله با اشغالگران در کرانه باختری و تحصن در مسجد الاقصی روبه‌رو شد.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *