جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

قیمت‌ها در ۱۰ سال گذشته چقدر تغییر داشتند؟

سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 765247
روند تغییرات اقتصادی از منظر خرد و کلان در یک دهه گذشته را در قالب چند نمودار ببینید.
قیمت‌ها در ۱۰ سال گذشته چقدر تغییر داشتند؟
به گزارش جهان نيوز، طلا، سکه، دلار و خودرو در ده سال اخیر چقدر گران شده است؟ در این یک دهه دستمزد کارگر و کارمند چقدر اضافه شده است؟ بورس و بازار‌های مالی چقدر رشد کرده اند؟ تورم چگونه بوده و نقدینگی چقدر اضافه شده و خلاصه اقتصاد خرد و کلان کشورمان در یک دهه گذشته چه تغییراتی داشته است؟ ایران عزیزمان تاکنون تحت مدیریت ۱۲ دولت مختلف بوده است که هرکدام با سبک و فلسفه خاص خود، کشور را اداره کرده‌اند. دولت‌هایی که هرکدام موافقان و منتقدانی دارند.

دولت‌هایی که هرکدام شان در زمینه‌ای موفق بوده و در زمینه‌هایی نقطه ضعف داشته اند. حالا در انتهای دولت دوازدهم جالب است که به گذشته برگردیم و ببینیم در این یک دهه مدیران کشور چگونه عمل کرده اند؟ برهه‌ای که کشورمان در بعضی سال هایش در شدیدترین تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی و جنگ روانی بوده است. شاید بخشی از مشکلات کنونی را به تحریم و جنگ اقتصادی و مالی ربط بدهیم و بخشی را به نحوه مدیریت مان، اما آن چه در واقعیت و اقتصاد کلان اتفاق افتاده این روز‌ها در اقتصاد خرد تاثیر خودش را نشان داده و تغییرات زندگی مردم نشان دهنده همین پیشرفت‌ها و نقطه ضعف هاست. امروز در گزارشی بدون هیچ مطلبی روند تغییرات اقتصاد مان از منظر خرد و کلان در یک دهه گذشته را مرور کرده و در قالب چند نمودار به تغییرات قیمت‌ها و دستمزد‌ها و بازار‌های مالی و... پرداخته‌ایم.

مرجع : خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اعلام قطعی برق بعد از وارد شدن خسارات به مردم!.
Iran, Islamic Republic of
مالیات بر ارزش افزوده از عوامل رشد تورم است
براساس محاسبات اقتصادی دریافت مالیات بر ارزش افزوده مربوط به آخرین گردش مالی هر سرمایه است.
Iran, Islamic Republic of
وزارت ارتباطات افزایش نرخ اینترنت را پیگیری کند.